Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej, jakich filtrów (olej, powietrze) używacie? Oryginał BMW czy inni producenci? Bo różnica w cenach jest znaczna.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 11.04.2025 o 09:59, JuRik99 napisał(a):

Hej, jakich filtrów (olej, powietrze) używacie? Oryginał BMW czy inni producenci? Bo różnica w cenach jest znaczna.

Podbijam pytanie, ( w innych pojazdach stosuję filtry FILTRON ) 

Przy okazji dorzucę swoje pytanko, czy jest opcja systemowa ( oprócz wpisu do iDrive ) żeby sprawdzić czy wymiana oleju została fizycznie faktycznie dokonana.

Nie chodzi mi o to żeby nanosić własnym mazakiem kropki-kreski na filtrze bo znam takich co się zabezpieczają i naopowiadali mi ciekawych historii. 🙂

Chodzi bardziej o odczyt z kompa że poziom był zero w danej chwili itp. bo wpis o wymianie pewnie można zrobić bez wymiany. 

Oczywiście nikogo nie podejrzewam ale chciałbym mieć wiedzę że jest coś takiego, co chroni nas przed nieuczciwym mechanikiem ASO.

Ponoć w niektórych ASO nagrywają serwis, naprawy ?

Opublikowano

Mi na innym forum poradzili aby użyć oryginalnego filtra BMW co jest logiczne. Wówczas w razie co ASO nie będzie się czepiać że był zastosowany nieoryginalny filtr. 

Co do odczytu, to jeśli nie uruchomi się silnika to raczej nie pozostanie żaden ślad że coś było robione i że zlany był olej....

Opublikowano
2 godziny temu, marcinq78 napisał(a):

Mi na innym forum poradzili aby użyć oryginalnego filtra BMW co jest logiczne. Wówczas w razie co ASO nie będzie się czepiać że był zastosowany nieoryginalny filtr. 

Co do odczytu, to jeśli nie uruchomi się silnika to raczej nie pozostanie żaden ślad że coś było robione i że zlany był olej....

Na gwarancji to oczywiste. Sprawdzałem ceny tzw. kit-ów czyli uszczelka korka miski, korek spustowy filtra, oring obudowy, wkład i oryginalny symbol 11 42 8 570 590 BMW koszt od 79 PLN na alledrogo, FILTRON 30 PLN  ale nie podobał mi się wymiar długościowy FILTRON 125 mm BMW ( chyba MANN robi jako podwykonawca ) 155mm

Opublikowano
W dniu 25.04.2025 o 15:32, Franek Dolas napisał(a):

Na gwarancji to oczywiste. Sprawdzałem ceny tzw. kit-ów czyli uszczelka korka miski, korek spustowy filtra, oring obudowy, wkład i oryginalny symbol 11 42 8 570 590 BMW koszt od 79 PLN na alledrogo, FILTRON 30 PLN  ale nie podobał mi się wymiar długościowy FILTRON 125 mm BMW ( chyba MANN robi jako podwykonawca ) 155mm

Czyli wszyscy (którzy mają gwarancję) kupujecie oryginały?

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Filtr oleju oryginalny BMW - można na Allegro kupić od dealerów w dobrej cenie (kupowałem od Smorawińskiego za 96 PLN do F48). Natomiast filtr powietrza i kabinowy kupuję Mann (robi filtry dla BMW) lub Boscha (tańsze, a też dobre).

Edytowane przez tomac79
  • Lubię to 2
Opublikowano

Zgłębiam temato olejów do samodzielnej wymiany miedzygwarancyjnymi interwalami w ASO. sDrive 20i rocznik 2025.

W instrukcji podej jest napisane, że odpowiedznie oleje to: BMW Longlife-12 FE. BMW Longlife-17 FE+.  BMW Longlife-19 FE. Gdzieś przeczytalem, że 17FE już sie nie leje i w aso dają 19FE, a w necie mozna kupić tylko 1 litrowe butelki i to za grubą kasę nr kat. 83215a65bf6. Lejecie oryginał czy jakieś odpowiedniki?

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Castrol fe19, Total fe19, Shell fe19. 

  • Haha 1
  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Ktoś się orientuje czy gdzieś pod maską jest informacja jakim konkretnie olejem zalany jest dany silnik? ASO jest średnio pomocne w tym temacie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@marcinq78 chyba nie znajdzisz informacji czym fabryka go zalała, w aplikacji bmw jest tylko informacja o specyfikacji oleju który możesz zalać.

Opublikowano

Udało mi się samodzielnie wymienić olej silnikowy. Czuję dużą satysfakcję bo wszystko poszło zgodnie z planem. 

Tylko jedna rzecz mnie zaskoczyła. Olej spuściłem nie do zlewarki ale do oddzielnego pojemnika z miarką. Chcialem sprawdzić ile fabryka oryginalnie nalała oleju żebym mógł tyle samo uzupełnić. No i... zleciało dokladnie 5.85 litra! 

Taka ciekawostka gdyby ktoś zastanawiał się ile lać.

 

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Dodam tylko pojemność mierzyłem gdy olej byl ciepły (nie goracy zaraz po zlaniu)

Policzyłem ze po wystygnieciu miałby 200-300ml mniej

  • Dziękuję 1
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)
W dniu 26.07.2025 o 13:54, marcinq78 napisał(a):

Udało mi się samodzielnie wymienić olej silnikowy. Czuję dużą satysfakcję bo wszystko poszło zgodnie z planem. 

 

 

Nooo ! Gratulacje ! 

Możesz zrobić jakiś krótki tekstowy tutorial ? Byłoby zajefajnie miło. Zacznij od silnika. 🙂

Interesuje mnie jak zadziałałeś z filterkiem,  ( tam jest jakiś spust w obudowie ) jakie klucze potrzebne, czy trudno się odkręcało oraz czy mocno dociągałeś, a może znasz momenty dokręcania ?

Finalnie jakie graty kupiłeś do tej wymiany tj. oliwa, zestaw filterka. 

Czy do zlewania podnosiłeś tylko na bok, czy masz kanał ?

Co z informacją w systemie ? Brak czy jakoś ogarnąłeś, czy tylko info dla siebie ? 

 

Edytowane przez Franek Dolas
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
11 godzin temu, Franek Dolas napisał(a):

Możesz zrobić jakiś krótki tekstowy tutorial ? Byłoby zajefajnie miło. Zacznij od silnika. 🙂

 

Wpisz w google -> 00 00 610 Engine oil service , będziesz miał instrukcję serwisową. 

  • Dziękuję 1
Opublikowano
W dniu 10.08.2025 o 08:16, M4R10 napisał(a):

Wpisz w google -> 00 00 610 Engine oil service , będziesz miał instrukcję serwisową. 

Dzięki za priva, jest pięknie opisane, są fotki info jakie klucze itd. Nawet jeden zawodnik wykorzystał spinacze biurowe ( dobry patent 🙂 ) a moment dokręcania korka miski olejowej którego brak, spróbuję sam rozkminić, ale to za jakiś czas. 

Opublikowano (edytowane)

Generalnie robota prosta.

Ja podnosiłem auto na podnośniku kolumnowym więc nic nie było pochylane tak jak ktoś polecał aby przód był wyżej żeby więcej oleju spłynęło. Wg mnie to nie jest potrzebne.

Najpierw upewniłem się w serwisie jaki olej i ile. Kupiłem olej BMW LL 17FE+ oraz BMW oryginalny zestaw filtra oleju.

Najpierw wykręciłem korek z miski olejowej - klucz 17. Gdy zlał się olej odkręciłem kluczem T55 korek z obudowy filtra - tu poleciało trochę oleju. Później obudowę filtra kluczem 32. Dobry patent z tym korkiem. Dzięki temu robota czysta bez brudzenia się przy wykręcaniu obudowy.

Umyłem obudowę filtra, zainstalowałem filtr, uszczelkę. Wkręciłem z powrotem korek obudowy filtra. Dalej całość trafiła do silnika. Dokręcanie momentami które podane są na opakowaniu filtra. Na koniec korek miski olejowej z nową podkładką. I już.

Żeby robota była czysta, do nalewania oleju użyłem lejka.

Uruchomiłem auto, jak się nagrzało to sprawdziłem poziom oleju. Wskaźnik pokazał poziom po wymianie tyle samo ile przed wymianą.

Najwięcej czasu zajęło zlewanie oleju. Jak już się wydawało że cały spłyną to po chwili znów leciał cienkim strumieniem. Następnie kapanie jakby już był koniec a po kilku minutach znów strużka 🙂  30-40 min mniej więcej to trwało.

Co do zużytego filtra oleju.... ja tam żadnych opiłków nie znalazłem... 

Co do kosztów. Nie jest to mega oszczędność póki co. Olej 420pln. Filtr 130pln. Razem 550pln. W Bawarii proponowali 700 za wymianę. Natomiast wiem co wlałem. Wiem że dobrze to zrobiłem. Nic nie uszkodziłem. Nie nasyfiłem 🙂  No i popatrzyłem na spód auta 🙂  jak fajnie zabezpieczone btw.

Edytowane przez marcinq78
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
4 godziny temu, marcinq78 napisał(a):

Generalnie robota prosta.

Ja podnosiłem auto na podnośniku kolumnowym więc nic nie było pochylane tak jak ktoś polecał aby przód był wyżej żeby więcej oleju spłynęło. Wg mnie to nie jest potrzebne.

Najpierw upewniłem się w serwisie jaki olej i ile. Kupiłem olej BMW LL 17FE+ oraz BMW oryginalny zestaw filtra oleju.

Najpierw wykręciłem korek z miski olejowej - klucz 17. Gdy zlał się olej odkręciłem kluczem T55 korek z obudowy filtra - tu poleciało trochę oleju. Później obudowę filtra kluczem 32. Dobry patent z tym korkiem. Dzięki temu robota czysta bez brudzenia się przy wykręcaniu obudowy.

Umyłem obudowę filtra, zainstalowałem filtr, uszczelkę. Wkręciłem z powrotem korek obudowy filtra. Dalej całość trafiła do silnika. Dokręcanie momentami które podane są na opakowaniu filtra. Na koniec korek miski olejowej z nową podkładką. I już.

Żeby robota była czysta, do nalewania oleju użyłem lejka.

Uruchomiłem auto, jak się nagrzało to sprawdziłem poziom oleju. Wskaźnik pokazał poziom po wymianie tyle samo ile przed wymianą.

Najwięcej czasu zajęło zlewanie oleju. Jak już się wydawało że cały spłyną to po chwili znów leciał cienkim strumieniem. Następnie kapanie jakby już był koniec a po kilku minutach znów strużka 🙂  30-40 min mniej więcej to trwało.

Co do zużytego filtra oleju.... ja tam żadnych opiłków nie znalazłem... 

Co do kosztów. Nie jest to mega oszczędność póki co. Olej 420pln. Filtr 130pln. Razem 550pln. W Bawarii proponowali 700 za wymianę. Natomiast wiem co wlałem. Wiem że dobrze to zrobiłem. Nic nie uszkodziłem. Nie nasyfiłem 🙂  No i popatrzyłem na spód auta 🙂  jak fajnie zabezpieczone btw.

Jak dla mnie szkoda życia 😄 ale dla każdego co innego 😄 

male-bmw-2.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Oczywiscie ze szkoda zycia tym bardziej ze taka wymiana nie jest nigdzie zapisana a w dzisiejszych czasach, wpis na serwer bmw jest bardzo istotny. 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Nie przesadzajcie z tym "szkoda życia" 🙂 To zajęło 1 godzinę a nie miesiąc. 

Życia szkoda to jest na nic nie robienie. A tu zostało coś zrobione: raz dobrze, dwa taniej. A będzie taniej jak kiedyś przejdę na tańszy olej jak np. Liqui Molly.

Oleju nie wymienia się dla "zapisu" -  a przynajmnie ja robię to w innym celu.

Mi szkoda dorabiać serwisy szczególnie że dziś jakość ASO jest wątpliwa a obsługa klienta - pożal się boże.

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
23 godziny temu, marcinq78 napisał(a):

Nie przesadzajcie z tym "szkoda życia" 🙂 To zajęło 1 godzinę a nie miesiąc. 

Życia szkoda to jest na nic nie robienie. A tu zostało coś zrobione: raz dobrze, dwa taniej. A będzie taniej jak kiedyś przejdę na tańszy olej jak np. Liqui Molly.

Oleju nie wymienia się dla "zapisu" -  a przynajmnie ja robię to w innym celu.

Mi szkoda dorabiać serwisy szczególnie że dziś jakość ASO jest wątpliwa a obsługa klienta - pożal się boże.

wystarczy serwis z bazą BMW , zobaczysz jak jest to istotne przy sprzedaży , ja nie mam problemu bo każda wymiana jest w bazie , mało kto uwierzy Ci na słowo że przykładowo wymieniałeś olej przy 1k, 3k,10k kilometrów jak pierwsza wymiana zapisana w komputerze będzie przykładowo po 20 000 km 

male-bmw-2.png
Opublikowano (edytowane)

Gdy ostatnio sprzedawałem auto, kupiec nawet nie zajrzał do książki serwisowej. A prowadziłem ją bardzo skrupulatnie. Bardziej interesowała go to że auto nigdy nie miało kolizji ani uszkodzeń i to jak to możliwe że przez 10 lat przebieg był tylko 100k. Kupiec kupcowi nie równy.

W przypadku tego auta. Mam na faktury, mam dokumentację fotograficzną z wymiany. Wątpię aby kiedyś mi się to przydało. Sprzedam go może za... następne 10 lat. Zresztą jak ktoś chce marudzić to znajdzie sobie powód.

Mi bardziej zależy mi na bezawaryjności auta i dlatego wolę sam zadbać o auto w takim zakresie jakim potrafię i mogę. Filtry wymieniam sam, ozonuję wnętrze również sam 2x w roku. O powłoce ceramicznej już kiedyś pisałem - też zrobiłem sam 🙂  Paliwa jeszcze nie rafinuję 🙂 ale korzystam z dobrych stacji i konkretnego rodzaju paliwa. Parkuję w cieniu, myję auto często, szczególnie w zimie. Nie oszczędzam na materiałach i podzespołach. Nie ruszam zaraz po odpaleniu na zimnym silniku. Pasażerowie znają zasady: auto to nie restauracja, śmieci zabierasz ze sobą, nie wsiadasz w brudnych ciuchach, otrzep buty przed wsiadaniem 😄  Ot takie tam zwykłe rzeczy ale sprawdzały się w poprzednim aucie.

 

Edytowane przez marcinq78
  • Lubię to 2
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@marcinq78 

Jeśli chodzi o dbanie o auto, mam dokładnie tak samo – każde oddanie go do ASO wiąże się ze strachem przed powierzeniem go komuś innemu, choćby na chwilę.

Sam wpis to jednak tylko część tematu – wiele osób korzysta z ASO, bo w mojej opinii istnieje przynajmniej cień gwarancji, że poważny przedsiębiorca poważnie potraktuje reklamację. Faktem jest jednak, że jakość obsługi często bywa lepsza w mniejszych, wyspecjalizowanych warsztatach, a najlepiej, gdy możesz zrobić coś samodzielnie.

+1

Godzinę temu, marcinq78 napisał(a):

Kupiec kupcowi nie równy.

Opublikowano (edytowane)

@M4R10 Niestety rzeczywistość rynku usług w Polsce jest brutalna. Dziś najważniejszy jest szybki zysk, jak najmniejszy koszt i przy tym żeby jak najmniej się napracować. Nie mówię że wszyscy tacy są. Ja nigdy nie natrafiłem na kogoś kto zrobił dobrze robotę. Czy to przy budowie domu, czy przy meblach, czy innych usługach musiałem borykać się z partactwem usługodawcy.

Dziś każdy kto kupi sobie parę narzędzi czuje się już budowlańcem, mechanikiem, stolarzem, hydraulikiem. W motoryzacji trochę widziałem (i nie mówię o programie TVN "Będzie pan zadowolony" czy "Usterka". To jak robią klientów w ch.... bez refleksji, bez skrupułów. I co gorsza nie ma znaczenia czy to mały warsztat czy duży. Sam tego doświadczyłem gdy uszkodzili mi koła zimowe - przy wydawać się można prostej czynności jak wyważenie. Później wypierali się że takie im przywiozłem. I to była duża, wydawać się mogło profesjonalna, znana sieć. Albo innym razem, podjechałem do warsztatu bo zawsze po wymianach oleju zostawała mi zawsze końcówka w butelce której nie wykorzystałem. Zapytałem majstra czy pozowli mi zlać to do zlewarki bo nie mam co z tym zrobić a zebrało mi się tego z paru lat w garażu. Facet na to żebym zostawił mu, to będzie miał na dolewki 🙂. No to mu zostawiłem 🙂 Komu to dolał i z jakim olejem to zmieszał to wie już tylko on - bo na pewno nie właściciel auta.

Co do ASO BMW, już mi podpadli 🙂 dlatego rozważam inny serwis który ma autoryzację do przeglądów gwarancyjnych BMW....

Edytowane przez marcinq78
  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.