Skocz do zawartości

E90 gasnące ksenony w czasie jazdy.


piotr520

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Witam.

Problem dotyczy gasnacych świateł w e90, oryginalne ksenony auto z 2006r. Czasami gaśnie jedno swiatlo w czasie jezdy, ale przeważnie oba. Trzeba wtedy cofnać przelacznik i załączyć od nowa. Raz gasną częściej, raz rzadziej, jakieś reguly nie ma, po rozgrzaniu jakby mniej się to nasilalo. Błąd wyskakuje na liczniku a w module Frm błędów brak, co jest trochę dziwne. Nie bardzo chce mi się wierzyć, że obie przetwornice do wymiany, z resztą nie powinny równo gasnąć. Włącznik mógłby powodować takie problemy? Może ktoś mial podobny przypadek? Za bardzo nie wiem co tu jeszcze sprawdzić.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie kiedy stary żarnik(D1S) na ciepłym miał problemy z odpaleniem wymieniłem obydwa na BOSMA bo były opinie że działają.


No i wtedy zaczęły się jaja, z dnia na dzień coraz gorzej, wymieniłem jedną przetwornice dalej to samo.


Dopiero po wsadzeniu LED bezpośrednio na 80V rozwiązałem problem - wiadomo "żydostwo" ale nie chciałem ryzykować ~500pln na markowe xenony, bo nie mogłem do końca stwierdzić czy to na pewno palnik a nie przetwornica.


Temat nie odpalania tyczy się skrętnych E91 prelift D1S, przetwornica z blachą na wierzchu, do E92 nieskrętne przetwornice aluminiowe na wierzchu D1S można włożyć każdego trupa i działa zawsze dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jakie żarniki niby powinny działać ok? Podaj linka do tych ledów. Coś trzeba koniecznie z tym zrobić, bo jak nagle gasną obie lampy w nocy to nieciekawa sytuacja.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W e91 ze skrętnymi mam LED BullVision D1S 2x45W z AliExpress, nie wstawiam linku - wystarczy wyszukać, są one dość drogie ~250PLN ale wykonanie jest mega i struktura tak mała że odcięcie lepsze niż w xenonie, nie wiem jak są w stanie to wykonać za takie pieniądze...


Kupiłem też dwa zestawy tańszych LED D1S z Shoppy z kuponami i promocjami ~150PLN, założyłem na razie tylko w e60, też jest nieźle - na pewno lepiej niż w lekko styranym xenonie. Drugi zestaw czeka na E92.


Te tańsze mają nieco większą strukturę led, mniej miedzi, ale barwa też piękna biel, 2x hotpipe tak samo jak BullVison.


Nie chcę zachwalać dalekowschodnich produkcji, jednak w E91 przejeździłem już koło roku, no fakt że nawet zimą nie jest to więcej niż 1h dziennie na światłach, ale oznak zużycia na razie brak, błędów brak.


Kupowanie xenonów np. Osram w okazyjnej cenie to raczej pewny strzał w podróbkę, najniższa cena np w Intercars to powyżej 200 sztuka.


Rozebrałem jedną przetwornicę i nie była uszkodzona, tylko widać było ślady wygrzania w układzie startowym, myślę że te zamienniki typu Bosma mają inny transformator zapłonnika w puszce D1S który za mocno go obciąża i powoduje degradację przetwornicy. W Led D1S prawdopodobnie napięcie startowe nie jest w ogóle używane, więc pewnie nawet uszkodzona przetwornica która generuje tylko 85V ruszy te ledy. Testowałem to na stole ale nie pomyślałem o próbie podłączenia na dwóch kablach, może pokuszę się o taką próbę, bo przetwornice mam i ledy D1S mam dostępne.


Nie rekomenduje wstawiania LED gdzie popadnie, pewnie gdybym mieszkał na wsi to zainwestowałbym w nowe komplety xenon i przetwornica, ale to droga zabawa. Podjąłem próbę z tymi LED bo miałem dosyć tej niepewności czy lampa odpali czy nie, tym bardziej że tym E91 najczęściej jeździ żona i jakikolwiek komunikat błędu powoduje panikę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź, a co do rozwiązania to już kumpel musi przemyśleć jakie wybrać rozwiązanie.Dziwi mnie tylko brak błędów w module świateł.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędów brak bo pobór prądu tych LED jest znaczny - to nie jest jakiś syf z tanich diod, tylko dwie profesjonalne struktury Ledowe, o mocy łącznej zbliżonej do tych 35W.


Wyłączenie błędów to chyba nie problem, ale w przypadku mocniejszych LED które świecą porównywalnie do żarówki, nie miałem przypadku żeby było to konieczne - w ringach np.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Mały update, zabrałem się za uchińszczanie E92 i co podejście to zonk.


Niestety te tańsze Ledy D1S z shopee nie działają z tymi przetwornicami - aluminiowe na 4 śruby.


Nie pamiętałem już czy je testowałem na stole więc sprawdziłem na przetwornicy z E91 - z blachą na wierzchu na 3 śruby i śmigają na dwóch sąsiednich przewodach tylko(na trzech oczywiście też).


Ta przetwornica z E92 jest jakaś sprytniejsza, muszę chyba zakupić taką i popróbować jakoś z oszukaniem jej.


Podsumowuję E91 prelift skrętne ok, E60 lift nieskrętne ok, E92 prelift nieskrętne nieok... :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.