Skocz do zawartości

Odczyt korekt wtryskiwaczy.


Dawid1357

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Czy moze mi ktos podpowiedziec co oznaczaja wartosci pracy wtryskiwaczy zalaczone na zdjeciu. Czy mozna stwierdzic czy ktorys wtryskiwacz jest do wymiany? 

Ponadto mam blad 30e9. Czy jest szansa ze reset adaptacji pomoze czy konieczna bedzie wymiana?

IMG20230716213201.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czasy wtrysku w milisekundach, czasy trwania cyklu pracy wtryskiwaczy odniesione do czasu trwania cyklu pracy silnika w procentach oraz wartość ładunku elektrycznego pobieranego przez wtryskiwacze w mikrokulombach.

Na podstawie tylko jednego zrzutu ekranu nie można.

Co do błędu to katalizator NOx się kończy. Jeśli nie występuje wysokie zużycia paliwa to można z tym jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Na pracę samych wtryskiwaczy ale i nie tylko może mieć wpływ nawet jedna "głupiejąca" cewka. Nie wiem co próbujesz diagnozować/dlaczego ale w N53 to nie 0/1 sprawa. (niestety)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, BaX napisał(a):

Na pracę samych wtryskiwaczy ale i nie tylko może mieć wpływ nawet jedna "głupiejąca" cewka. Nie wiem co próbujesz diagnozować/dlaczego ale w N53 to nie 0/1 sprawa. (niestety)

Mam delikatne szarpanie na zimnym zilniku. Jak sie rozgrzeje to jest ok. Troche brakuje mocy i spalanie podwyzszone ale to pewnie przez blad noxa. Chcialem sprawdzic wteyskiwacze bo wiem ze lejace moga doprowadzic do rozrzedzenia oleju i uszkodzic finalnie silnik. W 2019 roku wiec jakies 35tys km temu byly wymieniane 2 wtryskiwacze. Robil to poprzedni wlasciciel w servisie bmw. Czy moze trzasc ta buda na zimnym przez niesprawny nox? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No i tu zaczyna się układanka, skąd błąd NOX-a, po jakim czasie powraca, jak silnik pracuje /w sensie jakie są odczyty/ jak błąd skasujesz, czy silnik zmienia tryby pracy po skasowaniu błędu itd. Jeszcze jedno, jakie obecnie są indexy wtryskiwaczy bo w/g zaleceń (?) nie powinny być mieszane z różnymi indexami na bank, a już kompletnie te z indexem 11 ze starszymi.

Edytowane przez BaX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, BaX napisał(a):

No i tu zaczyna się układanka, skąd błąd NOX-a, po jakim czasie powraca, jak silnik pracuje /w sensie jakie są odczyty/ jak błąd skasujesz, czy silnik zmienia tryby pracy po skasowaniu błędu itd. Jeszcze jedno, jakie obecnie są indexy wtryskiwaczy bo w/g zaleceń (?) nie powinny być mieszane z różnymi indexami na bank, a już kompletnie te z indexem 11 ze starszymi.

Blad noxa wynika zapewne ze stanu katalizatora. Mieszkam w UK. Auto ma 195tys mil przebiegu. Kupilem go od pierwszego wlasciciela. Auto od nowosci bylo serwisowane i naprawiane tylko w BMW. Mam cala jego historie serwisowa az do maja tego roku. Co roku auto bylo oddawane do BMW gdzie byla robiona pelna diagnostyka i wszystko w zasadzie bylo wymianiane na bierzaco. Tak jak pisalem 2x wtryski byly wymieniane okolo 35tys km temu, nox okolo 50tys temu. Niestety kat jest dalej w oryginale i wydaje mi sie ze tu lezy problem tego bledu 30e9. Blad powraca po kazdym uruchomieniu auta. Silnik pracuje caly czas w trybie jednorodnym ale czytalem ze to standard przy tym kodzie bledu poprostu nie wlacza ladunku warstwowego. Przez to i odczyty z wtryskiwaczy moga byc niejednoznaczne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
11 godzin temu, Dawid1357 napisał(a):

Blad noxa wynika zapewne ze stanu katalizatora. . Blad powraca po kazdym uruchomieniu auta. 

 

Te dwa zapisy nie współgrają ze sobą bo błąd 'od katalizatora' pojawiał by się po przejechaniu przynajmniej kilku kilometrów, a nie po uruchomieniu auta - sam NOX aby odczytywać dane potrzebuje spełnienia kilku warunków min. auto musi się poruszać. Więc jak skasujesz błąd, a po samym odpaleniu silnika znowu się pojawia to IMHO raczej nie wina katalizatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

https://bimmerprofs.com/30e9-nitric-oxide-catalytic-converter-aging/ - w/g tego to błąd jest jednak stały ale można się jeszcze próbować poratować oszukując trochę system i 'powiedzieć' sterownikowi, że masz nowy katalizator bez jego wymiany. /na forum było info jak to zrobić/ ALBO kupić NOXem.

Edytowane przez BaX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, BaX napisał(a):

https://bimmerprofs.com/30e9-nitric-oxide-catalytic-converter-aging/ - w/g tego to błąd jest jednak stały ale można się jeszcze próbować poratować oszukując trochę system i 'powiedzieć' sterownikowi, że masz nowy katalizator bez jego wymiany. /na forum było info jak to zrobić/ ALBO kupić NOXem.

Na weekend zamierzam pogrzebac przy nim troche. Zaczne od ukladu zaplonowego, powymieniam swiece sprawdze cewki. Potem zrobie wymiane kata zresetuje adaptacje i zrobie nowe wedlug procedury z bimmerprofs. Jesli to nie pomoze to zamowie noxem. W sumie nie jest to kosmiczny wydatek a warto miec problem z glowy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.