Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć


Od miesiąca posiadam auto BWM 2.0 I 170 km i mam problem. Przejechałem nim ponad 1000km bez jakiekolwiek problemu, dziwnego zachowania itd, w weekend zrobiłem ponad 500km trasy bez jakiegokolwiek zająknięcia a dziś rano pojawił się następujący problem:

1. Po gwałtowniejszym ruszeniu zamigała kilka razy kontrolka Check engine, i silnik ewidentnie miał problem wejść na wyższe obroty ( od około 2500 w górę), oczywiście odruchowo odpuściłem pedał gazu, po chwili wszystko zniknęło i było ok. Postanowiłem go mocniej potestować na skutek czego sytuacja się powtórzyła, jednak przy mocniejszym dociskaniu jeden cylinder ewidentnie przestał działać. Wróciłem na parking zgasiłem auto, odpaliłem na nowo i wszystko działało bez problemów, silnik bez problemów wchodził na obroty od minimalnych do maksymalnych.

2. Postanowiłem sprawdzić ponownie na zimnym silniku i problem się powtórzył.

3. Dziś pojechałem do mechanika na sprawdzenie i ewentualną diagnostykę:

- komputer pokazał wypadanie zapłonu cylindra 1, błąd jakości spalin czujnika nox oraz lamda ( co wydaje sie naturalne w przypadku problemem z spalaniem mieszanki)

4. Profilaktycznie zostały zmienione wszystkie świece ( nie wiem kiedy ktoś je wymieniał) - 3 z nich wyglądały normalnie zaś 4 na niedziałającym cylindrze cała czarna od niespalonej mieszanki - mechanik powiedział że najprawdopodobniej problem z cewka, zostały one zamienione miejscami niestety problem się nie zmienił, i nadal problem zapłonu na cylindrze nr 1, więc kolejnym winowajcę wskazał na wtrysk.

5. Niestety z braku czasu wtryski zostaną najprawdopodobniej sprawdzone po weekendzie, zamienione miejscami jak w przypadku cewek w celu weryfikacji


stąd moje pytanie, jeśli zostaną wtryski wykluczone ( przełożenie ich tak samo jak w przypadku cewek nic nie da) co można dalej robić? bo mam wrażenie że mechanik u którego jestem nie bardzo ma pomysł na dalszą diagnozę. Dodam że jestem w delegacji koło Inowrocławia w małej mieścinie i nie za bardzo mam pole manewru na wybór warsztatu.


Dodatkowo przed kupnem auta samochód został dokładnie sprawdzony przez dwóch fachowców i diagnostę, komputer nie pokazywał żadnych znaczących błędów, nie stwierdzono żadnych wycieków z silnika itd, wszystko pracowało jak powinno...


Prośba o jakieś pomysły i rady, bo jakby nie patrzeć ugrzęzłem z niesprawnym autem 600 km od domu...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
masz dostęp do inpa?

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli nie chcesz napychać wróżbitom mechaniki kabzy to kup kabel kdcan (120zl) i podbij do mnie na priv

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
Siemanko i jak ? Rozwiązałeś problem ? U mnie podobnie tylko na cylindrze 4. Cewki były wymieniane,.Mechanik mówił o wtryskach ale dziwnym trafem na ciepłym silniku wszystko działa tylko na zimnym mruga check engine i trzęsie strasznie a nawet gasnie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.