Skocz do zawartości

F15 X5 M50d 2014 r. - gorąca klamka


Bartek Brn

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

jest to mój pierwszy post na forum dlatego korzystając z okazji witam wszystkich serdecznie.

 

Od około półtora tygodnia jestem posiadaczem BMW F15 X5 M50d z 2014 r.

 

Mój problem zaczął się praktycznie zaraz po zakupie a mianowicie po sparowaniu telefonu nie słyszał mnie rozmówca (ja rozmówcę tak) oraz nie mogłem połączyć samochodu z aplikacją My BMW. Okazało się, że winowajcą obydwu tych "usterek" był przepalony bezpiecznik bodajże nr 12 5A odpowiedzialny za telematyczną skrzynkę komunikacyjną tzw. combox.

Następnego dnia przy zapalaniu samochód poinformował mnie o podwyższonym wyładowaniu akumulatora podczas postoju. Tego samego dnia podczas jazdy przy prędkości ok. 120-130 km/h zaczęła regularnie wyskakiwać komunikat o otwartych tylnych drzwiach od strony kierowcy. Po dotarciu do celu okazało się, że nie chodzi miękkie domykanie drzwi (wcześniej działało a już na pewno zaraz po kupnie). W międzyczasie wyczytałem, że wspomniany wyżej bezpiecznik jest odpowdzialny również za moduł elektronicznych klamek zewnętrznych. Mało tego, po pewnym czasie zorientowałem się, że klamka od wspomnianych wyżej drzwi jest bardzo gorąca - grzeje się (rozumiem, że gdzieś jest zwarcie). Bezpiecznik aktualnie jest cały mimo grzania się klamki. Odłączyłem wczoraj kostkę elektryczną na słupku pomiędzy przednimi i tylnymi drzwiami żeby nie rozładowywało akumulatora (komunikat podczas odpalania już nie wyskakuję co sugerowałoby, że problem tkwi w obrębie drzwi).

 

Proszę o pomoc i rady co może być przyczyną, czy klamka, zamek, jakaś kostka a może jeszcze inny element znajdujący się w drzwiach?

 

Do tej pory nie byłem jeszcze u mechanika ani nie rozbierałem klamki. Do wszystkich spostrzerzeń i wniosków doszedłem sam. Proszę o rady, może ktoś miał podobny problem. Czytałem o problemach z klamkami ale nie dotarłem żeby ktoś wspominał o jej nagrzewamiu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiłeś kosztowne marzenia ;)
Masz comfort access? Takie żeberka na klamce. To może być problemem. 

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, nomad66 napisał(a):

kupiłeś kosztowne marzenia ;)
Masz comfort access? Takie żeberka na klamce. To może być problemem. 

Tak, jest comfort access. Generalnie dobrze byłoby, chciałbym żeby to była tylko kwestia klamki. Obyłoby się bez rozbierania tapicerki etc. Zaryzykowałem i zamówiłem używaną w kolorze (podobno w "idealnym stanie"). Powinna być jutro w paczkomacie, najpóźniej w poniedziałek. Mam jednak mieszane uczucia, czy gdyby to była klamka to miękkie domykanie drzwi również by nie działało? Oczekuję z niecierpliwością na przesyłkę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Nowa" klamka niestety nie doszła ale nie wytrzmałem i zdemontowałem dziś starą... oraz tapicerkę - boczek dzwi... do czego zostałem poniekąd zmuszony zobaczywszy to co ujrzałem po jej zdemontowaniu. Generalnie jest potopiona otulina na wiązce w drzwiach przy samej kostce od klamki (2-3 cm). Im dalej wewnątrz drzwi kable ok. Poizolowałem na test kable żeby sprawdzić czy może nie tu leży problem. Złożyłem wszystko wstępnie do kupy. Wpiąłem z powrotem wypietą kilka dni wcześniej kostkę na słupku pomiędzy drzwiami. Niestety klamka nadal się grzeje, kable oczywiście ciepłe, również przy kości na słupku ale klamka przy dłuższym przytrzymaniu to aż parzy. Dlaczego nie pali bezpiecznika o którym pisałem w pierwszym poście? Czy to rzeczywiście będzie klamka a może jednak problem tkwi w instalacji? Mam teraz mieszane uczucia oraz mentlik w głowie... masakra. Serio nie spotkaliście się ani nie słyszeliście o czymś podobnym co spotyka teraz mnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lepiej odepnij tą kostkę, żeby coś się nie zapaliło, istnieje takie ryzyko

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, nomad66 napisał(a):

lepiej odepnij tą kostkę, żeby coś się nie zapaliło, istnieje takie ryzyko

Prosta sprawa. Od razu odłączyłem ponownie. Jutro ma przyjść klamka + sąsiad elektryk będzie lutował fragmenty kabli tu gdzie jest wypalona otulina. Później test i chwila prawdy czy winowajcą jest klamka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poczytaj w tematach o innych autach na temat comfort access. Generalnie jak się psuje to każdy to usuwa ;) Problem zawsze ten sam

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kable uzupełnione o termokurczki w miejscach gdzie była wypalona otuliny, polutowane etc. Komplet nowych spinek tapicerski drzwi założony. Klamka również dziś przyszła i została wymieniona. Wszystko hula jak ta lala. Problem rozwiązany, temat zakończony. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.