Skocz do zawartości

E90 N46B20B pomieszane dźwigienki zaworowe


Bossss

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem z silnikiem N46B20B mianowicie silnik nie ma mocy, wypadaja zapłony na biegu jałowym.

Stało się to po wymianie uszczelniaczy zaworowych wiem że w tym silniku dzwigienki zaworowe muszą wrócić na swoje miejsce bo mają oznaczenia klas. Podczas rozkręcania dzwigienki były poukładane w kolejności ale jak pech chciał mój kocur czepił się kartonu na którym leżały owe dzwigienki w efekcie czego wszystko się pomieszało poskładałem to w kolejności jakiej się dało ale po złożeniu występują objawy takie jak opisałem wyżej. Więc czy ktoś jest w stanie pomóc może ma jakąś serwisowke na jaki zawór ma trafić dzwigienka z danym oznaczeniem...? Dodam że świece cewki wtryskiwacze vanosy valvetronic wszystko 100%ok przed robotą wszystko pracowało jak należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dzwigienki zaworowe mozesz wrzucic do worka, pomieszac i zalozyc jak wypadnie. To nie to. Nie mozna mieszac class jedynie przy wymianie na nowe. Prawdopodobnie spadla ci sprezyna z dzwigienki posredniej, przewaznie na 3cim cylindrze, sprawdz to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vvt miałem dobrze pospinane podczas demontażu nie zauważyłem aby coś zleciało ale sprawdzę to jutro wszystko mozliwe. A po co wogole dzwigienki mają oznaczenia? W katalogu INA też są wyszczególnione oznaczenia np. 2 2b 3 itp. Oraz przeznaczenie na dolot albo wydech i dolot. No i że niby w silnikach z valvetronic te dzwigienki muszą w odpowiedniej kolejności wrócić na swoje miejsce takie info słyszałem więc nie wiem sam już teraz. A
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Hmm, ciekawa sprawa. Nie mialem nigdy problemu, nawet gdy zakladalem obojetnie jak, moze ktos wczesniej zmienial na nowe i teraz sa te class pomylone. Jesli nie masz spadnietej sprezyny, nie pozostaje nic innego jak zdjecie walkow i zalozenie na wydech tej samej i na dolot tej samej class. Kazdy przypadek jest inny, nawet jak robilo sie to dziesiatki razy. Czekam na info.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozbiorę wszystko od nowa sprawdzę dokładnie vvt oraz obejrzę dokładnie te dzwigienki. A czy jest jakaś procedura odnośnie ustawienia vanosow wiadomo walki na blokady i na tarcze vanos pryzma. Czy jeszcze jakaś procedura dochodzi?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Rozebrałem wszystko jeszcze raz dzwigienki były wymieszane te z klasą 2b dałem na zawory ssące a te bez klasy na wydech żadne sprezyny w vvt nie pospadały itp.. poskładałem wszystko do kupy zrobiłem adaptacje valvetronica i dalej to samo brak mocy wypadanie zapłonów... ale odpiąłem wtyczkę od valvetronica ta obok wlewu oleju i silnik pracuje normalnie z wypięta wtyczka. Więc co jest nie tak z tym valvetronic wytarty walek pośredni będzie winowajcą??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Od czasu wymiany naszych zdan, mialem ma warsztacie taki sam przypadek jak twoj, chodzio auto dobrze bez wpietej wtyczki vvt, a wypadanie zaplonow po wpieciu. Mimo braku oznak zuzycia, wymienilem caly zespol vvt, walek wraz z dzwigniami posrednimi, skrecony, (akurat mialem taki na polce z auta na 100% pewnego, po wypadku), odpalila od razu, zadnego wypadania do dzis.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam aktualizacja znowu wszystko rozbierane walek lekko jest podtarty w miejscu styku z dzwigienka pośrednia ale nie widać wytarcia na krzywce. Auto nie reaguje na żadne kalibrację oraz sytuacja się pogorszyła nawet na odpiętym vvt wypadaja zapłony zmierzone ciśnienie na wszystkich cylindrach po 15 bar wymieniłem świece cewki sprawdzone i podmieniane od kuzyna ale od e60 2.5 żadnego efektu pozytywnego wyciągnąłem listwę wtryskowa i kręciliśmy silnikiem na wyciągniętej listwie wszystkie wtryski pyla jednakowo dolot niby szczelny brak mi już pomysłów i nerwów czy wytarty vvt nawet po odłączeniu może tak wpływać na pracę silnika? Bo jeżeli nie to chyba tylko zostaję glowica i wypalony zawór ale znowu z drugiej strony trzyma ciśnienie na każdym cyl. Dodam że na wysokich obrotach silnik pracuje rowno i przy bardzo delikatnym dodawaniu gazu także wchodzi na obroty płynnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualizacja

Auto rozebrane zdemontowany rozrzad valvetronic walki rozrzadu vanosy itp... walek mikosrodowy i dzwigienki pośrednie pojechały do tokarza w celu precyzyjnego pomierzenia. Dodam że silnik nawet już z odpietym vvt źle pracuje następny post napisze jak coś ustale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.