Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Siema . Mam e36 1.8 cabrio, dokupiłem pełen oryginał mpakiet zewnętrzny- czym już naruszyłem zgodność z VIN i miałem tak zostawić; lecz jest pomysł na swap z e46 2.8 chcę go wykonać w dobrym warsztacie, dawca również jest w dobrej kondycji. Moje pytanie brzmi: czy swap w przyszłości obniży wartość auta czy wręcz odwrotnie.?? Z góry dziękuję.

Edytowane przez Bestiabmw525d
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wartość takiego kabrioletu nie wzrośnie po swapie. Na zawsze pozostanie 318i. Swap jest ekonomicznie nieopłacalny i może mieć uzasadnienie jedynie osobiste w przypadku gdy przez lata marzyłeś o E36 z silnikiem R6 albo masz swój warsztat i wykonasz go sam, dzięki czemu zyskujesz doświadczenie i auto pokazowe, by w przyszłości łatwiej wykonywać tego rodzaju prace odpłatnie dla klientów. Stopień utraty wartości auta zależy od jego stanu. Są dwa przypadki skrajne:

Przypadek 1. Samochód jest w idealnej kondycji (stan auta 3-letniego). W zależności od jego wersji i wyposażenia jest wart od 30 do 40 tys. zł. Po swapie jego wartość mocno spadnie.

Przypadek 2. Samochód jest mocno zużyty i wymaga gruntownego remontu. Wartość od 7 do 10 tys. zł. Po swapie straci nieznacznie lub wcale na wartości i będzie łatwiej go sprzedać.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Dzięki kolego za wskazówki i powiem Ci ze moja  trójka to ta za 10 000zl ale jest w trakcie i będzie doprowadzona do porządku. Biorąc pod uwagę to co napisałeś ,myślę że swap nie zaszkodzi. Ja poprostu źle się za to zabrałem, mianowicie :

1 kupiłem samochód 2000euro

2 dokupiłem zderzaki listwy progi lusterka m ,tłumik AC 7200 zł

3 renowacja skór zrobilem sam ale materialy 800 zl

4 blacharz +lakiernik 6000zl

No i teraz albo zrobić motor do porządku ten 1.8 kto wie jakie koszty może 2000zl może 4000zl.

Albo mam cały samochód e46 2.8 za 5000 zł od przyjaciela który kupił z myślą na upalanie lecz nigdy nie zaczął bo jest kierowcą zawodowym czytaj TIR I nie ma na to czasu. Oraz  7000 tys zł montaż w dobrym warsztacie u którego serwisuję moje auta. Wstępnie ustalałem i mowa jest o zrobieniu wszystkiego czyli wszystko silnik skrzynia dyfer hamulce elektryka itd. Co otym sądzisz?? 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z czym kojarzy się BMW E36? Z dynamiczną linią, dobrym prowadzeniem i pięknie brzmiącym R6, najlepiej 325i albo 328i. M3 oczywiście też ale to ciężki temat. O takich wozach marzyli dzisiejsi czterdziestolatkowie. Ich plakaty mieli w młodości nad łóżkiem obok Sharon Stone 😉 Za takie marzenia są skłonni zapłacić. Tacy klienci nie chcą swapowanego auta. Chcą mieć w dowodzie rejestracyjnym, że to 328i. Ten model kosztował sporo kasy przez co posiadanie nowego oznaczało klasę i prestiż, dwa razy większy niż jakiegoś tam 318i. Coupe i dobry VIN to podstawa jeżeli zamierzamy wkładać pieniądze w remont.

W Twoim przypadku kupiłbym używany silnik M43B18 za 1000 zł. Jeździłbym i cieszył się autem. W razie sprzedaży powinieneś odzyskać włożone pieniądze. Jeśli zrobisz swap to przeinwestujesz, bo za składaka nie dostaniesz 40 tys. zł czyli maksymalnej kwoty za perfekcyjne 318i Cabrio z pełnym wyposażeniem, w pięknym kolorze, z M-Pakietem, zgodne z VIN.  

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.