Skocz do zawartości

[F25] B47 2.0D auto huczy na wyższych biegach i prędkościach


rafoza

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim,


Mam oto taki problem.

Tydzień temu zrobiłem łańcuch rozrządu (posypał się napinacz dolnego łańcucha) przy 132 k :(

Ale ok około 2 tyg. jeździłem już z rozwalającym się rozrządem . Rzęził bardzo mocno.

Myślałem, że to koniec moich problemów, jednak pomimo, że silnik pracuje dobrze w dalszym ciągu mam dużo niepokoju.


1/ Auto przy wyższej prędkości zaczyna huczeć tak powyżej 100 km/h, jak lekko dodaje gazu np. przy prędkości 80 km/h to mam wrażenie że auto bardzo słabo idzie i trochę drga kierownica

2/ zdarza się że lekko szarpnie przy włączaniu biegów (stąd w poniedziałek/wtorek jadę sprawdzić stan oleju w skrzyni i ewentualnie wymienić olej)


Co to może być, czy skrzynia może wymagać adaptacji, bo na pierwszych biegach tak do 50km/h wszystko w miarę dobrze jeździ?

Czy może to być reduktor albo może jakieś łożysko ?


Dodam, że mechanik przed rozrządem w zeszłym tygodniu sprawdzał mi zawieszenie i podwozie - mówił, że wszystko ok.


Komfort jazdy na wyższych prędkościach pozostawia wiele do życzenia. W zasadzie już nie jeżdze ponad 100 km.Proszę o jakąś pomoc czy sugestie, może ktoś miał takie coś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napęd i wal Ok?

Zerwij mocniej z drugiego biegu sprawdź jak zachowa się auto. Przy podobnych drganiach i huczeniu dobrze by sprawdzić czy wszystko ok z przeniesieniem napędu na kola.

 

Dzięki za odpowiedź. No więc jeszcze przed wymianą rozrządu było podejrzenie też o reduktor. Mechanik sprawdzał na jeździe testowej i mówił, że reduktor ok. Auto dobrze zachowuje się na zakrętach i nie szarpie. Doszła do tego jeszcze jedna informacja, co zauważyłem, że mniej huczy albo nawet wcale jak porządnie rozgrzeje się się silnik i tym samym olej w skrzyni biegów. Do pracy mam 20 km, więc pod koniec trasy dopiero diesel jest nagrzany, stąd też te objawy cały czas bo w sumie nie robię na razie dużych tras. Na koniec trasy przed parkowaniem w pracy podjeżdżam pod wysoką górę, wciskam gaz i auto super wjeżdża, ale silnik wtedy już jest dość rozgrzany jak pisałem. Więc wydaje mi się, że z przeniesieniem napędu chyba ok. Pewnie źle by wtedy wjeżdżał?


I jest jeszcze jedna rzecz. Jak wyłączę nawiew i radio, słyszę niezbyt głośny szum, tak jakby z nawiewu, czasem przerywany. Jak hamuję szum cichnie na zero. Łożysko jakieś?


Czy dobry fachowiec od skrzyni też ewentualnie zdiagnozuje napęd ?


***(03.04) Mała edycja. Dziś auto podpięte do komputera i wyszło jak nic. Sonda lambda za katalizatorem nie rozgrzewa się. Stąd mogły być problemy z pełna mocą na zimnym silniku. Zobaczymy jak będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.