Skocz do zawartości

520d- wymiana płynu chłodzącego


Shadow69

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Cześć, czy ktoś z Was poratuje jakimiś poradami przy wymianie płynu chłodniczego w 2.0d?

Gdzie szukać korka spustowego, odpowietrzników, etc?

Jest jakaś zawiła procedura odpowietrzana?

Płyn braliście oem, czy jakiś inny wynalazek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie ukrywam że mnie nie pocieszyłeś.

Rozumiem że bez próżni nie ma co podchodzić?

Jak na złość nie mam takiego urządzenia.

Dotychczas w każdym bmw był sposób co by zrobić wymianę w warunkach garażowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie wiem co Wy gadacie? Wedlug mnie wystarczy zalac pod korek. Odpalic na chwile silnik. Znowu zalac pod korek odczekac i potem ewentualnie uzupelnic. Oczywiscie jak uklad ma zalozmy 6 litrow. A Wam wejdzie tylko 3 do nie odpalajcie auta. Musi wejsc okolo 4.5 -5 wtedy znaczy ze nic się nie zatrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam się odpowietrzy.
Tak, tylko że zanim to nastąpi może dojść do miejscowego przegrzania, a skutkiem tego do poważnego uszkodzenia. W ramach akcji serwisowej wymieniali mi chłodniczkę spalin (wezwanie listem poleconym, zagrożenie poźarem, a nie było to BMW) co oczywiście wiązało się z wymianą płynu chłodzącego. Oczywiście metodą "garaźową" czyli wlać i dolewać. Po dobrych kilkuset km nagle gdzie na zadupiu pojawiło mi się ostrzeżenie o niskim poziomie płynu, niedługo potem wezwanie do natychmiastowego wyłączenia silnika. Na szczęście w pobliżu był jakiś CPN, wlałem ponad litr do wymaganego poziomu! Jakiś czas później ujawniło się pęknięcie tulei cylindra, cały silnik do wymiany, kolosalne koszty. ASO oczywiście zapierało się że jedno z drugim nie miało nic wspólnego, ale jednak przeszli na metodę próżniową.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No właśnie też nie mogę nigdzie znaleźć ile płynu wchodzi do układu.

Na ten moment nie wiem nawet czy dam radę spuścić całość, czy część zostaje.

Teoretycznie wszystkie starsze modele miały spust na chłodnicy i jeden gdzieś schowany na bloku - jak jest tutaj niestety nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak ma 8.8 to spuścisz pewnie około 7-7.5 litra. Musisz dolewać powoli płyn. Najlepiej naciskac weze od chłodnicy. Czekać trochę. I tak ciągle az do wlania spowrotem 7 litrow lub tyle ile dasz radę. Tylko tak jak mowie jakbya nie dal rady wlac tyle ile zlales to nie odpalaj auta. W Tym przypadku jak zlejesz 7 litrow a uda Ci sie wlac 5 to znaczy ze cos jest nie tak. A jak zlejesz 7 i wlejesz okolo 6 to znaczy ze jest ok i mozesz odpalic na chwile autoni zaraz zgasic poziom plynu powinien spasc i bedziesz musial znowu dolac. Tylko odpalaj auto przy odkręconym korku od zbroniczka, żeby mógł się odpowietrzyć. Edytowane przez kapibara22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Zapomniałem napisać, płyn wymieniony.

Zeszło biedne 4,5l, także 5l na wymianę było w sam raz.

Odpowietrzenie proste, jest jeden odpowietrznik na zbiorniczku, reszta dzieje się sama.

Co do spuszczania płynu, brak jest korka spustu na chłodnicy.

A nawet jeśli jest, to od spodu wszystko zasłania intercooler.

Na łączniku węży zaraz na silnikiem przekładni kierowniczej u mnie była zaślepka na jednym króćcu, więc tamtędy zlałem płyn.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.