Skocz do zawartości

E61 2008 gasnący silnik przy jałowych obrotach.


Tomi73

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam taki problem z e61, silnik gaśnie na wstecznym i drive jak skręcam na postoju kierownicą do oporu.

Wykluczam skrzynię która jest po remoncie, wymianie oleju sterownika i sprzęgła hydro.

Dodatkowo wykluczyłem maglownicę która została zregenerowana i wymieniona pompa wspomagania.

System nie pokazuje błędów a wszystko to się dzieje częściej jak jest wyższa temperatura. Mechanik rozkłada ręce ale jest zawzięty więc może coś znajdzie.

Silnik to n47 520d. Poza usterką wszystko jest ok silnik pracuje miarowo i spokojnie, skrzynia też sprawna.

Może ktoś słyszał o takich usterkach lub spotkał się z czymś takim, będę wdzięczny za pomoc.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.10.2023 o 10:54, Tomi73 napisał(a):

Witam

Mam taki problem z e61, silnik gaśnie na wstecznym i drive jak skręcam na postoju kierownicą do oporu.

Wykluczam skrzynię która jest po remoncie, wymianie oleju sterownika i sprzęgła hydro.

Dodatkowo wykluczyłem maglownicę która została zregenerowana i wymieniona pompa wspomagania.

System nie pokazuje błędów a wszystko to się dzieje częściej jak jest wyższa temperatura. Mechanik rozkłada ręce ale jest zawzięty więc może coś znajdzie.

Silnik to n47 520d. Poza usterką wszystko jest ok silnik pracuje miarowo i spokojnie, skrzynia też sprawna.

Może ktoś słyszał o takich usterkach lub spotkał się z czymś takim, będę wdzięczny za pomoc.

Pozdrawiam

Wykluczasz maglownicę, bo została zregenrowana. Jak dla mnie to ona może powodować problem, tylko żeby aż gasł, tego nie spotkałem. Przydusza się tak. W każdej przekładni kierowniczej masz zaworki krańcowe, jeżeli nie działają prawidłwowo, to być może dochodzi do aż takiego objawu. Przed regeneracją przekładni miałeś to? Kto robił tą przekładnie, czy jest z AS ta przekładnia?

Jeszcze co mi przychodzi do głowy, masz napęd na 4 koła? Kiedyś miałem F10 z uszkodzonym tylnym mostem i jak skręcał to właśnie gasł. W sumie nawet bez x-drive jakby most miał zatarte łożyska w koszu, to w sumie nie ma znaczenia rodzaj napędu. Tylko w naszych E był dużo lepszy most niż w F z tego co mi mówił gość, który regeneruje te rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto jest teraz u kolegi w warsztacie i to on wymieniał maglownicę na zregenerowaną i z tego co mi mówił to wymienił jeszcze pompę wspomagania.

Co do samej regeneracji to robił to warsztat który zajmuje się takimi rzeczami.

Przed wymianą maglownicy też były takie same objawy. Czasami silnik gaśnie na pozycji drive czasami na wstecznym ale zawsze ma to związek z położeniem biegu i wciśniętym hamulcem np. manewrowaniem na parkingu. Wszystko inne działa prawidłowo a tu nawet nie wiadomo po jakiej stronie jest przyczyna mechanicznej czy elektronicznej. Mam jeszcze pytanie co to jest AS w przekładni kierowniczej o którym piszesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AS active stering - czyli aktywny układ kierowniczy, bo wiem, że z naprawą ich nie jest tak prosto jak zwykłych. To mi ludzie z dużego i b. dobrego zakładu mówili. Jednakże jeśli przed było to samo, to nie ma co o tym myśleć raczej.

Może kluczowe jest wciśnięcie hamulca? Masz gaz w aucie? Serwo normalnie działa? Nie pamiętam dokładnie o co chodizło, ale kiedyś kolega miał w X3 szarpanie w takiej sutyacji jak piszesz a powodował to gaz a raczej wcinka zrobiona przez gazownika. Przeniesli w inne miejsce i mówił, że problem ustał. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że raczej w moim modelu brak jest AS ale to tylko moje przypuszczenia. Ja nie mam takiej wiedzy o samochodach ale do tej pory cały czas wszystko jest ok jeśli chodzi o jazdę, hamulec też działa prawidłowo. Cała ta sytuacja mnie irytuje bo samochód stoi już dwa miesiące u mechaników i dalej nic nie wiadomo, jak będzie tak dalej to pomyślę o sprzedaży i kupnie czegoś bardziej sensownego do jazdy.

Do tej pory jeszcze nic nie płaciłem ale też nie mam zamiaru oddawać samochodu do innego mechanika bo się zacznie wymiana jednej części po drugiej i pewnie dalej będzie to samo a ja będę musiał płacić za wymianę sprawnych części. Przerabiałem już to i wiem że takich mechaników nie brakuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, ale na odległość ciężko jest coś powiedzieć na 100 %. Jeśli stoi cały czas u tych samych, to nie sądzę, że coś odkryją. Potrzebny jest ktoś inny, bo ci pewnie mają cię już głęboko i trzymają auto bez żadnej nadziei, że na coś wpadną, a z drugiej stony nie chcą się przyznać, że nie wiedzą co zrobić. Poszukaj w okolicy kogoś, kto albo zna się na mechanice albo na mechanice i BMW, bo nie sądzę, że jest to wyzwanie na poziomoie lotu w kosmos.

Sorry wcześniej, nie zauważyłe, że to N47, więc pyatnie o gaz było nie na miejscu :-), ale podciśnienia to już inna sprawa. W Volvo XC90 miałem przypadek złożony, bo i potrafił kopcić, miał b. słabe hamulce, czyli po depnięciu 2 razy pedał robił się bez wspomagania, spadała moc. Okazało się, że pompa podciśnienia miała już słabą wydajność a dodatkowo serwo przepuszczało podciśnienie, a brak podciśnienia powodował brak sterowania m.in.  turbo. Nie pamiętam z głowy na co ma wpływ podciśnienie w N47, ale skoro na hamulcu się to dzieje, to może mieć znaczenie, dalej bym zwracał ci na to uwagę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za radę, ja też myślę że hamulec tutaj ma znaczenie. Jak zrobiłem próbę jazdy pod górę tylko na jałowym to samochód stał w miejscu ale nie zgasł a opory też są duże. Tak na marginesie to Volvo XC90 bardzo mi się podobają to kawał samochodu tyle że te nowsze są trochę drogie. Z moich obserwacji to widzę jednak że jest jeszcze sporo osób które mają samochody bez Euro 5 i się najwyrazniej tym nie martwią.

A wracając do tematu to teraz auto jest tak jak pisałem u kolegi ale sam już stwierdził że pomysły mu się skończyły. Cały czas czekamy na znajomego z serwisu BMW ale teraz jest taki czas jaki jest i nie wszyscy mają go pod dostatkiem. Nie zamykam jeszcze tematu jak będę coś wiedział więcej to napiszę.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.