Skocz do zawartości

Napęd i trześie


SuperSyan

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, niedawno zakupilem F31 318d i wszystko bylo ok do wczoraj kiedy to wyskoczyl mi komunikat "Napęd, Mozesz kontynuować jazdę" i bardzo trzesie samochodem, jest tez zapach spalanego oleju, natomiast nic nie kopci z tylu. Samochód tez stracil troche mocy, nie wszedl w tak zwany "limp mode" bo ciagle pojedzie te 140+ ale jak wspomnialem trzesie nim bardzo i jest glosny szym przy przyspieszaniu. Dodam ze świeci sie tez żółta lampka silnika (engine check).

Mial ktos cos podobnego może?

Dziekuje z góry za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec tak, po zdjeciu pokrywy silnika usterka sama sie zlokalizowala. W kolektorze jest dziura :shock: dmucha z niego caly czas jak podlozy sie reke i wiadomo przy dodaniu gazu to samo, pytanie jest co jeszcze zostalo zniszczone bo podejrzewam ze to klapa wyskoczyla albo jakis wybuch w kolektorze byl? Jutro do mechanika i zobaczymy co dalej :( szkoda bo to moje pierwsze BMW (wczesniej zawsze japonczyki) i myslalem ze bedzie lepiej, no coz.


iGJXdj7.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie wygląda to na wytopione?

 

Nie, bardziej jak by cos wylecialo ze srodka. Cos podobnego do tego co stalo sie na tym filmiku, u mnie wyglada to prawie tak samo.



Swoja droga, wczoraj sprawdzalem akcje servisowa i moje auto sie kwalifikuje do 2 i zastanawam sie czy jak bym z tym pojechal do BMW to czy naprawa podlegala by pod wlasnie te akcje?

Kody akcji technicznych: 0011890500, 0013510300

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Skoro masz takie coś to do sprawdzenia chłodnica spalin. Ja bym się nie czaił i jechał z tym od razu do BMW.

Jak chłodniczka spalin jest nieszczelna to puszcza płyn w dolot. Jak to się połączy z nagarem to zapala się i kolektor się topi - w skrajnych przypadkach pali się więcej niż tylko kolektor.

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwonilem dzis do lokalnego mechanika ktory byl na tyle mily ze zadzwonil do ASO i sprawdzil czy moj samochod podlega pod te akcje, po 30 min oddzwonil informujac mnie ze ASO czeka na mnie i beda wymieniac nie tylko chlodnice EGR ale takze kolektor. Teraz czekam na lawete zeby prztransportowac samochod do ASO. :cool2: :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochod wrocil z ASO, wymieniona chlodnica EGR wraz z zaworem i wymieniony kolektor, takze update sterownika silnika, wszystko zrobione na gwarancji wiec patrzac na ceny z Allegro zaoszczedzone 7-8 tys zlotych. Najlepsze jest to ze akcja serwisowa ciagle obowiazuje wiec gdyby ten sam problem sie powtorzyl to BMW wymieni te czesci jeszcze raz na tych samych zasadach.


A tu mozna sprawdzic akcje serwisowe

https://www.bmw.pl/pl/footer/quick-link/bmw-vehicle-recalls.html


Choc bardziej mi sioe podoba wersja Angielska

https://www.bmw.co.uk/en/footer/quick-links/bmw-vehicle-recalls.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.