Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, niedawno zakupilem F31 318d i wszystko bylo ok do wczoraj kiedy to wyskoczyl mi komunikat "Napęd, Mozesz kontynuować jazdę" i bardzo trzesie samochodem, jest tez zapach spalanego oleju, natomiast nic nie kopci z tylu. Samochód tez stracil troche mocy, nie wszedl w tak zwany "limp mode" bo ciagle pojedzie te 140+ ale jak wspomnialem trzesie nim bardzo i jest glosny szym przy przyspieszaniu. Dodam ze świeci sie tez żółta lampka silnika (engine check).

Mial ktos cos podobnego może?

Dziekuje z góry za odpowiedzi.

  • Moderatorzy
Opublikowano

To opis który pasuje do większości problemów. "Działało aż do czasu gdy przestało".

Sprawdź proszę błędy.

spacer.png

Opublikowano

Dzieki za oppowiedz, komputer pokazuje blad EGR i zatkane klapy kolektora i problem z przeplywem powietrza???


Przeczyszczenie EGR nie powinna byc problemem ale co do reszty to nie mam pojecia jak sie do tego zabrac.

Opublikowano

A wiec tak, po zdjeciu pokrywy silnika usterka sama sie zlokalizowala. W kolektorze jest dziura :shock: dmucha z niego caly czas jak podlozy sie reke i wiadomo przy dodaniu gazu to samo, pytanie jest co jeszcze zostalo zniszczone bo podejrzewam ze to klapa wyskoczyla albo jakis wybuch w kolektorze byl? Jutro do mechanika i zobaczymy co dalej :( szkoda bo to moje pierwsze BMW (wczesniej zawsze japonczyki) i myslalem ze bedzie lepiej, no coz.


iGJXdj7.jpeg

Opublikowano
A nie wygląda to na wytopione?

 

Nie, bardziej jak by cos wylecialo ze srodka. Cos podobnego do tego co stalo sie na tym filmiku, u mnie wyglada to prawie tak samo.



Swoja droga, wczoraj sprawdzalem akcje servisowa i moje auto sie kwalifikuje do 2 i zastanawam sie czy jak bym z tym pojechal do BMW to czy naprawa podlegala by pod wlasnie te akcje?

Kody akcji technicznych: 0011890500, 0013510300

  • Moderatorzy
Opublikowano

Skoro masz takie coś to do sprawdzenia chłodnica spalin. Ja bym się nie czaił i jechał z tym od razu do BMW.

Jak chłodniczka spalin jest nieszczelna to puszcza płyn w dolot. Jak to się połączy z nagarem to zapala się i kolektor się topi - w skrajnych przypadkach pali się więcej niż tylko kolektor.

spacer.png

Opublikowano
Dzwonilem dzis do lokalnego mechanika ktory byl na tyle mily ze zadzwonil do ASO i sprawdzil czy moj samochod podlega pod te akcje, po 30 min oddzwonil informujac mnie ze ASO czeka na mnie i beda wymieniac nie tylko chlodnice EGR ale takze kolektor. Teraz czekam na lawete zeby prztransportowac samochod do ASO. :cool2: :cool2:
  • Moderatorzy
Opublikowano

Świetnie :)

Z ciekawości, nie ubywało Ci płynu? od tego zaczyna się problem z chłodniczką.

spacer.png

Opublikowano
Świetnie :)

Z ciekawości, nie ubywało Ci płynu? od tego zaczyna się problem z chłodniczką.

 

Samochod mam od 3 tygodni wiec nawet nie mialem szansy sprawdzic czy ubywa czy nie :D

  • Moderatorzy
Opublikowano

Najważniejsze, że skończyło się w ten sposób a nie gorszy.

Daj znać co wyjdzie w serwisie.

spacer.png

Opublikowano

Samochod wrocil z ASO, wymieniona chlodnica EGR wraz z zaworem i wymieniony kolektor, takze update sterownika silnika, wszystko zrobione na gwarancji wiec patrzac na ceny z Allegro zaoszczedzone 7-8 tys zlotych. Najlepsze jest to ze akcja serwisowa ciagle obowiazuje wiec gdyby ten sam problem sie powtorzyl to BMW wymieni te czesci jeszcze raz na tych samych zasadach.


A tu mozna sprawdzic akcje serwisowe

https://www.bmw.pl/pl/footer/quick-link/bmw-vehicle-recalls.html


Choc bardziej mi sioe podoba wersja Angielska

https://www.bmw.co.uk/en/footer/quick-links/bmw-vehicle-recalls.html

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.