Skocz do zawartości

Rozrzad 428i 2014 r


miruna82

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...
W dniu 21.08.2023 o 14:42, miruna82 napisał(a):

Witam! BMW 428i rok 2014. Mam przebieg 165tys nie słychać nic niepokojącego w rozrzadzie ale czy trzeba by to już wymienić ? 

Kolego, stan rozrządu w N20 jest bardzo łatwo sprawdzić. Generalna zasada: do 2014r. BMW montowało zestaw rozrządu ze ślizgami w kolorze czerwono-pomarańczowym. Miały one wadę konstrukcyjną, łączyły się na środku na sztywno za pomocą czegoś w rodzaju zatrzasku. To powodowało czasem pękanie ślizgu i natychmiastową utratę napięcia łańcucha, w konsekwencji zniszczenie ślinika. Było kilkadziesiąt takich przypadków w USA. Był pozew  zbiorowy, bez orzeczenia winy BMW, ale firma zdecydowała się płacić za wymianę rozrządu, a sama zaczęła montować nowy zestaw (ślizgi połączone zamkiem umożliwiającym lekkie przesuwanie). Nowe ślizgi mają kolor kremowy, a po jakiś czasie odbarwiają się od oleju na beżowy, jasnobrązowy itp. Zajrzyj pod korek, sprawdź jakie masz ślizgi. Napięcie łańcucha skontrolujesz zwykłym za przeproszeniem drutem. Wygnij go i złap za łańcuch. Reasumując - ślizgi czerwono-pomarańczowe, lepiej wymienić niezależnie od napięcia łańcucha. Ślizgi nowego typu, rozrząd do wymiany tylko jeśli łańcuch za luźny. Pamiętaj, że łańcuch musi lekki luz, tak ok 1mm. Gdyby był napięty na maxa, niszczyłby koła i sam by się zużywał.

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemanko,

kupiłem również ten sam model samochodu 428i x drive rok 2014 sprowadzany z USA. Chciałem w niego włożyć do 20k na start, w tym z 10k moga wynieść koszty naprawy (lampy z przodu, przedni zderzak + pewnie jakies mniejsze blacharskie wgniotki). Czy rozsądne była by wymiana rozrządu nie patrząc na jego stan? W sensie mógłbym ten koszt przeznaczyć na coś innego. Z innej beczki, czy jest ktoś w stanie powiedzieć co warto zrobić/wymienić? 

Rozumiem w 100%, że trzeba pierw auto zdiagnozować i wtedy podjąc decyzję, natomiast bardziej myślałem nad czym powinienem się skupić. 

Zamierzam używać auto dobre parę lat w tym trasy jakieś dłuższe po Europie 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 12.09.2023 o 13:14, Bobx25 napisał(a):

Kolego, stan rozrządu w N20 jest bardzo łatwo sprawdzić. Generalna zasada: do 2014r. BMW montowało zestaw rozrządu ze ślizgami w kolorze czerwono-pomarańczowym. Miały one wadę konstrukcyjną, łączyły się na środku na sztywno za pomocą czegoś w rodzaju zatrzasku. To powodowało czasem pękanie ślizgu i natychmiastową utratę napięcia łańcucha, w konsekwencji zniszczenie ślinika. Było kilkadziesiąt takich przypadków w USA. Był pozew  zbiorowy, bez orzeczenia winy BMW, ale firma zdecydowała się płacić za wymianę rozrządu, a sama zaczęła montować nowy zestaw (ślizgi połączone zamkiem umożliwiającym lekkie przesuwanie). Nowe ślizgi mają kolor kremowy, a po jakiś czasie odbarwiają się od oleju na beżowy, jasnobrązowy itp. Zajrzyj pod korek, sprawdź jakie masz ślizgi. Napięcie łańcucha skontrolujesz zwykłym za przeproszeniem drutem. Wygnij go i złap za łańcuch. Reasumując - ślizgi czerwono-pomarańczowe, lepiej wymienić niezależnie od napięcia łańcucha. Ślizgi nowego typu, rozrząd do wymiany tylko jeśli łańcuch za luźny. Pamiętaj, że łańcuch musi lekki luz, tak ok 1mm. Gdyby był napięty na maxa, niszczyłby koła i sam by się zużywał.

Dziękuję Ci za odpowiedź ! Tylko pytanie bo nie bardzo rozumiem jak mam to sprawdzić i o jakim korku mówisz bo chyba rozrzad w tej wersji znajduje się z tylu silnika więc trudno chyba z góry będzie sprawdzić kolor slizgow. Przepraszam może i głupio pisze ale to moje pierwsze BMW i dlatego pytam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, miruna82 napisał(a):

Kolego dziękuję Ci za odpowiedź doszedłem do wszystkiego co i jak. Faktycznie łańcuch trochę luzu ma bym powiedział ,że nawet 0,5 mm. Slizgi kolor taki ciemny brąz albo ciemny pomarańcz więc chyba lipa.

Sory za pomyłkę luz w granicach 5mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.09.2023 o 16:08, miruna82 napisał(a):

Sory za pomyłkę luz w granicach 5mm

5mm to jeszcze nie jest tragedia, bo do wymiany przyjeżdżają auta, w których łańcuch niemal da się zdjąć, ale....cały problem polega na tym, że im większy luz, tym większe ryzyko, że strzelą ślizgi. Dodanie gazu powoduje, że łańcuch wywiera nacisk na ślizgi, bo się napina, a jeśli ślizgi nie mogą się wzajemnie przesuwać...to może dojść do pęknięcia. Reasumując lepiej to wymień razem z napędem pompy oleju i będziesz miał spokój.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.