Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej.

W przedliftach był przycisk "intelligent safety" i można go było przytrzymać przez kilka sekund żeby odłączyć trzymanie linii etc.

Czy w LCI (idrive 8) jest jakaś możliwość żeby wygodnie i szybko odłączyć te systemy? Powiedzmy, że wjeżdżamy na jakąś zapomnianą pozamiejską drogę i chcemy ściąć kilka zakrętów - jak wygląda taka sytuacja w polifcie?

A może da się ustawić to tak, że np w trybie sport+ safety jest wyłączone? Albo po odpięciu kontroli trakcji?


 

P90332847-the-all-new-bmw-3-series-sedan-bmw-operating-system-7-0-and-bmw-intelligent-personal-assistant-12-20-2249px.jpg

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

No więc dostałem auto i sprawdziłem i są 2 opcje:

  1. Odłączenie kontroli trakcji wyłącza wszystkie systemy asystujące (najszybszy sposób)
  2. Można ustawić sobie skrót i wtedy albo przesuwamy iDrive do góry i zjeżdżają nasze skróty, albo robimy swipe po ekranie (z góry na dół). I wtedy możemy ustawić sobie albo skrót do wszystkich systemów bezpieczeństwa, albo np sam checkbox ingerencji w kierownicę. Dodam zdjęcie jak nie zapomnę ;)
  • Dziękuję 1
Opublikowano

Dawaj, bo ja dzisiaj odebrałem i dopiero poznaje ten ID8  🙂

Jak dla mnie, ID6 czy ID7 były mniej angażujące i zupełnie wystarczające itp. W G30 mam ID6 i jest wszystko co trzeba, proste, łatwe, czytelne...

Pierwszy raz nie mogę się od razu odnaleźć w samochodzie z tym ID8 - chyba się starzeję 🙂

  • Haha 1
Opublikowano

Odpięcie kontroli trakcji wyłącza wszystkie ingerencje w kierownicę, ale niestety ostrzeganie poprzez wibracje na kierownicy zostaje tak jak było. Jedyny sposób żeby pozbyć się również wibracji to wyłączenie ich dla każdego typu zabezpieczenia.

Ja sobie porobiłem takie skróty:
Pierwszy odpowiada za wejście do menu asystentów żeby sprawdzić ich stan i ustawić je dokładnie pod siebie. A drugi to odpięcie ingerencji w kierownicę w "ostrzeganiu przed opuszczeniem pasa ruchu" - czyli w tym który koryguje jazdę powyżej 70km/h.

Koniec końców najczęściej używam jednak odpięcia kontroli trakcji (a dokładnie trybu "traction"), bo przy szybkiej jeździe nie przeszkadza mi uciekający tył, a do wibrującej kiery przy przekraczaniu linii przyzwyczaiłem się po kilku razach i nawet widzę plusy w tym, że wiem kiedy dokładnie na tą linię najeżdżam.

Nie wiem jeszcze tylko czy odpięta kontrola trakcji wyłącza również ingerencję przy kolizji czołowej - tego nie sprawdziłem i nie zamierzam sprawdzać ;)

IMG_3687 Large.jpeg

IMG_3688 Large.jpeg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.