Skocz do zawartości

Oryginał czy Swap?


Bestiabmw525d

Rekomendowane odpowiedzi

Siema . Mam e36 1.8 cabrio, dokupiłem pełen oryginał mpakiet zewnętrzny- czym już naruszyłem zgodność z VIN i miałem tak zostawić; lecz jest pomysł na swap z e46 2.8 chcę go wykonać w dobrym warsztacie, dawca również jest w dobrej kondycji. Moje pytanie brzmi: czy swap w przyszłości obniży wartość auta czy wręcz odwrotnie.?? Z góry dziękuję.

Edytowane przez Bestiabmw525d
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wartość takiego kabrioletu nie wzrośnie po swapie. Na zawsze pozostanie 318i. Swap jest ekonomicznie nieopłacalny i może mieć uzasadnienie jedynie osobiste w przypadku gdy przez lata marzyłeś o E36 z silnikiem R6 albo masz swój warsztat i wykonasz go sam, dzięki czemu zyskujesz doświadczenie i auto pokazowe, by w przyszłości łatwiej wykonywać tego rodzaju prace odpłatnie dla klientów. Stopień utraty wartości auta zależy od jego stanu. Są dwa przypadki skrajne:

Przypadek 1. Samochód jest w idealnej kondycji (stan auta 3-letniego). W zależności od jego wersji i wyposażenia jest wart od 30 do 40 tys. zł. Po swapie jego wartość mocno spadnie.

Przypadek 2. Samochód jest mocno zużyty i wymaga gruntownego remontu. Wartość od 7 do 10 tys. zł. Po swapie straci nieznacznie lub wcale na wartości i będzie łatwiej go sprzedać.

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego za wskazówki i powiem Ci ze moja  trójka to ta za 10 000zl ale jest w trakcie i będzie doprowadzona do porządku. Biorąc pod uwagę to co napisałeś ,myślę że swap nie zaszkodzi. Ja poprostu źle się za to zabrałem, mianowicie :

1 kupiłem samochód 2000euro

2 dokupiłem zderzaki listwy progi lusterka m ,tłumik AC 7200 zł

3 renowacja skór zrobilem sam ale materialy 800 zl

4 blacharz +lakiernik 6000zl

No i teraz albo zrobić motor do porządku ten 1.8 kto wie jakie koszty może 2000zl może 4000zl.

Albo mam cały samochód e46 2.8 za 5000 zł od przyjaciela który kupił z myślą na upalanie lecz nigdy nie zaczął bo jest kierowcą zawodowym czytaj TIR I nie ma na to czasu. Oraz  7000 tys zł montaż w dobrym warsztacie u którego serwisuję moje auta. Wstępnie ustalałem i mowa jest o zrobieniu wszystkiego czyli wszystko silnik skrzynia dyfer hamulce elektryka itd. Co otym sądzisz?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Z czym kojarzy się BMW E36? Z dynamiczną linią, dobrym prowadzeniem i pięknie brzmiącym R6, najlepiej 325i albo 328i. M3 oczywiście też ale to ciężki temat. O takich wozach marzyli dzisiejsi czterdziestolatkowie. Ich plakaty mieli w młodości nad łóżkiem obok Sharon Stone 😉 Za takie marzenia są skłonni zapłacić. Tacy klienci nie chcą swapowanego auta. Chcą mieć w dowodzie rejestracyjnym, że to 328i. Ten model kosztował sporo kasy przez co posiadanie nowego oznaczało klasę i prestiż, dwa razy większy niż jakiegoś tam 318i. Coupe i dobry VIN to podstawa jeżeli zamierzamy wkładać pieniądze w remont.

W Twoim przypadku kupiłbym używany silnik M43B18 za 1000 zł. Jeździłbym i cieszył się autem. W razie sprzedaży powinieneś odzyskać włożone pieniądze. Jeśli zrobisz swap to przeinwestujesz, bo za składaka nie dostaniesz 40 tys. zł czyli maksymalnej kwoty za perfekcyjne 318i Cabrio z pełnym wyposażeniem, w pięknym kolorze, z M-Pakietem, zgodne z VIN.  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.