Skocz do zawartości

przygasa 116i n45b16


pawelciu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam


Mam problem ze swoją beemką, a mianowicie. Samochod na biegu jałowym przygasa tzn obroty spadają z 700 do 500 dosłownie na sekunde i zaraz podbijają do góry. Dzieje się tak również jak dojezdzam so swiateł po wcisnięciu sprzegła opadną i się ormują.


Do tej pory wymieniłem:

Przeplywomierz

Sonde lambda przed katalizatorem

Jedną cewke bo wywaliło błąd w inpie

Nic to nie dało albo niewiele...


W ostatnim czasie wyczyściłem przepustnice i skasowałem wszystkie adaptacje, trochę pomogło samochód zrobił się mocniejszy na wolnych obrotach i nie przygasa przy ruszaniu.

Ogolnie dobrze chodzi tylko to przygasanie. Wkręca się dobrze na obroty i ma moc.


Macie jakieś pomysły??

Inpa czasem wywala tylko bład starzenie się sondy lambda (może to ta za katalizatorem jest do wymiany?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wrzucam logi statyczne z inpy



https://zapodaj.net/fe859db92b80a.jpg.html

https://zapodaj.net/73559d614dfcc.jpg.html

https://zapodaj.net/6d88bc934542c.jpg.html

https://zapodaj.net/6d88bc934542c.jpg.html


w sekcji analog value 1

actual value differential pressure into air intake system set point ! 0.00

set point differential pressure into air intake system !584.02

dolot sprawdzony nieszczelnosci brak


w sekcji analog value 3 O2 sensor

O2-senssor add. bank1 !5.01


ma ktos jakis pomysł ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam


Mam problem ze swoją beemką, a mianowicie. Samochod na biegu jałowym przygasa tzn obroty spadają z 700 do 500 dosłownie na sekunde i zaraz podbijają do góry. Dzieje się tak również jak dojezdzam so swiateł po wcisnięciu sprzegła opadną i się ormują.


Do tej pory wymieniłem:

Przeplywomierz

Sonde lambda przed katalizatorem

Jedną cewke bo wywaliło błąd w inpie

Nic to nie dało albo niewiele...


W ostatnim czasie wyczyściłem przepustnice i skasowałem wszystkie adaptacje, trochę pomogło samochód zrobił się mocniejszy na wolnych obrotach i nie przygasa przy ruszaniu.

Ogolnie dobrze chodzi tylko to przygasanie. Wkręca się dobrze na obroty i ma moc.


Macie jakieś pomysły??

Inpa czasem wywala tylko bład starzenie się sondy lambda (może to ta za katalizatorem jest do wymiany?)

 

Jest na forum kilka tematów z tym samym lub podobny problemem w tym właśnie silniku i nikt nie ma na to rozwiązania. Jedna z osób pisała że jest coś tam do sprawdzenia ale to było kilka lat temu i już nie odpowiada na forum.


U mnie jest ta sama sytuacja. Szukamy z mechanikiem odpowiedzi. Też wywala u mnie błąd 2C45 i mechanik powiedział że może to być coś z nieszczelnością w układzie dolotowym a w ostateczności sonda lambda przed katalizatorem do wymiany.


Wczoraj wziąłem się za rozebranie obudowy filtra powietrza i tu np zauważyłem że filtr nie pasuje, nie jest zamontowany na wcisk w przepływomierz tylko luźno (są filtry o różnej średnicy otworu montażowego) i być może trafiłem w dziesiątkę. Dziś montuję inny filtr już prawidłowy i zobaczymy czy będzie to przygasanie. Przy okazji spsikałem przepływkę środkiem do czyszczenia przepływomierzy i zobaczymy jakie będą efekty.

 

Do tej pory wymieniłem:

Przeplywomierz

Sonde lambda przed katalizatorem

 

Wymieniłeś na sondę NGK 1845 i oryginalny przepływomierz (BOSCH 0 280 218 075) czy zamienniki?


Daj znać jak u Ciebie wygląda sytuacja z filtrem powietrza i oczywiście jak uda Ci się rozwiązać zagadkę przygasania żeby się nią podzielić ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzam dzisiaj nieszczelność dymem no i wszystko szczelne ani pół dziurki żeby gdzieś uciekało.


Tak sondę wymieniłem na ngk 1845 a przepływke na pierburga.


Sprawdzę jeszcze dzisiaj elektrozawory przy vanosach, jeśli to nie to, to jutro sprawdzę szczelność pierścieni i uszczelniaczy zaworowych bo lubi łyknąć olej.


Ale wydaje mi się, ze to coś z elektroniką bo jak by to było mechaniczne uszkodzenie to by cały czas kulał a to się dzieje sporadycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To samo przepływka na pierburga wymieniłem dolot szczelny filtr też i dalej to samo serio nie mam pojęcia co to może być błedów żadnych brak, wtryski nie leją ktoś mi podesłał pomysł o czujniki wałka rozrządu aczkolwiek wątpię serio nie mam pojęcia co to…
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że problem rozwiązałem.

Do elektrozaworow dochodzi wtyczka, była zalana olejem, wyczysciłem CXem przedmuchałem powietrzem podoginałem styki założyłem i eureka jezdziłem, samochod chodził na wolnych obrotach ani razu mu obroty nie spadły, podczas jazdy to samo ładnie trzyma 720 a nie 600 czy 800...


sprawdzcie u siebie i dajcie znać


edit

tak sobie myśle skąd ten olej tam mogł się wziąć i wyglada mi na to ze elektrozawor musi gdzies w srodku przepuszczać bo jak by to był olej z zewnątrz to styki by były suche bo jest tam uszczelka. Także jeśli się problem powtórzy to ten elektrozawor jest do zmiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że problem rozwiązałem.

Do elektrozaworow dochodzi wtyczka, była zalana olejem, wyczysciłem CXem przedmuchałem powietrzem podoginałem styki założyłem i eureka jezdziłem, samochod chodził na wolnych obrotach ani razu mu obroty nie spadły, podczas jazdy to samo ładnie trzyma 720 a nie 600 czy 800...


sprawdzcie u siebie i dajcie znać


edit

tak sobie myśle skąd ten olej tam mogł się wziąć i wyglada mi na to ze elektrozawor musi gdzies w srodku przepuszczać bo jak by to był olej z zewnątrz to styki by były suche bo jest tam uszczelka. Także jeśli się problem powtórzy to ten elektrozawor jest do zmiany.

 

Elektrozawory swego czasu wymieniłem bo jeden nie trzymał parametrów i po tym poprawiło się przyspieszanie. Przy jeździe ze stałą prędkością kiedy chciałem przyspieszyć było delikatne szarpnięcie jakby z opóźnieniem dawało "gazu". Mimo wszystko problem z przygasaniem po wciśnięciu sprzęgła mam nadal. Jutro sprawdzę te wtyczki przy elektrozawórach.


U Ciebie po tej poprawce kostek parametry o których wcześniej pisałeś i dałeś zrzuty już są w normie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sonda lambda było !5.01 teraz jest w okolicy 4

A to z tym powietrzem jest bez zmian

 

No jestem ciekaw po tygodniu czy będzie różnica z tym przygasaniem na dojeździe po wciśnięciu sprzęgła bo z tym powietrzem może być różnie skoro sonda teraz działa ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj nie miałem czasu żeby się bardziej przyjrzeć tym kostkom wpinanym w elektrozawory, ale tak na szybko to rzeczywiście widać na nich jakąś wilgoć.


A druga sprawa po założeniu prawidłowego filtra powietrza wczoraj już błędu sondy lambda (2C45) nie było. Pojeździ się przez święta i zobaczy czy wróci ten błąd. A kostki od elektrozaworów jak pogoda pozwoli i nie będzie padać to dzisiaj przeczyszczę i zobaczymy jak będzie z tymi obrotami.


Zamówiłem kabel z inpą i za chwilę będzie można zajrzeć głębiej do problemów bo aktualnie mam tylko elm327 który nie pokaże wszystkiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pojezdziłem troche i przygasanie nadal wysępuje, ale tylko po wcisnieciu hamulca. Jak stoi na recznym to oborty stoją ładnie w miejscu. a jak wcisne hamulec nożny to co jakis czas nastepuje spadek obrotów. No i zagłębiłem się w temat i jest tam pompa wspomagająca podcisnienia. I wydaje mi się że to ona robi bałagan albo jest nie sprawna albo zawór zwrotny jest zepsuty. czytalem na innych forach ze własnie przez zawor zwrotny podczas wciskania hamulca przygasa a nawet gasnie.


obecnie szukam przewodów wraz z pompą i czujnikiem ale nigdzie nie mozna tego kupic, a nowe to wydatek 1000zł...


sprawdzcie u siebie odłączcie kostke ktora idzie do czujnika w przewodach podcisnienia i dajcie znac czy sie poprawiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I wydaje mi się że to ona robi bałagan albo jest nie sprawna albo zawór zwrotny jest zepsuty. czytalem na innych forach ze własnie przez zawor zwrotny podczas wciskania hamulca przygasa a nawet gasnie.

 

W takim wypadku przyjrzał bym się zaworkom zwrotnym i trójnikowi przed wymianą całej reszty.

Dzisiaj też sprawdzę z tym hamulcem czy u mnie jest ten sam objaw.


I jak widać że coś musi mieć związek z tym powietrzem po tych zdjęciach z inpy które wrzuciłeś wczesniej.


Na zdjęciu pobranym z neta zaznaczyłem ten element

b5BtiW9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie o to mi chodzi co zaznaczyłeś na zdjęciu, wydaje mi się ze to jest winowajca tego wszystkiego. Co lepsze wyskoczył mi błąd w komputerze dotyczący właśnie tej pompy podciśnienia. Znalazłem na Allegro blisko siebie może mi się dzisiaj uda zmienić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie o to mi chodzi co zaznaczyłeś na zdjęciu, wydaje mi się ze to jest winowajca tego wszystkiego. Co lepsze wyskoczył mi błąd w komputerze dotyczący właśnie tej pompy podciśnienia. Znalazłem na Allegro blisko siebie może mi się dzisiaj uda zmienić.

 

Teraz nie pamiętam ale tam są chyba jeszcze w okolicy tego trójnika też zaworki zwrotne. Trzeba rozebrać i podmuchać w nie czy przepuszczają tylko w jedną stronę czy w obydwie. Jak w obydwie to do wymiany. Membranka która jest w środku potrafi ze starości i wysokich temperatur panujących pod maską po prostu się rozlecieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienione jazda próbna zaliczona, wciśnięcie hamulca nie powoduje spadku obrotów czyli git. Z tym odłączeniem czujnika to tylko pół środek bo komputer sam sobie podwyższa obroty na 750 i auto nie przygasa.


A to powietrze nadal poza normą i nie wiem co dalej sprawdzać.


Sonda lambda add w granicach 2, czyli jeden problem załatwiony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak sobie myśle skąd ten olej tam mogł się wziąć i wyglada mi na to ze elektrozawor musi gdzies w srodku przepuszczać bo jak by to był olej z zewnątrz to styki by były suche bo jest tam uszczelka. Także jeśli się problem powtórzy to ten elektrozawor jest do zmiany.

 

Niekoniecznie elektrozawór do wymiany. Te uszczelki z czasem twardnieją i tracą swoje właściwości, a olej zaczyna lecieć na te kable. To podobno jedno z najpopularniejszych miejsc wycieków. Ja ostatnio siebie wymieniłem te uszczelki, były twarde jak plastik. 6zł za 4 uszczelki, jakieś czyściwo (użyłem płynu do czyszczenia przepływomierzy), 2 godziny roboty + oglądanie filmików na YT jak to zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedz mi jak wyglądały te elektrozawory czyste czy kupa nagaru na nich była ?

Ja je próbowałem ruszyć ale ani drgną, bałem się ze uszkodze te plastiki.


Muszę jeszcze zrobić mu płukankę, robił ktoś ? Zastanawiam się jaki preparat użyć. Nigdy tego nie robiłem może macie jakieś doświadczenia??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedz mi jak wyglądały te elektrozawory czyste czy kupa nagaru na nich była ?

Ja je próbowałem ruszyć ale ani drgną, bałem się ze uszkodze te plastiki.

 

U mnie były czyściutkie, ale to prawdopodobnie dla tego że gość który ściągnął to auto z Niemiec robił porządek w silniku (wymieniał rozrząd więc pewnie i zrobił płukankę). Żeby je wyciągnąć rzeczywiście trzeba trochę siły. Mi udało się je najpierw pokręcić wokół własnej osi (po delikanym ostukaniu młotkiem) a później wyszły. Gorzej było z włożeniem ich z powrotem. Nie wiedziałem do końca czy już wlazł do środka czy nie, więc lepiej zrobić sobie zdjęcia i zapamiętać głębokość na którą są włożone. Aby wbić jednego vanosa musiałem delikatnie postukać młotkiem. Co do tego plastiku na końcu Vanosa to od młotka się ani trochę nie zniszczył. Raczej nie jest co coś delikatnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_3716-sterowanie-podcisnieniowe-silnik/i48922/kL/sN/r2006/m09

Pompa ssąca strumieniowa z przewodami

11 61 7 580 782


Zaś na allegro szukałem po nr 1435982


Dodam jeszcze że za 100 zł po cenie 6,90 robilem jakies 130-140 km

a teraz 180 lekko czyli spalanie spadlo i to sporo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze że za 100 zł po cenie 6,90 robilem jakies 130-140 km

a teraz 180 lekko czyli spalanie spadlo i to sporo

 

Pewnie po poprawieniu tych styków od elektrozaworów. Chyba że coś jeszcze było po drodze?


U mnie kurde chyba do tego wszystkiego jak na złość padł rozrusznik bo nie mogę odpalić a na pych odpala. Poczytałem że albo rozrusznik albo brak dobrej masy. I z tą masą może coś być bo kiedyś przy wymianie akumulatora w punkcie gość który mi montował powiedział że coś jest nie tak bo na akumulatorze jest inne napięcie a inne na kompie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie właśnie padła kolejna rzecz :D poszła membrana odmy która jest w pokrywie zaworów haha albo nowa pokrywa albo zamiennik membrana z korkiem za 350zł :8) a żeby było więcej kosztów to rozrusznik nie opłaca się zregenerować i trzeba kupić zamiennik za 380zł albo oryginał dużo droższy no i przy okazji pod kolektor dolotowy trzeba kupić nowe uszczelki za 100zł bo trzeba zdejmować do wyjęcia rozrusznika...


Kupiłem też ten zawór paliwowy używany od młodszego auta i zobaczymy czy zniknie ten problem przygasania auta na dojeździe do skrzyżowań.


Także już nie wiele u mnie zostało do wymiany biorąc pod uwagę poprzedni post gdzie wrzuciłem filmik z bolączkami silnika N45 hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc auto znowu śmiga i po wymianie tego zaworu paliwowego na używany od młodszego auta rzeczywiście te przygasanie silnika na hamowaniu już nie występuje albo mega delikatnie że na benzynie już tego się nie odczuwa. Zaraz przełączam się na gaz bo mam instalację gazową i zobaczymy czy na tym paliwie będzie wszystko ok.


Ale żeby nie było to kupiłem sobie kabel pod Inpę i odczytałem błąd pompki pomocniczej obiegu wody i czujnik zaparowania szyb. Także w pompce wymieniłem szczotki za 15zł, a czujnik używany sprawny za 69zł montuję dzisiaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.