Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam szanowne grono,


mam ciekawy przypadek, generalnie samochód został przeze mnie sprzedany tydzień temu, aczkolwiek Panu pojawił się problem, z którym ja osobiście nie miałem do czynienia, więc może ktoś ma jakieś sugestie.


Samochód po postoju 3h+ pluje siwo/niebieskim dymem, który wskazuje na spalanie oleju.

Auto po regeneracji obu turbin (03.2021)

wymianie panewek,

mierzeniu kompresji (24bar od 1-6),

wymianie całego układu chłodzenia,

wyrzucony DPF (kat na miejscu),

sprawdzeniu wszystkich wtrysków na stole (wszystkie w normie),

odma OEM założona przy ostatniej wymianie oleju (9k km temu).


Samochód z przebiegiem 655k km, do zeszłej środy jeździł totalnie bezawaryjnie przez 2 lata u mnie.

Po ściągnięciu węża z kolektora i przegazowaniu pluje olejem. Podczas jazdy po 5 minutach żadnych niepokojących objawów, ma moc, jedzie, nie dymi. Tylko ten dym po postoju, no i trzeba było dolać oleju.


Podczas jazdy testowej z kupującym turbo przestało pompować przy około 180 kph, po odpuszczeniu gazu i dociśnięciu wszystko wróciło do normy.

Po jeździe testowej wpięcie kompa i następujący błąd: 00429A - regulacja ciśnienia doładowania, duża turbosprężarka, uchyb regulacji. Po skasowaniu błędu do dziś dnia nie wrócił. Wczoraj auto przyjechało do mnie z powrotem na lawecie, aby pomóc nowemu użytkownikowi i dowiedzieć się, co się stało.

Wczorajsze błędy:

4587 - filtr paliwa.


Prosiłbym o porady, planuję wyciągnąć turbiny i dać do sprawdzenia...




Opublikowano
A przepraszam nie doczytałem, że wymieniłeś :mad2: , ale mimo to sprawdziłbym :? . Chociażby membranke odmy czy pracuje.
Opublikowano

Hmm, miałem podobną sytuacje ale w e90 2.0d. Po postoju puszczały uszczelniacze zaworowe. Jeśli w tym samochodzie jest ta usterka to tanio nie będzie.

Może kupiłes uszkodzoną odmę z wadą fabryczną?

Opublikowano

Założone kolejne, zregenerowane turbiny, wymieniony olej wraz z filtrami - sytuacja wciąż ma miejsce. Macie zatem jakieś pomysły?


Skończy się pewnie na darciu wtrysków, pokrywy zaworów, mierzeniu kompresji itp...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.