Skocz do zawartości

Xdrive - diagnostyka - bicie w układzie napedowym


Kramarka

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 

Wiem, że zdalnie jest ciężko pomóc, ale potrzebuje informacji jak na podnośniku zdiagnozować układ napedowy xdrive. 

Od czwartego biegu w górę przy obciążeniu słychać bicie tak jakby coś było niewyważone w napedzie oraz pojawiają się drgania na karoserii głównie powyzej 2500rpm. 

Nie dawno miałem regenerowana przekładnie napedowa przednia, skrzynia biegów również była robiona (wysypał się bieg wsteczny) dodatkowo wymieniony został walek wyjściowy i 1-2 bieg. Walek był wytarty. Ponadto wymienili mi walek w skrzynce rozdzielczej. Napęd zapina się prawidłowo nic nie szarpie. 

Opony mam rof takie jak powinny być fabrycznie więc te rzeczy wykluczam. 

Próbowałem sam to diagnozowac wypinając bezpieczniki. Tylny napęd udało mi się rozłączyć natomiast przedniego nie. 

Do sedna, czy na podnośniku jest możliwość napedzenia samochodu tak, żeby abs się nie wtrącał i czy bez obciążenia można coś wynaleźć? 

Mechanik po jezdzie testowej stawia na półos, ale nie chce pakować kolejnych tysięcy na coś co nie przyniesie skutku. 

Auto ma zrobiony program na 223km/460 nm gdzieś wyczytałem, że może to być kwestia za dużego momentu? Dodam, że nie pałuje samochodu z 1-2 biegu tylko z reguły ciągnę go na wyższych biegach. 

 

Z góry dzięki za pomoc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze tylnego napędu nie rozłączysz chyba, że wykręcając wał napędowy. xDrive wystarczy wyciągnąć bezpiecznik, wywali co prawda choinkę na desce ale jechać się da.

Podpora wału jest ok? Łączniki w dobrą stronę założyli? Próbowałeś przejechać się bez przedniego wału napędowego?

Możesz przytrzymać DTC i wyłączysz wtedy DSC ale u mnie nadal jest szarpnięcie przy puszczeniu hamulca jak auto stoi na kobyłkach. Trzeba bardzo powoli operować hamulcem.

Skrzynia 6HP21X ma ogranicznik i według ZF wytrzyma do 450Nm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dokladnie, wypinasz bezpiecznik od xdrive i jedziesz (naped jest wtedy tylko na tyl), wibracje sa=problem jest od reduktora do tylu, wibracji nie ma: problem jest od reduktora do przodu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Rozłączyłem skrzynkę rozdzielcza bezpiecznikiem nr "26" bicie w układzie napedowym ustali drgania również. 

Przekładnia napedowa była regenerowana była regenerowana, czy półos napedowa może wydawać takie dźwięki i drgania? Luz tylko w poprzek na obu polosiach, na prawej był kiedyś wymieniany przegub zewnętrzny na Pascala. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę edytować posta więc niestety po odłączeniu bezpiecznika rzeczywiście napęd jest na tylna oś jednak dalej na czwartym biegu przy mocnym przyspieszaniu jest słyszalny dzwiek jakby coś biło spod podwozia... Ma ktoś pomysł jak to dalej diagnozowac? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Godzinę temu, Kramarka napisał(a):

Nie mogę edytować posta więc niestety po odłączeniu bezpiecznika rzeczywiście napęd jest na tylna oś jednak dalej na czwartym biegu przy mocnym przyspieszaniu jest słyszalny dzwiek jakby coś biło spod podwozia... Ma ktoś pomysł jak to dalej diagnozowac? 

To ja stawiam ma poloski, przewaznie wewnetrzne, szczegolnie ze masz wirusa w dde a w 2.0d przeguby sa malutkie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. Problem tylko w tym, że na podnośniku jest tylko delikatny luz w poprzek na przednich. Próbowałem ruszać z miejsca mocniej na skreconych kołach nic nie stuka. Chyba nie pozostaje nic innego jak zlecić rozbiórkę wałów i wymianę tej prawej półosi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Rozumiem, po niedzieli jestem umówiony na wymianę poduszek i diagnostykę tego bicia. 

Czy na podnośniku po wypiciu bezpiecznika i napedzeniu auta powinno to wyjść? Bo zakładając, że będę wymieniał po kolei wszystkie półosie to kolejne 5k pójdzie. 

 

I pytanie, czy jeet dostęp do samych przegubów wewnętrznych ew regeneracje i czy ma to sens? Dzięki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.