Skocz do zawartości

System asystujący kierowcy - 5AS


Piotr_X4

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

Kupuje właśnie BMW X3 i mam dylemat odnośnie systemu asystującego kierowcy - 5AS.

Czy warto brać samochód wyposażony w ten system ?

A może jest to system który jest denerwujący w posiadaniu np zwolni mi samochód, albo będzie mi stawiał opór przy zmianie pasa ? 

Koszt to 4400zl, który nie jest wygórowany, ale nie chcę żeby samochód stał się nieprzewidywalny i nie słuchający poleceń kierowcy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z konfiguratora BMW:

Cytat

System asystujący kierowcy obejmuje działające na bazie kamery/radaru ostrzeżenie przed kolizją czołową z uruchomieniem hamulców, asystenta ograniczeń prędkości ze wskazaniem ograniczenia prędkości i zakazu wyprzedzania z funkcją przewidywania oraz ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu.

Ponadto urządzenia radarowe obejmują ostrzeganie przed ruchem poprzecznym z tyłu, ostrzeganie przy zmianie pasa ruchu i ostrzeganie przed kolizją z tyłu.

Ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu rozpoznaje linie wyznaczające pas ruchu i powyżej prędkości 70 km/h poprzez wibracje kierownicy ostrzega przed niezamierzonym opuszczeniem pasa ruchu. W przypadku zbliżania się innego pojazdu poruszającego się w martwym kącie lusterka funkcja ostrzegania przy zmianie pasa ruchu ostrzega kierowcę przez wibracje kierownicy i symbol migający w lusterku zewnętrznym.

Ostrzeganie przed ruchem poprzecznym ułatwia wyjazd z miejsca parkingowego.

Ostrzeżenie przed kolizją czołową z uruchomieniem hamulców rozpoznaje samochody, a ostrzeganie przed pieszymi reaguje na pieszych. Jednocześnie hamulce przygotowywane są do szybszego zadziałania. Jeżeli kolizji nie da się uniknąć, system inicjuje nagłe hamowanie z pełną siłą. W ciemności i podczas mgły działanie systemu może być ograniczone.

Ostrzeganie przed kolizją z tyłu aktywuje w niebezpiecznych sytuacjach miganie kierunkowskazów z dwukrotną prędkością. Ręczny ogranicznik prędkości służy do indywidualnego ustawienia maksymalnej prędkości jazdy.

Asystent ograniczeń prędkości po potwierdzeniu przez kierowcę dostosowuje prędkość jazdy do obowiązujących ograniczeń prędkości rozpoznanych przez wskazanie ograniczeń prędkości i zakazów wyprzedzania z funkcją przewidywania.


Nigdy mi się nie zdarzyło, żeby auto z tymi ostrzeżeniami zrobiło jakieś dziwne ruchy aczkolwiek jeździłem z tym tylko kilka razy. Martwa strefa bywa przydatna, wyświetlanie ograniczeń prędkości na podstawie kamery również. 

Więcej by to pewnie wniosło w połączeniu z adaptacyjnym tempomatem z funkcją stop&go (za którego posiadanie podziękujesz sobie w pierwszym korku) chociaż lepiej wziąć to w pakiecie asystujących professional.

Edytowane przez tejotte
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja też jestem zdania, że warto dołożyć do wersji Professional.

Systemy BMW działają bardzo dobrze, to już jest naprawdę coraz bliżej jazdy autonomicznej.

Tu kiedyś wkleiłem test systemów z Euro-NCAP, który dotyczył co prawda iX3 i wersji przed liftingiem (z tego co wiem w LCI pojawiła się nieco nowsza wersja tych systemów i nastąpiło ich ujednolicenie pomiędzy iX3 a X3), ale generalnie test ładnie pokazuje potencjał.

 

Edytowane przez Pe.te
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Professional ma to do siebie, że jest już tam wszystko i działa naprawdę dobrze. Po jeździe kilkoma autami z tym systemem wiedziałem, że jest to opcja must have. Wrzuciłem do zamówienia i najbardziej czekam na auto m.in. właśnie dla tego systemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam od lutego 2021 Asyste kierowcy i nie jest to w żadnym zakresie upierdliwe. Samochód sam nie zwalnia, przy najechaniu na linie tylko wibruje kierownica, można to wyłączyć w systemie jakby co, ale nie przeszkadza mi. Wskaźnik martwego pola potrzebny, sygnalizacja o ruchu poprzecznym z tyłu jak najbardziej, odczytywanie znaków ograniczeń prędkości przydatne.

Jednak dzisiaj brałbym Professional, brak tego systemu to jest największa bolączka mojej konfiguracji.

 

Pozdrawiam

KrzychoM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierz i się nie zastanawiaj. Hamowanie przed przeszkodami przy cofaniu tył/bok - można wyłączyć, ostrzeganie przy cofaniu, martwa strefa, lepiej reaguje na zagrożenia z przedu - miałem sytuacje jak ktoś slalomem się wpychał, to auto zareagowało wcześniej niż ja na hamujące pojazdy z przodu. Dla mnie must have. Z tego powodu nie wziąłem M40i na stocku i koniec końców zamówiłem. W g20 jestem bardzo zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.