Skocz do zawartości

Ocena stanu glowicy oraz cylindra


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzien dobry 1 cylinder /tlok wygladaja jak ponizej

Tlok

1673704259135.jpg

Glowica

1673704259100.jpg


Reszta wyglada dobrze

1673704259086.jpg

1673704310178.jpg


Czy w takiej sytuacji caly slupek jest do wymiany czy jest co ratowac?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak sądzę kawałek świecy zrobil robotę, jak wyglada gładź cylindra?
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Żeby nie popełnić błędu ściąg miskę olejową, wyjmij pierwszy tłok i sprawdź czy pierścienie nie są zakleszczone albo popękane. Koszt uszczelki pod miskę nie jest duży tylko sporo roboty. Jak wszystko ok, to składaj silnik do kupy. Głowicę trzeba splanować i sprawdzić zawory na pierwszym cylindrze. Ma jeździć.Jak robisz to sam to zamkniesz się w 500zł. W tym koszcie nie uwzględniam wymiany uszczelniaczy zaworowych i podmiany panewek korbowych. Drugi silnik zawsze zdążysz kupić.

Jaki był w ogóle powód ściągnięcia głowicy? Brak kompresji na pierwszym cylindrze?

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Brak kompresji na pierwszym cylindrze?

Tak, powodem calej operacji byla zerowa kompresja na 1 cylindrze. Zawor wydechowy jest wyraznie podparty.

Dzieki za uwagi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zawory zacierają się w prowadnicach, nie z braku oleju, ale z jego nadmiaru, po prostu robi się gruba warstwa spalonego oleju(nagaru) i zawór staje. I to jest ważna wskazówka, uszczelniacze zaworowe do wymiany, koniecznie pierwszy tłok do wyjęcia i sprawdzenie czy pierścienie nie są zapieczone. Jest jeszcze opcja że elektroda świecy siedzi między zaworem a gniazdem zaworowy, ale to będzie widać po demontażu zaworu. Koszta rosną, ale twoja decyzja czy remontujesz czy szukasz słupka. Ja osobiście bym robił. Te silniki nie brały oleju i nie miały problemu z głowicami.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Jest jeszcze opcja że elektroda świecy siedzi między zaworem a gniazdem zaworowy, ale to będzie widać po demontażu zaworu

 

Swieca byla w bardzo zlym stanie. Niestety nie zwrocilem uwagi czy byla kompletna. Cala glowica jedzie na sprawdzenie i czyszczenie w dniu jutrzejszym.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.