Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
za duzo zachodu jak na tak oczywisty swap silnika. Nie oplaca sie wstawiac silnika, kory jest w danym modelu bez problemu dostepny gdyz koszty sa wieksze niz sprzedaz swojego i zakup nowego autka z wiekszym silnikiem.
Opublikowano
jedyne co mozesz zrobic to wstawic 1,8 jesli wstawisz chcesz wstawic 2,0 to musisz wszystko zmieniac co nie jest oplacalne szczegolnie teraz kiedy jestes w irlandi bo tam sa chore ceny z tego co wiem...
moje modele
Opublikowano
z tego co wiem miedzy 1.6 a 1.8 nie ma zbytnio roznicy takze zmieniajac chcialbym juz na mocniejszy 50km to troche jest bo 1.6 to poprostu meka dla tak ciezkiego auta
Opublikowano (edytowane)

Mówię o E30

Pomiędzy 1.6 a 1.8 jest znaczna różnica, 1.6 ma 12,1 do setki a 1.8 10.8 do setki.

Moim zdaniem M20b20 jest najgorszym rozwiązaniem. Pali sporo a osiągi marne jak na taką pojemność (10.6s). Lepiej już wstawić M20b25 lub silnik nowszej konstrukcji M50 (M50b20 lub M50b25). Zastanów się nad 1.8is (9.9s), zdecydowanie byłoby najmniej roboty ze swapem.

Edytowane przez Bagor
Opublikowano

Sorry za zamieszanie, ale myślałem że mówimy o E30 :mrgreen:

W E36 świetnie się sprawdza M52 (były montowane jakoś od końca 1995 roku), ale to już więcej kosztuje. ISka ma 140KM, więc wystarcza do sprawnego poruszania się i pali umiarkowanie. W E36 na początku były montowane M42 (stara iska), a później M44 (nowsza iska).

Opublikowano
nie polecam ci zmiany silnika z 1,6 na 2,0 z powodu kosztow.Tak jak ci pisali koledzy 1,8 wepchniesz bez wiekszych klopotow natomiast przy 2,0 praktycznie masz cale podwozie do wymiany,ale twoja kasa twoja wola.Ja bym próbował zreanimowac ten silnik co masz moze nie byc wielkiego halo,spylic fure i kupic auto z 2,0.pozdro
Opublikowano
czyli skrzynia zostaje czy nie ? a co z wydechem i jeszcze jedno mocowanie silnika jest to samo ? a co do naprawy to jestem w irlandi i tu nie dostane uzywanych czesci tylko caly silnik a jak silnik mam wymienic to wole na wiekszy .pozdrowienia
Opublikowano
Opublikowano

Ja u siebie wymieniałem m40 (1,6) na m42 (1,8is) kupiłem silnik z wiązką i komputerem przepływomierz zamieniłem tzn dałem swój z m40 a wziołem z is - bo różnił się końcówką numeru. Z przełożeniem wszystko pasowało skrzynia jest taka sama ,wał , most. Bo jeżeli chciałbym większy to wtedy już skrzynia, most jest inne i gdzieś wyczytałem że jeszcze wypadało by zmienić hamulce z bębnowych (takie mam z tyłu) na tarczowe.

ps przypomniałem sobie że w tym is był obcięty tłumik za sąą lambda i nie było katalizatora więc u siebie złączyłem ( czytaj pospawałem) tłumik za sondą w pierwotnej wersji miałem kupić silnik z tłumikami ale ze wzgl na brak kata i dziurawy tak jak umnie ostatni tłumik wziołem bez tlumików a ostatni kupiłem osobna i teraz jest wszystko ok

Opublikowano
dzieki za porade :cool2: jeszcze musze sprawdzic ten pasek u mnie bo raczej przeskoczyl ale cos czuje ze bez wymiany motoru sie nie obedzie za mocno walilo w srodku tak jakby cos sie urwalo .poz
Opublikowano
Sorry za zamieszanie, ale myślałem że mówimy o E30 :mrgreen:

W E36 świetnie się sprawdza M52 (były montowane jakoś od końca 1995 roku), ale to już więcej kosztuje. ISka ma 140KM, więc wystarcza do sprawnego poruszania się i pali umiarkowanie. W E36 na początku były montowane M42 (stara iska), a później M44 (nowsza iska).

 

M52 wydaje mi sie, ze byly wkladane od 09/94, wtedy jakas zmiana byla.

Ja mam M52 10/94

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.