Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dwa tygodnie temu kupiłem BMW520i. Wczoraj pojechałem do warsztatu i wymieniłem wszystkie możliwe filtry oraz olej. Olej sprawiał wrażenie mocno przepracowanego. Miał specyficzny zapach paliwa/spalin. pzejechałem około 100 km i zajżałem do silnika żeby skontrolwać stan oleju. Ku kojemu zaskoczeniu, nowiutki olej ma taki sam zapach paliwa i spalin co ten stary. Jaka może być tego przyczyna? Czyżby były przedmuchy i jestem skazany na remont silnika? Wiem że jest zepsusty czujnik przepusticy wałak rozrządu (czy coś w tym stylu). Czy to może być powodem owego specyficznego zapachu oleju?
Opublikowano

Zdecyduj.

czujnik położenia przepustnicy,

czujnik położenia wałka rozrządu,

 

Zapach paliwa w oleju najczęściej pojawia się przy nieszczelności pierścieni lub zbyt mocnemu dawkowaniu. Z własnej obserwacji wiem, że oba czujniki mogą wpłynąć na niewłaściwe dawkowanie i raczej nie mogą, ale tak jest.

Wyeleminuj usterkę z czujnikami związanymi, gdyż silnik ogólnie pracuje nie tak jak powinien.

Opublikowano
Na wymianę czujnika umówiłem się na wtorek. Gościo mi mówił iż tej czyjnik ma wpływ na przyspeszanie, że jak się daje depac to cos tam przełącza. Sory ale jestem jeszcze trochę zielony w tych sprawach i proszę o wyrozumiałość. Chodzi mi tylk o kwestę czy sprawa tego oleju świadczy iż silnik jest rzęchem i powinienem jak najszybciej pozbyc się tego samochodu czy też nie.
Opublikowano
Podobno Hellix 10W-40, i podobno miałem jeszcze na nim zrobić 5 tys. kilometrów. Gośc okazał się ku..., dla tego biorę na do dużą poprawkę. Fak faktem że silniczek jest wizualnie bardzo ładny (zero wycieków). Na wyświetalczu samochód ma przebieg prawie 150 tys km. wybuliłem juz prawie 1000 zł (pompa wodna, pasek, rolka, kruciec). Czyżby był to początek wydatków.
Opublikowano

Dziwne

bo Helix tak nie wyglada po duzym nawet przebiegu.

Pojezdzij na tym z 5 tkm i wylej,bo byc moze bylo duzo zanieczyszczen a syntetyki myja!

Co do zapachu paliwa,to moze robisz krotkie [przebiegi.

!000 pln ,to sie wydaje jak fura jest nowka :P

Ale to nie znaczy,ze bedziesz mial wydatki.

pozdrawiam

Opublikowano
000 pln ,to sie wydaje jak fura jest nowka

Przy nowej furze wydatki są jeszcze wieksze. Przynajmniej w serwisie obowiązkowe i to już wystarczy, aby mówić o wysysarce banknotów.

 

Zalecam najpierw wymiane elementów podejrzanych za uszkodzone.

Opublikowano

Dzięki bardzo. Pocieszyliście moje strapione serce. Może faktycznie wystarczy wymina czujnika i niepotrzebnie się martwię. Olej wymienię niezależnie od przebiegu na wiosnę (robię głównie miasto).

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Nie ma potrzeby dodatkowo płukać. Zapach paliwa w oleju który świadczy o jego zawartości w nim w niewielkich ilościach sprawi że silnik sam się wypłucze. Najważniejsze to pohamować ten proces gromadzenia się paliwa w oleju i choć często się zdarza że olej lekko paliwem zalatuje, to niepokojące jest raczej jak bardzo to paliwo jest wyczuwalne.
Opublikowano
U mnie też czuć zapach benzyny na bagnecie i to po wymianie oleju po 2000 km. Silnik pracuje równo ,pali tyle ile trzeba ,oleju na 25000 km wziął mi 1.5 l ,przyspiesza jak powinien itd. Jak sprawdzić stan silnika ? Ciśnienie na cylindrach ? Dlaczego w takim razie czuć u mnie benzynę na bagnecie ? Czasami zdarzają mi się krótkie odcinki ,ale jak już wyjeżdżam to w dłuższą trasę .
Opublikowano
Dlaczego w takim razie czuć u mnie benzynę na bagnecie

 

W każdym silniku benzynowym zapach paliwa w oleju będzie w pewnym stopniu wyczuwalny, co wynika z przedostawania się dawki paliwa w momencie sprężania. Paliwo jest bardzo przenikliwe i nawet 100% szczelność na pierścieniach nie powstrzyma tego zjawiska. Nie bez powodu odpowietrzenie skrzyni korbowej jest powiązane z układem dolotowym powietrza, aby te cenne opary wykorzystywać.

 

Nie jest więc to powód do zmarwtień. W starszych silnikach spotykałem się z zalewającym silnikiem i problemami z rozruchem. Po kilkukrotnych próbach odpalenia silnika zamiast oleju spuszczałem ostatecznie mieszankę 50-50 oleju z paliwem :D

Opublikowano
Dzięki za pocieszenie :) . Jednak może warto sprawdzić stan silnika ,żeby zapobiec ewentualnym szkodom ? Pytanie : jakie badania przeprowadzić ? To jest moje pierwsze BMW i tak mi się spodobało ,że chciałbym nim pojeździć parę latek :cool2: .
Opublikowano

Nie będę Cię nastawiał na konieczność obserwowania zużycia paliwa, gdyż jest to pojęcie względne :D

 

Ale odczuwalny spadek mocy, zaobserwowane zjawiska związane z pracą silnika i odczuwalne "zuzycie paliwa" przekraczające ustalone normy, a raczej niestosowne do wskazanych może być powodem podejrzeń do pewnych usterek

  • 1 rok później...
Opublikowano

robert wlasnie przegladam wasz stary temat napisales ze te zjawiska czyli zapach paliwa na bagnecie, wyzsze spalanie, spadek mocy moga byc oznaka czego dokladnie? Calej sparawy z uszczelniaczami i pierscieniami.

 

w moim przypadku dochodzi takze klekot klawiatury przy przyspieszaniu takim obciazaniu silnika, szczegolnie przy pozadnie rozgrzanym, tankuje caly czas wysoko-oktanowa troche ale zapobiega kiedys lepiej,

 

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.