Skocz do zawartości

Mały wielki problem czyli falujące obroty po raz setny


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam jestem tutaj nowy, w mechanice zreszta też ze mnie w zasadzie świeżak. Dzisiejsiej nocy porozbierałem brata BMW 320 e36 wersja bez VANOSA ( :mad2: ), powodem było jak w temacie nierownomierność obrotow (spadaja nawet poniżej 500 a nawet na zero po czym skacza do nawet 1000 i tak w kołko. Wykreciłem kolektor dolotowy, wyczyściłem silniczek krokowy i wymieniłem jeden przewod ktory był pekniety ( przy silniczku) i przy okazji okazało się że w kolektorze brakowało śrubki mocującej go z głowicą. Założyłem opaski ktorych nie było wcześniej. Poskręcałem to wszystko do kupy i ... KICHA, chciałbym dodać że na zimnym nie odczuwa się tych wachań lecz gdy się nagrzeje to wtedy szarpie i nie przyśpiesza tak jak powinien auto NIE JEźDZI NA GAZ, przepływomierz był wymieniany i nie dało to róźnicy więc wrzuciłem spowrotem stary, SIORBIE PRZY TYM JAK SMOK, obudowa od filtra pow jest trochę zniszczona ( w miejscu gdzie powinien być otwor jest można powiedzieć powiększony, ale zatykałem ręka i nic to również nie dawało). Dolot sprawdzony nie jest popękany, Gdy odpinam silniczek krokowy lub przepływomierz to autko jeszcze bardziej świruje. Odpala bez problemu, buta nie wiem czy ma bo nie mam w sumie porownania ale 240 na autostradzie jechaliśmy wiec sam juz trace głowę PROSZE WAS STARSI I MĄDRZEJSI BRACIA O POMOC:modlitwa: PRZEPRASZAM ZA NOWY TEMAT ALE NIKT TAK NAPRAWDE NIE NAPISAŁ JAK TA USTERKE USUNAŁ :modlitwa:
Opublikowano

jesli objaw wysokiego zurzycia paliwa wystepuje - to masz walnieta SONDE LAMBDA.on ma tez wplyw na te obroty -wariuje po prostu komputer ktory dostaje zle wartosci z sondy i "gubi sie" w podawaniu i dawkowaniu paliwa itp.

 

http://img314.imageshack.us/img314/9448/pawlazdjecia012fa6.th.jpg

Opublikowano

Podłączając pod komputer możesz się upewnić czy sonda pracuje i czy nie ma przypadkiem innych błędów mogących również wpływać na pracę silnika.

 

Ojawy mogą wskazywać na uszkodzenie sondy ale sprawdź także czujnik położenia przepustnicy.

Opublikowano
Jeśli chodzi o czujnik położenia przepustnicy to gdy gp pde[nę to silnik gaśnie wiec chyba ok jestwiec pozostaje sonda

To o niczym nie swiadczy!

Przeciez jak wylaczysz aplon ,to tez gasnie :P

Trzeba sprawdzic jakie ma wrtosci!

Opublikowano
w jaki sposob mam to sprawdzić

 

Podłaczyć pod komp diagnostyczny, lub podjechac na analizator spalin. Wszystkie objawy wskazują na padniętą sonde lambda. Mokre świece oznaczają że jest wiecej paliwa niż są w stanie spalić (słaba iskra - zużyte świece) , a także za bogata mieszankę.

 

Założe sie że na zimnym silniku prawie nie ma objawów a po nagrzaniu nasilają sie coraz bardziej.

Opublikowano
Panowie wielkie dzięki za udzielone odpowiedzi jestem bardzo wdzięczny wymieniłem sondę i jest ok. spalanie spadło obroty dalej falują ale i tak jest o niebo lepiej niż przedtem, autko spala o wiele mniej benzyny niż wcześniej i o to głownie chodziło, dziś miałem okazję polatać w deszczu i muszę przyznać że BMW jest piękne!!!!!!!!!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.