Skocz do zawartości

Dziwne zachowanie akumulatora e91 2008 - sprint booster


CorneliusEvazan

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Mam BMW e91 320d 2008 przed liftem.

W aucie około miesiąc temu zapaliła mi się kontrolka akumulatora. Po wyjęciu kluczyka i ponownym włożeniu zresetował się ekran i nie pojawiała się już kontrolka.

3 dni temu po około miesiącu to samo.

W obu przypadkach kontrolka zapaliła się po skończeniu jazdy - nie przed.

Zimą nawet przy mrozie nie pojawiała się nigdy kontrolka.

Auto odpala od kopa, bez najmniejszych zawahań nawet na dużym mrozie - nigdy mnie nie zawiodło i nie było problemu i nadal nie ma - wciskasz i ogień.

Stan i rocznik akumulatora nie są mi za bardzo znane.

Sytuacja zbiega się z montażem w aucie urządzenia o nazwie sprint booster. Pierwszy raz kontrolka zaświeciła się po montażu urządzenia ok 2 dni po.

Urządzenie to można obczaić tu: https://sprintbooster.pl/

Pierwszy egzemplarz który dostałem był wadliwy i zacinał się ale i powodował dziwne zachowanie elektroniki auta - raz nie chciały mi się otworzyć drzwi po wyjęciu kluczyka, raz mocno świecił ekran komputera, raz zacięły się lusterka, raz nie działał przycisk klimy MAX,itp.

Drugi raz kiedy zapaliła się kontrolka to chwilę wcześniej padła żarówka z tyłu i po wymianie i dojechaniu ze sklepu do domu się zapaliła kontrolka - nie wyjmowałem kluczyka itd. przy wymianie żarówki ale auto było zgaszone.

Oddałem auto na serwis by to sprawdzili - czy to akumulator, czy też jakieś zgrzyty z urządzeniem itp.

Po sprawdzeniu powiedzieli, że akumulator ma 40% chyba i że jest do wymiany i że jakieś tam zwarcie w akumulatorze jest - pytałem co to znaczy, ale się nie znam - w sensie że tak ma akumulator jak jest na wyczerpaniu. Do tego powiedzieli, że jak akumulator pada w BMW w tym aucie, to robi takie rzeczy właśnie jak reset ekranu przy właczaniu, a że może potem odłaczać zbędne funkcje jak otwieranie okien itp. - nie znam się.

Dziwne zachowanie auta było też na przestrzeni ostatniego roku, bo faktycznie czasem resetował się ten ekran i prosiło o włżzenie płyty z nawigacją - resetował się jakby system. ALe nie świeciła kontrolka akumulatora nigdy.

Teraz pytanie do was. Jak to działa? Kiedy należy wymienić akumulator? Myślałem, że jak będzie się świecić kontrolka akumulatora na stałę, czy coś, to trzeba zrobić wymianę, ale ani nie mam problemów z rozruchem auta, ani nic specjalnego się nie dzieje, a kontrolka zapaliła sie i znikłą na miesiąc i teraz znowu i znikła. Co powinienem zrobić? W serwisie powiedziałem, by nie wymieniać narazie. Powiedzieli, że mi naładują akumulator jak nie wymieniam - czy to coś da?

Proszę o wsparcie i wyjaśnienie, czy jest jakiś moment kiedy należy wymienić akumulator i czy auto mnie o tym poinformuje i czy to pojawienie sie ikony akumulatora po skończonej jeździe to normalne, i czy to już jest sygnał do wymiany, czy można poczekać i będzie inny komunikat, który da mi chwilę czasu na umówienie serwisu i wymiany - nie chcę, by mi padł z nienacka.

Dzieki z góry.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Nie wiem co to, więc nie mam dostępu :)

Jestem laikiem.

SB pierwszy dostałem zepsuty i powodował te rzeczy co opisałem i mi dali za darmo drugi. Bezpośrednio producent przysłał kolejny - ten im odesłałem, bo zepsuty nie potrzebny.

Bardziej mi chodzi o to, żeby dowiedzieć się, skąd mam wiedzieć czy akumulator jest do wymiany skoro nic mnie o tym nie informuje a auto odpala i dwa razy pojawiła się tylko kontrolka i to po skończonej jeździe i na dodatek zgasła i nie pojawia sie, ani nie świeci ciągle...

Jak będę poinformowany, że należy wymienić akumulator? Jak BMW o tym informuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest po prostu komunikat o dużym poziomie rozładowania baterii, auto może normalnie odpalać ale napięcie na akumulatorze spada o ileś tam za dużo. Może być tak że pobór prądu w spoczynku jest za wysoki przez takie urządzenia. Podładuj porządnie akumulator to powinno to zniknąc :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator pewnie masz od nowości - na słupku jest wybity rocznik produkcji, jeśli tak to pewnie jego faktyczna kondycja to moment odpowiedni na wymianę jeśli nie możesz sobie pozwolić na to że zastrajkuje.


SOH - zużycie akumulatora w IBS może tylko spadać więc jeżeli ktoś uznał że akumulator ma jeszcze pożyć, albo że zapisane SOH 40% ma się nijak do rzeczywistego np. 60% powinien naładować akumulator, zarejestrować wymianę i skasować poziom naładowania w IBS.


Jeżeli masz SOH na poziomie 40% to intensywne ładowanie będzie tylko do tego poziomu, nawet jak wymienisz aku, bez kasowania danych IBS to też tak będzie.


Pomimo dzisiejszego -8 zima jest już w odwrocie, więc polecam naładować aku i podjechać do kogoś z INPA na skasowanie IBS, akumulator ewentualnie na zimę wymienisz.


Pewnie jakbyś miał miasto w opisie, to parę osób by chętnie pomogło w tej operacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK,

Załóżmy, że sprint booster nie ma nic wspólnego z tym zachowaniem akumulatora.

Muszę jednak ustalić, czy to akumulator do wymiany, czy jakiś błąd, by nie wydawać kasy na nowy akumulator w razie gdy to nie wina akumulatora.

Proszę zatem o pomoc odpowiadając na moje pytanie poniżej. Nie będę kombinował już i wymienię odrazu jeśli to normalne zachowanie gdy akumulator już szwankuje. A pytam, bo w innych autach to miałem tak, ze jak akumulator był słaby, to poprostu świeciła kontrolka i nie robiła jaj jak tutaj i auto poprostu nie odpalało, a to auto pali na dotyk bez zgrzytu i to przy mrozie nawet.

Odpowiadam na zadane pytanie - Tak, pojawia się komunikat o bardzo niskim stanie naładowania akumulatora, ALE nie jest on na stałę.

Dlatego pytam, czy to normalne zachowanie, że pojawia się ikona akumulatora na pulpicie między licznikami, a na wyświetlaczu komputera komunikat o niskim stanie naładowania i dzieje się to po skończonej jeździe i nie zawsze lub przed uruchomieniem auta i nie zawsze, a potem znika po uruchomieniu? Dzieje sie to losowo - potrafi tydzień nic się nie wyświetlać, a potem z czapy po skończonej jeździe sie wyświetla, potem znowyu nic i któregoś dnia przed uruchomieniem ponownie - losowe zachowania. Chyba, że to nie losowe, a zależy od temperatury i od ilości włączonych urządzeń itd. No ale przecież jak jadę autem to chyba nie pobiera mi klima na max, czy wiatrak na max, czy muzyka prądu z akumulatora - pobiera?

Proszę o pomoc w wyjaśnieniu czy to normalne zachowanie jak akumulator pada, że nie zawsze świeci się ta kontrolka i komunikat, tylko jak aktualnie coś jest nie tak.

Nie rozumiem tego, bo np. wczoraj wsiadłem do auta i wyskoczyła ikonka i komunikat - odpaliłem i pojechałem do domu. Zatrzymałem i ponownie wyskoczył komunikat - w trakcie jazdy nie było. Wyjąłem kluczyk i ponownie włożyłem i nie było komunikatu, odpaliłem auto i zgasiłem szybko żeby zobaczyć czy się pojawi i nie było. Dziś rano był mróz - włożyłem kluczyk i nie było komunikatu, a na logikę powinien być skoro wieczorem wczoraj był, a tu potem postało na mrozie.

Ogólnie to już od jakiegoś czasu dzieje się tak, że np. wyświetlacz komputera czasem świeci jasno, a czasem trochę ciemniej - bez zmiany ustawień. Resetuje się też czasem coś i prosi mnie o włozenie płyty instalacyjnej do mapy. Te resetownie i prośba o włozenie płyty do map robiło się już nawet w zeszłe wakacje. Może poprostu to normalne jak akumulator pada. Akumulator jest od kąd kupiłem pewnie stary.

Dodam, że miałęm też takie resety mapy, i ikonkę od akumulatora jak np. wymieniałem żarówkę. Tylko że żarówka nie była tyle co spalona, co odpadło szkło od metalu, wcześniej inna stopiła się od spodu i czyściłem styki w koszyczku na żarówki. Czy nie jest też tak, że żarówki moga coś robić jak są stare i iskrzą albo coś? Pytam, bo wymieniałem narazie tylko dwie żarówki z tyłu i obie nie były poprostu spalone, ale tak jak opisałem - stopiona od dołu, a druga oddzieliła się bańka od metalu. Z przodu mam nowe wszystkie żarówki - halogeny, xenony, migacze plus jest jakiś chiński zamiennik led w ringach - nie wyrzuca błędów choć po włożeniu kluczyka mrugają te ringi dopóki się nie włączy oświetlenia pokrętłem.

Mam nadizeję, że szczegółowo opisałem i da się odpowiedzieć.

Jeszcze dodam to co pisałem wcześniej, że na serwisie powiedzieli mi że akumulator ma 40% i że BMW odłacza sobie rózne rzeczy samo żeby auto odpaliło jak akumulator słaby i że mogą sie dziać takie rzeczy jak nie działające niektóre funkcje, niestety nie wyjaśniono mi tego do konca.

Proszę poprostu o informację, czy jak pada akumulator to to co opisałem to normalne. Bo wg mnie to powinna się zapalić kontrolka i zostać i tyle, bym wiedział, zeby wymienic, a nie zastanawiać sie czy to akumulator, czy błąd jakiś. A tu jest losowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla IBS akumulator ma 40% pojemności znamionowej(jeśli taka wartość jest faktycznie zapisana), dotyczy to ładowania i rozładowania.


Dlatego kontrolka pokazuje się stosunkowo szybko, niezależnie czy naładowałeś akumulator podczas jazdy czy postoju powyżej tego poziomu.


Jak już wcześniej pisałem skasuj IBS na początek, jak masz wymienić akumulator z 15 letniego AGM na nowy zwykły i to jeszcze bez programowania, to szkoda pieniędzy.


Radzę znaleźć elektryka co BMW serii E ogarnia, na początek, albo samemu się zaopatrzyć w kabel, INPA, ISTA.


Jak rozegrasz to na spokojnie to kupisz akumulator AGM 80 poniżej 500PLN, jak na wariata to myślę że na 1000 spokojnie mogą cię skaleczyć i nie będziesz miał pewności że akumulator został dobrze wymieniony.


Jeśli ktoś chce założyć Ci akumulator za 300PLN to odwracaj się na pięcie bo szkoda czasu i pieniędzy na takie akcje.


Nie wiem dlaczego po 20 latach ciągle jest problem z tym IBS, ostatnio dwóch znajomych Mazda(aktualizacja) i Toyota(programowanie TPS po wymianie opon), odebrali z serwisu auta z rozładowanym aku, nawet byli zadowoleni bo start/stop im nie działał, ale jak odkryli że nie działają tez jacyś asystenci to już mina im zrzedła - serwisy proponują wymianę akumulatorów bo SOH niskie :mad2: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.