Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć.

W moim (przypuszczam, że nie tylko w moim) F10 528ix na końcowym tłumiku na jednym z wylotów zamontowana jest przepustnica spalin, sterowana podciśnieniowo (fabryczna).

Czy może mi ktoś wyjaśnić jak to działa, kiedy powinna się otwierać i czym jest sterowana - co robi podciśnienie do sterowania tym zaworem?

Gdzieś znalazłem szczątkowe informacje, że otwiera się to po przełączeniu na trym SPORT jednak nie jest to potwierdzona informacja. U mnie po przełączeniu na SPORT ten zawór nawet nie drgnie. Próbowałem go ruszyć ręcznie i pracuje bez problemu (nie jest zapieczony).

Szukałem w necie informacji ale nie mogę znaleźć. Jak ktoś zna sprawę, to proszę o wyjaśnienie :D

Może innym też się przyda.

Opublikowano

Znalazłem coś takiego:

During cold start the exhaust flap of the DME is opened to guarantee sufficient and quick heating up of the catalytic converter.

This is necessary to maintain the emission limit, as side effect the exhaust gas noise is increased during activation.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano

Dzięki za jakiekolwiek info.

U na zimnym odpalaniu nie otwiera się. Musze poszukać co nią steruje, skąd bierze podciśnienie - może mam jakiś wężyk przetarty.

Wg katalogu BMW pod autem jest jakiś elektrozawór ale dalej nie wiem skąd idą wężyki do tego elektrozaworu.

Ciężko znaleźć o tym informacje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.