Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć.


Czy ktoś z Was orientuje się co może być przyczyną nagłej "awarii" w postaci zaniku wskazań na liczniku:

- brak prędkościomierza

- brak prędkości obrotowej

- brak naliczania przebiegu.


Zegary wskazują poziom paliwa oraz temperaturę cieczy chłodzącej.


Naczytałem się o czujniku prędkości tylnego mostu, ale logika każe mi dopytać Was :) Skoro owy czujnik odpowiada za prędkość to dlaczego jednocześnie "padł" obrotomierz i kilometry? Otwierałem licznik i zębatki wyglądają dobrze, nie ma widocznych pęknięć i braku zębów.


Podpowiedzcie proszę gdzie mogę jeszcze szukać przyczyny.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Bateria w liczniku.
Opublikowano

Dzięki.


Rzeczywiście po rozebraniu licznika akumulatorki są wylane, a płytka od tyłu wygląda tragicznie (niestety dorwał ją jakiś amator). No nic akumulatorki zamówione, teraz szukam specjalisty, który podejdzie do tematu uczciwie.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Wymiana to nie filozofia, ani wiedza tajemna. Możesz zrobić to sam.
Opublikowano
Jeśli płytka była by w dobrym stanie to zdecydowanie bym się podjął naprawy sam, ale jest w takim stanie że nawet "fachowiec" powiedział, że spróbuje ją odratować - jestem dobrej myśli. Mam nadzieje że na weekend zmontuję licznik i sprawdzę :)
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
To powodzenia w reanimacji, daj znać jak poszło.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Akumulatorki wymienione, ścieżki poprawione. Po odpaleniu auta niestety obrotomierz dalej śpi :cry: może jest ktoś z forum z województwa Pomorskiego kto mógłby zerknąć fachowym okiem czy da się coś z tym zrobić :roll:
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
To dziwne. Masz schemat? Sprawdzałeś bezpieczniki i sygnały?
Opublikowano

Nie znam się na elektronice, płytkę naprawiałłem w serwisie. Fachowiec powiedział że wylane aku zrobiły tam nie zły burdel, ale niby połączył wszystkie ścieżki i wymienił aku - mimo to powiedział "nie wiem czy będzie działać".


No nic pozostaje mi szukać kogoś kto, albo powie że się nie da, albo powie że widział i naprawiał gorsze.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Gdzie naprawiałeś? W Straszynie znam dobrego elektronika samochodowego.
Opublikowano

Do straszyna (koło szkoły językowej - nie pamiętam nazwy warsztatu) trafiłem z polecenia swojego Warsztatu z Roszkowa.


Niestety po pokazaniu płytki dostałem jedynie namiar na jeszcze kogoś innego, dlatego stwierdziłem że poszukam lokalnie. No i niestety naprawa nie przyniosła zamierzonego efektu.


Na domiar złego po zamontowaniu licznika (już po "naprawie") auto odpalało normalnie, a dziś (na następny dzień) kręci kręci i nic... nie wiem czy to zbieg okoliczności czy znów wina licznika te że teraz nawet nie odpalę auta... :mad2:

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Auto odpali nawet bez licznika także licznik nie ma tu nic do rzeczy.

Nie wiem gdzie jest szkoła językowa ale mi chodzi o warsztat niedaleko ronda przed wiaduktem od strony Straszyna za byłą lakiernią.

Opublikowano

Tak dokładnie chodzi o ten warsztat.


Dzięki, nie byłem właśnie pewien czy auto powinno odpalić bez licznika. Cóż teraz poza szukaniem magika od licznika, czeka mnie szukanie przyczyny nie odpalenia auta :wink:

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Pawłowi już chyba się nie chce, woli nowsze auta ;)
Opublikowano

Szczerze, już jak wjechałem na plac i zobaczyłem auta to sobie pomyślałem, że raczej nic z tego nie będzie :lol:


PS. Dziś auto nadal nie odpaliło, ale pompa paliwa chodzi non stop - nie pamiętam czy wcześniej chodziła przez chwilę czy też cały czas, jak by nie mogła nabić ciśnienia? W przyszły weekend coś podłubie.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
To prosty silnik i wiele do pracy nie potrzebuje.
Opublikowano

Po weryfikacji płytki licznika przez specjalistę który rzeczywiście się tym zajmuje stwierdziliśmy, że najlepszym rozwiązaniem będzie wymiana jej na nową - zatem tak też się stanie.


Co do dalszego problemu z brakiem odpalania, po aplikacji na filtr startera auto odpala od strzała. Problemem zatem jest brak paliwa, w pierwszej kolejności sprawdziłem dwa przekaźniki i okazują się padnięte:


BOSCH: 0 332 019 451, 12V 250 30A

WEHRLE: 20 210 100 A, 12V 30A


Czy powyższe przekaźniki mogą mieć wpływ na brak paliwa, brak zasilania listwy itp? Czy przyczyny szukać gdzie indziej?

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
A od czego są na schemacie?
Opublikowano

Kurcze pierwotnie źle sprawdziłem te przekaźniki :duh: po podłączeniu pod zasilacz wszystko cyka więc trop odpada :shock:


Już nawet pomyślałem, że wskaźnik źle pokazuje poziom paliwa ale po dolaniu "piątki" nadal to samo słychać nieustannie pompę silnik kręci i nic, na starter w filtr odpala od strzała. Kolejnym moim podejrzanym jest filtr paliwa :idea:


EDIT:


Wcześniejszy dźwięk, który wydawał się dla mnie jako dźwięk pompy paliwa nie był nim :oops:


Dziwna sprawa ale w aucie nie było w ogóle bezpiecznika nr 11 od pompy paliwa - pomimo jego braku auto odpalało wcześniej bez problemu.


Popukałem młotkiem delikatnie w pompę paliwa i bez bezpiecznika próbowałem odpalić auto, ale bez rezultatu. Po wsadzeniu bezpiecznika i ponownym popukaniu w pompę paliwa odpalił :P


Czy bezpiecznik nr 11 jest konieczny skoro przedtem go nie było? Czy pompa paliwa uruchamia się na zapłonie czy dopiero podczas pracy rozrusznika? Pytam bo na zapłonie jej nie słyszę, a może jest na tyle cicha że jej nie słychać?


Jutro po nocy sprawdzę czy auto normalnie zaskoczy :)

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Bezpiecznik pompy musi być.Może wcześniej go wyjąłeś włożyłeś w inne miejsce.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Licznik śmiga :mrgreen: Płytka była na tyle strawiona przez kwas z akumulatorków, że wszelka naprawa po prostu mijała się z celem :nienie: Jeśli chodzi o odpalanie to też problem znikł :roll: Pozostało wymienić oliwę (tylko jaką :?: jakieś normy obowiązywały w tamtych czasach :?: czy wystarczy Valvoline 10w60 :?: a może jeszcze coś innego) i czekać na wiosnę :lol:
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Ja leję do moich E24 635 i 633 z M30 5W40. Taki obie miały zalewane od nowości.
  • 2 lata później...
Opublikowano

Dzień dobry

Mam podobny problem z licznikiem, niestety płyta główna jest uszkodzona przez rozlane akumulatorki. Czy ktoś ma schemat licznika, Czy nieuszkodzoną płytę główną można jeszcze gdzieś kupić?

Proszę o pomoc i info.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.