Skocz do zawartości

wymiana - prośba o poradę ogólną


Beo

Rekomendowane odpowiedzi

a zatem...

 

niedawno zaopatrzyłem się w 318iS z '93.

z pracy silnika jestem b. zadowolony, 0 wyciekow, zawieszenie w b. dobrym stanie, ale..

 

wiadomo, autko ma swoje lata.

 

czego wymianę zalecacie? (nie znam parametrów oleju itp. - 160 kkm przejechane - OBY :P )

-olej? skłaniam się ku Valvoline Maxlife 10W-40

-paski?

-płyn chłodnicy?

-hamulcowy?

-świece?

-przewody?

 

Pozdrawiam,

Beo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1.8is pękały łańcuchy rozrządu (więc może warto pomyśleć)

 

W swojej wymieniłem wszystkie płyny eksploatacyjne, łącznie z olejami w s.b i moście oraz filtry i świece. Natomiast co do przewodów (zauważyłem), te orginalne lecz już stare są lepsze niż większość nowych (nie mam tu na myśli BOSCH, BOUGICORD itd)

 

Pasek osprzętu ze względu na jego zużycie (a dla świętego spokoju też bym wymienił - napewno nie jest droższy od samochodu :cool2: )

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz naprawdę IS to jest 1.8 16V, ale możesz mieć tylko emblemat IS tak jak niektórzy mają M na 316 :norty:

 

A jak ty myślisz :?:

 

Jaki masz silnik M40, M42 czy M43 :?:

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1,8 is to 16v ?? nie wydaje mi się ale może sie mylę...

 

Zgadza się - 16v.

 

Skoro jesteśmy przy łańcuchach, to co ile sie wymienia? Mój ma 150kkm i pewnie jeszcze nie wymieniany...

 

 

Ja jak kupiłem wymieniłem:

- olej (Castrol 10W-40)

- świece (Bosch - NGK nie było)

- paski (klimy i sprzętu)

- filtry (powietrza, oleju, klimy)

- płyn w chłodnicy (Castrol Antifreeze) [niepotrzebnie bo stary był ok]

 

To tyle - oleje w moście i skrzyni były wyjątkowo czyste, także zostawiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1,8 is to 16v ?? nie wydaje mi się ale może sie mylę...

 

Zgadza się - 16v.

 

Skoro jesteśmy przy łańcuchach, to co ile sie wymienia? Mój ma 150kkm i pewnie jeszcze nie wymieniany...

 

 

Ja jak kupiłem wymieniłem:

- olej (Castrol 10W-40)

- świece (Bosch - NGK nie było)

- paski (klimy i sprzętu)

- filtry (powietrza, oleju, klimy)

- płyn w chłodnicy (Castrol Antifreeze) [niepotrzebnie bo stary był ok]

 

To tyle - oleje w moście i skrzyni były wyjątkowo czyste, także zostawiłem.

 

Jeżeli ma 150kkm (w co wątpię) to wymieniłeś wszystko co potrzeba.

Wczoraj kupiłem kumplowi Alfę 156 z 2002 i miała przebieg 165kkm. Najmniejszy z 3 które były do wzięcia (tyle, że to są autentyczne wyniki).

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że niewielkie przebiegi w pojazdach sprowadzonych np.: z niemiec nie powinny dziwić(oczywiście rozsądne lub udokumentowane), to przecierz mądry i przebiegły polaczek wpadł na świetny pomysł cofania (właściwie regulacji) przebiegu, poza tym trzeba wziąść pod uwagę że w dziśejszych czasach auta robią większe przebiegi ze względu na to iż pewna grupa ludzi używa ich częściej do pracy (wogóle więcej jeździmy)

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ma 150kkm (w co wątpię) to wymieniłeś wszystko co potrzeba.

Wczoraj kupiłem kumplowi Alfę 156 z 2002 i miała przebieg 165kkm. Najmniejszy z 3 które były do wzięcia (tyle, że to są autentyczne wyniki).

 

Gdybym kupił w Polsce, to też bym na przebieg w ogóle nie patrzył... W sumie książkę serwisową też można podrobić, ale stan techniczny sugeruje, że przebieg raczej oryginalny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ma 150kkm (w co wątpię) to wymieniłeś wszystko co potrzeba.

Wczoraj kupiłem kumplowi Alfę 156 z 2002 i miała przebieg 165kkm. Najmniejszy z 3 które były do wzięcia (tyle, że to są autentyczne wyniki).

 

Gdybym kupił w Polsce, to też bym na przebieg w ogóle nie patrzył... W sumie książkę serwisową też można podrobić, ale stan techniczny sugeruje, że przebieg raczej oryginalny...

 

Oczywiście że można podbić książke serwisową (tzw "na lewo"), ale to przecierz można sprawdzić

Rok temu kupiłem w Polsce E30 1988 z 155 tyś km. od chłopaka który sprowadził ją niecały rok wcześniej z przebiegiem 145 tyś km. Ja miesiąc temu sprzedałem ją jak miała ok 170 tyś km.

Dodam iż wnętrze pojazdu i stan tech. "jak nowy", nowy właściciel jeszcze się zachwyca

 

...więc możliwe :norty:

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:mrgreen: W tych komisach które prowadzą polaczki :mrgreen:

 

To jakiś inny kraj, tam w serwisie nie podbiją nam książki za "50"

Sprzedaży pojazdu "prawie" zawsze uczestniczy Polak, jak z pracą w Anglii :mrgreen:

 

...pojedziesz z pośrednikiem po furkę, a on ciągnie cię do ziomów i wciskają ci klamora za grubą sałatę :mad2:

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.