Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam klubowiczów :)


Poszukiwania wymarzonego E90 ciąg dalszy. Ostatnio uzyskałem od was sporo informacji, podczas których zwiększyłem swoją czujność podczas poszukiwania samochodu.


2 dni temu pojawiła się taka oto oferta:

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-ID6Fwvgj.html


Po zdekodowaniu VIN:


S428 Warning Triangle And First Aid Kit

S441 Smoker Package

S481 Sports Seat

S494 Seat Heating Driver/Passenger

S497 Centre Armrest, Rear

S4AG Interior Trim Finishers Titanium Matt

S606 Navigation System Business

S507 Park Distance Control (PDC), Rear

S520 Fog Lights

S534 Automatic Air Conditioning

S548 Kilometre Speedo

S249 Multifunction F Steering Wheel

S255 Sports Leather Steering Wheel

S2AB BMW LA Wheel Ellipsoid Spoke 162

S321 Exterior Parts In Vehicle Colour

S801 National Version Germany

S851 Language Version German

S863 Dealer List Europe

S879 On-Board Literature, German

S8SB Telematics Access Request,Country-Spec.

S8SC Telematics Access Request,Country-Spec.

S8SP Control Unit COP

S1CA Selection Of COP-Relevant Vehicles

SB070 Battery 70 Ah, Plant

SIALT


Auto wg. CEPiK zostało sprowadzone w 2019 roku. przy przebiegu ok 200.000 km. Do dziś auto jest w rękach drugiego Polskiego właściciela. Oboje zrobili nim ok. 25 tyś km. Trochę zapaliła mi się lampka gdyż samochód jak na swój wiek zostało sprowadzone ze stosunkowo niskim przebiegiem.


BMW jest objęte akcją serwisową nr. 0061830500 - Uszkodzenie połączenia wiązki kablowej regulatora dmuchawy. Z rozmowy ze sprzedawcą dowiedziałem się iż nie zostało to przez niego zrobione, co do poprzedniego właściciela nie miał pewności.


Czekam na raport w bimmer-check by zobaczyć jaką bmw miało historię przed sprowadzeniem do Polski, jednakże już teraz chciałbym zapytać o opinię kogoś kto dłużej siedzi w bawarkach, jest bardziej obeznany w rynku itp. i widzi coś podejrzanego wg. ogłoszenia oraz dostępnych informacji. Może o coś dopytać. Olej silnikowy był wymieniany co rok - czyli z przebiegu wynika co 10.000 km za kadencji drugiego właściciela - to bardzo OK mając na uwadze że te silniki - N52B25 bardzo lubią olej :)


Z góry dziękuję za wszelkie opinie w temacie.


Pozdrawiam!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przetarty, może nawet zagięty prawy próg. Kierownica zmieniona ze sportowej na M-pakietową, może poduszka wystrzeliła? Brak felg styling 162 na których wyjechała z fabryki, podobno jest drugi komplet ale nie wiadomo jaki. Na zdjęciach są opony zimowe, więc może być konieczność zakupu opon. Czerwone zaciski, komin i otarte felgi zaufania nie budzą. Zaślepka haka w przednim zderzaku w innym kolorze, więc auto mogło być często holowane aż się urwała i została na szybko skompletowana. Listwy okienne wymienione z chromowanych na czarne lub pomalowane, obicia słupków wymienione na czarne, podsufitka pewnie też. Przycisk Start-Stop oklejony, żeby ukryć jego wytarcie. Osłony lusterek pomalowane na czarno, chyba tak jak zaślepka bo dorobienie lakieru kosztuje. "Projekt" dzieciaka nie warty zakupu za te pieniądze.

PS. To jest stary samochód, jeszcze go nie kupiłeś, a już zastanawiasz się jakie ma akcje serwisowe? Chcesz kupić auto za 25 tysięcy, które jak rzekomo każde N52 będzie brało olej? Po co? Z takim podejściem oszukają Cię przy zakupie na całego. Nie wiem jak dla Ciebie ale dla mnie to sporo kasy.

Opublikowano

@Borsuczek,


Odpowiadając na Twoje pytania:

 

To jest stary samochód, jeszcze go nie kupiłeś, a już zastanawiasz się jakie ma akcje serwisowe?

Wydaję mi się to zdrowym podejściem, samochody z tą awarią potrafiły się nawet spalić, czy to źle że jestem świadomy sytuacji która miała miejsce w tych modelach? Wg. mnie lepiej wiedzieć niż łykać wszystko co będzie mydlił sprzedawca. Przynajmniej okazja do zejścia z ceny, jeżeli będę musiał to zrobić we własnym zakresie, tym bardziej iż nie wiem czy po 2 latach ta akcja jest jeszcze aktualna.

 

Chcesz kupić auto za 25 tysięcy, które jak rzekomo każde N52 będzie brało olej? Po co?

 

Nie chcę, dlatego cena w ogłoszeniu jest do negocjacji. Silnik mimo iż jest wiekowy i pije olej i tak wydaję mi się, że jest mniejszym złem niż późniejsze wersje poczynając od 2006/08/09 w których psuły się głowice i popychacze zaworowe, następnie w 2008 silnik był już na wtrysku bezpośrednim, uniemożliwiającym montaż LPG (nie zamierzam ale kto wie co będzie w przyszłości), a wersje poliftowe poprawione niestety podchodzą już pod 40k. Nie mówię że N52 jest bez wad lecz popraw mnie proszę jeśli się mylę - koszt awarii jest znacznie niższy niż w silnikach z późniejszych lat.


Dla mnie ważnym jest, by nie był to ulep zmontowany z trzech BMW oraz by nie był z dwukrotnym przebiegiem niż w ogłoszeniu. Fajnie by było również jakbym miał pewność że poprzednicy szanowali pojazd jednak aż takiej zamierzchłej historii niestety nie dojdę. Gdybym miał brać w ciemno i bez wahania - nie pisałbym tego postu.


Za resztę uwag bardzo dziękuję. Z pewnością będą one przeze mnie brane pod uwagę.


Pozdrawiam!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.