Skocz do zawartości

E82 n47 177km błędy turbiny


ThePr0

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, mam problem z turbiną, auto w miarę przyśpiesza do 4 biegu i słychać, że turbina niemrawo wstaje jednakże powyżej 4 auto nie przyśpiesza prawie wcale. Na niższych biegach przy około 2000 obrotów czuć szarpanie. Pokazuje się kilka błędów:

te pokazują się po krótkiej jeździe:

4cd0 sterownik ciśnienia doładowania

4cc6 sterownik ciśnienia doładowania

4cc7 sterownik ciśnienia doładowania, sterowanie

4cc8 sterownik ciśnienia doładowania

43e2 sterownik zaworu przepustnicy, sterowanie

3ff0 przepływomierz (błąd pokazywał się na długo przed problemów z turbo)

4677 nastawnik przepustnicy

 

Te po dłuższej bez kasowania błędów

4687 nastawnik przepustnicy

41a2 sterowanie ciśnienia doładowania, sterowanie

449a sterownik ciśnienia doładowania, linia statusu

49e7 nastawnik przepustnicy

43d1 sterownik zaworu przepustnicy, sterowanie

 

Nastawnik turbiny został podpięty pod jakiś specjalny komputer co sprawdza jego pracę i powiedziano mi, że jest sprawny.

EGR zaślepiony-niewyprogamowany rok temu, kolektor czyszczony i usunięte klapki rok temu, dpf się wypala. Brak wzdłóżnych luzów ma turbinie.

 

Czy możliwe jest, że padł czujnik na kolektorze lub któryś z elektrozaworów i nie pokazuje błędów? Lub jest jakieś małe przebicie w dolocie/wylocie? Z drugiej strony jak pękło mi kolanko od egr to gwizdało i czuć było spaliny.

Mam jedynie bimmer tool do diagnozy, miałem inpe ale z jakiegoś powodu nie mogę zmienić portu com przez co nie działa i ista też nie będzie. Ale jak da się lepiej zdjagnozować problem istą to postaram się ogarnąć.

Jakieś pomysły? Wydałem już kupe kasy na ten złom i dalej mnie zawodzi, help plz.

e82/2008/n47/177km

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Aktualizacja:

Problem nie leżał w turbinie, nie wiem w czym w sumie. Wczoraj chciałem się zająć najpierw problemem z komunikacją świec żarowych, zacząłem rozkręcać wszystko ale jak spojrzałem, że trzeba kolektor ściągać to sobie darowałem, wyczyściłem styki na alternatorze, dodatkowo wyjąłem klape gaszącą/przepustnice i ja wymyłem wraz z wtyczkami. 

Nie ma już błędów na turbinie, przepustnicy, z modułu świec żarowych co chwile inne błędy skończyło się na 4a64.

Dodatkowo spojrzałem w bezpieczniki w komorze silnika, jeden był owinięty taśmą izolacyjną która ledwo trzymała, jak ją odwinąłem to bezpiecznik nie siedział na swoim miejscu, nie jestem pewien od czego jest ten bezpiecznik, koś wie?

 

111photo_2023-08-13_00-59-05.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.