Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

ostatnio zauważyłem, że mój samochód (X5, G05, x25d, 2020r, przebieg 86 tys) zaczął dziwnie szarpać przy lekkim równomiernym przyśpieszeniu na 2,3,4 biegu.

Szarpnięcia czuć też na wyższych obrotach przy dynamiczniejszym przyśpieszaniu.

Dodam, że problem się nasila jak w samochodzie siedzą 3-4 osoby, jak jadę sam to jest prawie nieodczuwalny. Wydaje się jakby na dociążonym aucie było gorzej. Jest to dość irytujące :/

Dużo czytałem że to wina xDrive albo reduktora ACT. Dlatego prośba do Was o jakieś podpowiedzi, bo nie sądzę, że w ASO znajdą cokolwiek jak zwykle.


Nie wiem czy to ma związek, ale w ASO wymienili mi kiedyś jakąś osłonkę od dyferencjału czy coś w tym stylu bo zauważyli wyciek oleju i wtedy zaczęło się dziwne zgrzytanie podczas ruszania na wstecznym (ale nie zawsze i ASO powiedziało ze nie widzi problemów). Teraz od dawna nie słyszałem zgrzytania podczas ruszania na wstecznym. Podejrzewałem, że coś popsuli ale nie byłem w stanie tego wykazać, bo na serwisie nie było oznak.


Dodam tylko, że skrzynia zmienia biegi jak zawsze, płynnie, nic tu nie mogę się przyczepić. Mam też nówki opony Hankook Ventus z homologacją BMW. Na zimówkach chyba tego nie czułem.


Będę wdzięczny za jakieś porady/opinie/wskazówki jak to diagnozować albo gdzie szukać przyczyny.



Pozdrawiam

Łukasz

Opublikowano
Cześć, przy takim przebiegu możesz już wymienić olej w xdrivie (w/g producenta to górna granica 90000 km) po wymianie konieczny będzie reset xdrive . Kolejna rzecz to czy sprawdzone były czasy wtrysków , mogą już wymagać czyszczenia . Są odpowiednie preparaty nawet od BMW. Przy czym przy takim przebiegu to nie będzie jednorazowa kuracja ale kilka kolejnych zbiorników z wlanym preparatem . Po takiej kuracji można sprawdzić czasy wtryskiwaczy czy coś pomogło, czy to wystarczy, czy jeszcze kontynuować kurację, czy może wymiana wtryskiwacza. U naszych zachodnich sąsiadów zalecają profilaktyczne wlanie preparatu co 1000 km by utrzymać wtryskiwacze w dobrej kondycji.
Opublikowano
Cześć, przy takim przebiegu możesz już wymienić olej w xdrivie (w/g producenta to górna granica 90000 km) po wymianie konieczny będzie reset xdrive . Kolejna rzecz to czy sprawdzone były czasy wtrysków , mogą już wymagać czyszczenia . Są odpowiednie preparaty nawet od BMW. Przy czym przy takim przebiegu to nie będzie jednorazowa kuracja ale kilka kolejnych zbiorników z wlanym preparatem . Po takiej kuracji można sprawdzić czasy wtryskiwaczy czy coś pomogło, czy to wystarczy, czy jeszcze kontynuować kurację, czy może wymiana wtryskiwacza. U naszych zachodnich sąsiadów zalecają profilaktyczne wlanie preparatu co 1000 km by utrzymać wtryskiwacze w dobrej kondycji.

 

Robiłem niedawno w serwisie dodatkowo płatną opcję o nazwie "Czyszczenie układu olejowego i paliwowego". To masz na myśli pisząc czyszczenie wtrysków?


Myślisz, że gdyby to była wina wtryskiwacza to szarpnięcia nie pojawiały by się jak jadę sam? A teraz głównie są na dociążonym samochodzie.


Ja nie jestem znawcą tematu, ale wiązałem to z nowymi kołami i chyba prędzej z xDrivem. Też oleju w xDrive nie wymieniałem nigdy, ani nigdy nie był resetowany. Czytam, że takie objawy dają też zużyte elementy reduktora ATC.

Opublikowano
W mojej poprzedniej x3 wymiana oleju w xdrive i reset pomogła na szarpanie. Koszt niewielki . Pamiętaj, że w tym przypadku tylko oryginalny olej od BMW do xdrive. Wtryskiwacze sprawdzisz u mechanika podpinajac pod komputer.
Opublikowano
Podjedź do mechanika żeby ci sprawdził przeguby wewnętrzne, ja u siebie mam podobny objaw i dzisiaj oddałem samochód do naprawy i regeneracji przegubu. U mnie dodatkowo takie lekko wyczuwalne drgania były jeszcze przy ruszaniu na skręconych kołach.
Opublikowano

Byłem w serwisie. Obstawiają skrzynkę rozdzielczą VTG/xDrive. Na razie zrobili reset.

Nie pomogło, ale mam pojeździć i przyjechać 18 maja na wymianę oleju w VTG. Takie procedury gwarancyjne BMW.

Nie sądzę, żeby wymiana oleju pomogła bo generalnie to jest gorzej z drganiami. Nie wiem jak zjechany olej by był to nie spowodowałby takich szarpnięć.


Z innych rzeczy znaleźli że zapocona jest prawa półoś z przodu. Wymienią na gwarancji, ale nie sądzę, że to przyczyna drgań. Po resecie xdriva drgania są zdecydowanie bardziej odczuwalne.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Wydaję się, że ASO znalazło rozwiązanie. Wymiana oleju w xDrive.

Ale ktoś niestety już mnie "pocieszył", że jest to tymczasowe rozwiązanie i tylko maskuje problem i on na pewno wróci, bo zmiana oleju nie naprawia uszkodzonych części.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
W dniu 23.05.2023 o 21:03, lukfra89 napisał(a):

Wydaję się, że ASO znalazło rozwiązanie. Wymiana oleju w xDrive.

Ale ktoś niestety już mnie "pocieszył", że jest to tymczasowe rozwiązanie i tylko maskuje problem i on na pewno wróci, bo zmiana oleju nie naprawia uszkodzonych części.

jak się zakończyła ta historia?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Miałem to samo u siebie, szukałem problemu z przegubami, jednak wizyta u innego mechanika potwierdziła awarię xdrive - samochód po gwarancji rok, 65tys przebiegu i wszystkie opony z homologacją.....

Podjechałem do mojego ASO i opowiedziałem o problemie i zapytałem czy jest szansa na goodwill ze strony BMW. Pan odpowiedział, że mogą spróbować ale muszą uzupełnić całą dokumentację i postępować wg procedur, które BMW przewidziało w takich wypadkach, czyli najpierw diagnoza, wydruk z diagnozy dołączony do dokumentacji, następnie wymiana oleju w xdrive (za całość 1100pln). Po tym miałem przejechać 300km i sprawdzić czy problem dalej występuje. Wg mnie wymiana oleju pomogła w 95%, gdyż delikatne poszarpywanie (może już przeczulony byłem) cały czas odczuwałem, więc ponowna wizyta w ASO, że samochód dalej szarpie. Panowie wydali komplet dokumentów do BMW i na drugi dzień była odpowiedź, kosztcałkowitej naprawy 27tys pln, z tego BMW zobowiązało się pokryć koszty części a ja miałem zapłacić tylko 2tys płn za robociznę.

Finał jest taki, że mam nowy xdrive a całość kosztowała mniej niż regeneracja. Miło więc ze strony BMW co nie zmienia faktu, że wg mnie przy takim przebiegu to nie powinno się zdarzyć, opony letnie BRIDGESTONE miały jeszcze około 5,6mm bieżnika i nawet ktoś je jeszcze ode mnie odkupił. 

Zimówki też były BRIDGESTONE i mają jeszcze około 6,2mm i też je pewnie wymienię, chociaż gumiarz powiedział, że sezon jeszcze powinny przejeździć..

Teraz założony nowy komplet letnich HANKOOK również z homologacją i zobaczymy co będzie dalej...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.