Skocz do zawartości

E46 320i 2004 sedan - błąd poduszki/airbag i ogrzewanie


drwalnaostro

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,


To mój pierwszy temat tutaj, dlatego na wstępie wszystkich pozdrawiam i przepraszam jeżeli będę wypisywał tutaj jakieś głupoty :) . Dodam też, że jestem świeżakiem jeżeli chodzi o diagnostykę i mechanikę samochodową.


Model E46, sedan, M54B22, 2004 rok, benzyna bez gazu.


Przeszukałem forum i nie udało mi się znaleźć podobnych tematów, a dotyczą one:


1) Błąd poduszki/airbag


Podpiąłem auto pod kompa i wyskoczył taki błąd


Zeundkreis ZK0 / Airbag Fahrer Stufe 1

Fehler nicht vorhanden

Widerstand zu gross (opór za wysoki?)

Fehler sporadisch


Skasowałem go, zaczął się zapalać i znikać. Zgasiłem auto i zapaliłem, brak błędu, przejechałem się jednak po 20 metrach przy zakręcaniu zapaliła się znowu kontrolka i pozostaje. Czy to może być taśma kierownicy?


ekt7CB.jpg


2) Problem z ogrzewaniem/nagrzewnica/elektrozawór/termostat?


Problem dotyczy przede wszystkim rozmrażania szyb. Mianowicie opiszę problem na przykładzie - jest ranek, szyby przymrożone - wsiadam do auta, odpalam, daje ogrzewanie na szybę na full i po 5 minutach mam ją zamrożoną od środka...

Testowałem to już wiele razy, zostawiałem auto na 10-60 minut, dalej leciało zimne powietrze, raz z wyłączoną, a raz z włączoną klimatyzacją (podobno włączona szybciej odmrozi szyby, bo klima wysusza powietrze?), pomimo, że czujnik temperatury już dawno wskazywał 90 stopni. Nie korzystam z autoklimy - strefy nawiewu mam ustawione ręcznie (wszystkie włączone), za to obieg ustawiony mam na automatyczny. Filtry kabinowe wymieniane na bieżąco, z kilmatyzacją w lato żadnych problemów - szybko i efektywnie chłodzi.


Przykładowo znajomy ma E90 - auto całe zaśnieżone, zamrożone wsiada, odpala auto i nawiew - ma rozmrożone w 5-10 minut, podobnie inni znajomi co trzymają auta innych marek pod chmurką.

U mnie żeby zaczęło lecieć ciepłe powietrze MUSZĘ przejechać kilkanaście/kilkadziesiąt metrów autem i dopiero wtedy będzie leciało ciepłe powietrze. W chłodne dni, które nie miałem akurat zamarzniętej szyby wsiadam w auto, przejadę 100-200 metrów (to jest jakieś 5-10 minut mojej drogi do pracy) i czujnik temperatury jest w pozycji około 60 stopni i grzeje dobrze.


Kod błędu:


32 AUC Heizung

Kurzschluss gegen Masse

Errorcode: 20 02 FF 4E 00 8A 17 10 07 66


TQ79VS.jpg


Proszę o pomoc i pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Odejmij wtyczki poduszki (ostrożnie, najpierw zabezpieczenie) i potraktuj kontaktem w sprayu, sprawdź czy uda się skasować.

Nie ubywa płynu? Wygląda na zapowietrzony układ. Czujnik auc (zadymienia/smrodu) nie ma związku.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odejmij wtyczki poduszki (ostrożnie, najpierw zabezpieczenie) i potraktuj kontaktem w sprayu, sprawdź czy uda się skasować.

Nie ubywa płynu? Wygląda na zapowietrzony układ. Czujnik auc (zadymienia/smrodu) nie ma związku.

 

Niestety dopiero teraz zauważyłem odpowiedź, po wymianie taśmy. Jakiego kontaktu używać do takiej elektroniki, mam coś w firmie Kontakt WL i 61, nada się któryś? Chodzi o to by zapsikać tym kontaktem te piny, które są podłączone do taśmy?

Wymieniłem taśmę na inną używaną, przyznam że moja była bardzo zasyfiona (dużo kurzu i tłuszczu/smaru), skasowałem błąd i wygląda na to, że jest okej. Przy kasowaniu kontrolka wielokrotnie mrugała. Teraz kontrolka airbag zapala się przy zapłonie i gaśnie po 2-3 sekundach, czyli chyba prawidłowo, jednakże martwi mnie, że nie wyświetla się w teście zegarów, razem z kontrolką ABS.



Co do ogrzewania - jak sprawdzić, czy ubywa płyn? Wycieków raczej żadnych nie mam, jedynie co często widzę pod autem to ściekającą wodę po klimatyzacji, wydaje mi się, że płynu nie ubywa, bo oddaje co roku auto do mechanika na przegląd i nie mówi nic o uzupełnianiu stanu.

Aktualnie testuję ogrzewanie na obiegu zamkniętym, wydaje mi się, że szybciej leci ciepłe powietrze, ale dam znać po jakiś przymrozkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Skoro z poduszką jest ok to nie kombinuj, nie ma tej kontrolki w teście zegarów. Jak nie dolewasz płynu to go nie ubywa, widocznie jest zapowietrzony lub jest problem z pompą wody, sprawdź czy jest przelew w zbiorniku na wolnych obrotach.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
witam mam problem ze swiecącymi sie kontrolkami hamulca recznego i trakcji zapaliły sie podczas jazdy , samochod działa dobrze tylko te kontrolki , czy moze ktos miał podobny problem ? albo ktos moze podpowiedziec o co tam mniej wiecej chodzi z góry dzieki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Skoro z poduszką jest ok to nie kombinuj, nie ma tej kontrolki w teście zegarów. Jak nie dolewasz płynu to go nie ubywa, widocznie jest zapowietrzony lub jest problem z pompą wody, sprawdź czy jest przelew w zbiorniku na wolnych obrotach.

 

Okej mam nowe spostrzeżenia co do problemu. Ogólnie ostatnio auto zaczęło bardzo słabo dmuchać ciepłym powietrzem na postoju/wolnej jeździe, nawet na rozgrzanym silniku, siła dmuchania jest, ale leci powietrze takie średnie, jak mam zmarznięte ręce to ciężko je ogrzać nawet przystawiając je do kratek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wygląda na zapowietrzony układ, daj auto do mechanika, który zajmuje się tylko bmw, inny na 99% nie będzie potrafił zrobić tego poprawnie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
A nie będzie to czasem problem z tą dodatkową pompa wody którą się zawiesiła i nie otwiera się by grzało?

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Powracam w temacie.


Okazało się, że chłodnica była już w stanie biodegradacji - wygięła się w banan. Swoją drogą nie wiem jakim cudem jeszcze nie puszczała płynu chłodniczego. Według mechanika była jeszcze oryginalna z fabryki (możliwe to?).

Wymieniliśmy chłodnicę i pompkę wody.

Samochód zaczął grzać lepiej, jednakże teraz jest kolejny problem - bez względu na jakiekolwiek ustawienia (poza klimatyzacją) grzeje gorącym powietrzem, na wszystkie kanały. Jedynie przy klimatyzacji sekcja środkowa dmucha zimnym, a góra i dół dmucha gorącym. Elektrozawór do wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak, prawdopodobnie przyczyną jest elektrozawór. Fabryczne chłodnice wody jeszcze cały czas zdarzają się, wtedy była inna jakość i kultura produkcji samochodów :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mozesz go keszcze rozkrecic i zobaczyc co się stało. U mnie byl zawalony syfem jakimś i byl zablokowany. Po wyczyszczeniu, smiga juz dlugi czas jak nowy. Jak to maniek napisal to czasy motoryzacji , gdzie jeszcze da sie naprawić osprzęt.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy do naprawy/wymiany elektrozaworu będzie mi potrzebny kanał/podnośnik? Nie mam dostępu do żadnego z nich, a z tego co patrzyłem po instrukcjach wymiany na YT trzeba będzie spuszczać płyn chłodniczy. No i jeszcze mam pytanie, czy układ się sam odpowietrzy czy trzeba to zrobić samemu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Wracam z tematem i wydaje mi się, że wprowadziłem tu trochę zamieszania.

Albo mechanik, albo ja coś źle zrozumiałem. Nie wymienił mi tej dodatkowej pompki wody tylko właśnie elektrozawór. Sytuacja wygląda tak, jakby elektrozawór był zablokowany i cały czas dawał obieg gorącego powietrza, a z racji, że strefa środkowa jest też sterowana manualnie pokrętłami to miesza się powietrze gorące z zimnym, dlatego na szybę i nogi leci zawsze gorące, a na twarz takie zmieszane.

Do tego komplikuje się kwestia z elektrozaworem i ową pompką. Nie wiem czy wcześniej miałem tą dodatkową pompkę obiegu czy nie - ale wydaje mi się, że auto zdecydowanie lepiej i mocniej dmuchało na wolnych obrotach. Teraz najbardziej dmucha jak się wkręca na obroty. Da się to jakoś sprawdzić po VIN czy był wcześniej sam elektrozawór czy z pompką?

Od razu zadam pytanie - czy jeżeli tej dodatkowej pompki nie było oryginalnie to można ją dołożyć? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jest ktoś w stanie mi pomóc? Dalej się męczę z tematem.

Postanowiłem odpiąć na chwilę elektrozawór i zobaczyć jak chodzi ogrzewanie bez niego - żadnych zmian, przynajmniej może za krótko testowałem to.

 

Czyli na ten moment wygląda sprawa tak, że:

- na zimnym silniku wieje zimne powietrze na szybę i nogi, środek też

- na rozgrzanym tylko gorące powietrze na szybę i nogi, na środek średnie (jakby mieszało klimatyzowane i gorące)

Im wyższe obroty silnika tym cieplejsze leci.

 

Odczytałem jeszcze dzisiaj błędy w INPA i wyskoczył mi nowy błąd z modułu IHKA

Variante : IHKA46_3.PRG - Klimaautomatik

Version : 1.04 Integrierte Heiz- Klimaautomatik E46 PU 03/2003

ERGEBNIS : 2 Fehler im Fehlerspeicher

Fehlerort : 0x000D: Waermetauscherfuehler

Fehlerhäufigkeit: 10

Kurzschluss gegen U-Batt

Fehler momentan vorhanden

Fehlercode: 0D 41 0A 24 78 DB 97 50 03 72

 

Coś jakby czujnik temperatury wymiennika ciepła? 

 

Edytowane przez drwalnaostro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Temat rozwiązany

 

Przyczyną było zainstalowanie przez mechanika jakiegoś zamiennika elektrozaworu, który działał w cały świat. Wymiana na oryginał i wszystko wróciło do normy. 

 

Pozdrawiam,

Edytowane przez drwalnaostro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.