Skocz do zawartości

Problem z alernatorem


thomas-cs

Rekomendowane odpowiedzi

ostatnio zaczęło coś śmierdzieć spalenizną z silnika. Zauważyłem to z okolic alternatora. Odpaliłem bimmertool, patrzę a tu ładowanie 11-12V i powoli rośnie. No to mówię regulator.

Ale zaobserwowałem coś dziwnego, po odpaleniu prąd alternatora 180A, prąd akumuatora -40A. No to nie ładuje. Ale po przejechaniu paru km pojawia się ładowanie 14.5-15V i zaczyna ładować się akumulator. Myślę, pewnie świece skończyły grzać. Pojechałem na obwodnicę rozgrzać trochę samochód i podładować aku. Początek prąd alternatora 180A, i jeszcze z aku pobierał, i napięcie 11-12V. Ale po chwili zaczął prąd spadać i aku zaczał się ładować. doszło do 14.5V, prądu alternatora ok. 60A i ładowanie aku 30A. Jechałem tak sobie spokojnie z 100km/h ale gdy zwolniłem, patrzę a tu znowu prąd alernatora 180A i napiecie spada do 11-12V. Po rozpędzeniu się sytuacja wraca do normy, przy zwolnieniu znowu się pierdzieli. Wydaje mi się, że prąd alternatora wskakuje na 180A jak obroty zejdą poniżej ok. 1300. Co to może być? Regulator zamówiony, ale czy to nie cały alternator będzie do wymiany, albo gdzieś dziwne zwarcie się robi przy spadku obrotów (na myśl przychodzą tylko świece żarowe, bo nic innego tak dużego prądu chyba nie weźmie bo spaliłoby bezpieczniki).


Pacjent E60 530XD 2006r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.