Skocz do zawartości

E90 Lci po wymianie radia pdc problem


Er

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wymienilem radio professional Alpine na radio professional produkowane w czechach podobno Siemens, mam problem z dźwiękiem pdc tył ponieważ nie działa pikanie przez głośniki tylko gdzieś z kokpitu i w tym czeskim radiu nie mam opcji głośności dźwięku pdc. Dodam ze wymieniłem wcześniej radio na alpine i pdc działało normalnie jednak też był problem z wyświetlaczem i pokusiłem sie o czeskie. Czy musze coś zakodować ncsem? Niby to nie jest problem jakiś wielki ale dźwięk pdc z głośników działa jak stereo z tej strony z której jest przeszkoda mocniej słychać dźwięk a obecnie mam jak w e46 ze jest poprostu pikanie z jednego miejsca.


Jeśli radio ma inny vin to nic nie zakoduje? Czy kablem d can jestem w stanie zmienic vin? Musze na coś szczególnie uwazać zeby nie usunąć sobie chipa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Styl Twojego posta sugeruje że niewiele wiesz o wymianie urządzeń w Twoim BMW.

Proponuję byś udał się do kogoś w miarę ogarniętego w Twojej okolicy - poszukaj kto zajmuje się kodowaniem u Ciebie.


Nie będę tutaj pisał Ci co dalej ponieważ myślę że wywoła to lawinę kolejnych pytań lub uwalisz obecne radio lub co gorsza inne sterowniki w aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Haha wróżbita maciej, potrafie sie obsługiwac winkfp ncexpert, sterownik ms43 mam w malym palcu, ale sie popisałeś chlopcze, nie chcesz to nie odpowiadaj bo twój post nic nie wnosi do tematu. Chyba zbyt wczesnie zacząłeś sykwestra albo jestes niedopieszczony i mam sie spuszczac nad Twoja tajemna wiedza. Wszystkiego dobrego w Nowym Roku ale proszę Cię nie udzielaj sie więcej w tym temacie gościu, aaa sorki półtora gościa z Ciebie albo i więcej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No to dobrze wiesz, że musisz je zakodować pod twoje auto. Teraz masz zakodowane pod auto z ktorego je braleś. Ostatnio mialeś farta, ze wszystko działalo poprawnie. Znaczy, że dawca mial te samo wyposażenie. Zacznij od kodowania do ustawień fabrycznych radia i PDC. Zmiana VIN nie jest potrzebna, chyba, że chcesz żeby bylo jak z fabryki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na swoim przykładzie podaję info dla potomnych, kablem dcan robiłem aktualizacje radia poprzez winkfp żeby zmienic vin, trwało to troche ponad godzinę, jeśli vin radia jest niezgodny nie działa ncsexpert, podczas wyboru modelu auta wyskakuje komunikat o niezgodnych vinach i nie można pójść dalej. W inpie mam niezgodność vinu w module bodajże mask, najprawdopodobniej chodzi o sieć światłowodową, z tego co czytałem lepiej nie kodować go kablem k d-can, mam również problem z odczytem rad2 poprzez ncs, może dlatego że mam inny vin mask a może dlatego że dużo osób ma problem z tym i chyba winny jest kabel, jednak da się zrobić sg reset i ustawienia radia są zresetowane do tych przypisanych w samochodzie. Wszystko działa jak trzeba pomimo tych niedogodnień i różnicy vinu w jednym module.


Odważyłem się i zaktualizowałem mostgw, moduł w którym mialem inny vin, poszło to szybko ok 2 minut max, wszelka funkcjonalność wrócila i poprawiła się jakość dźwięku, jeśli ktoś będzie wymieniał radio i ma sieć światłowodową musi zaktualizować vin w 2rad i mostgw, mozna to zrobic kablem dcan bez obaw. No i to tyle tajemnej wiedzy której sie nie posiądzie od wszystkowiedzących.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.