Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

Jakiś czas temu dopadł moją e60 prolbem z samoczynnym wybudzaniem się, nawet nie usypianiem w ogóle.


Szukałem podobnych tematów i metodą prób i błędów namierzyłem podejrzanego, jest nim moduł SGM-SIM, jednak po wymianie na inny, zakodowaniu, wystartowaniu czasu systemowego problem nie zniknął. Nie mam żadnych błędów z komunikacji linii CAN-H/CAN-L wszystko działa jak należy. Poduszki się nie świecą, SGM nie zgłasza żadnych błędów. Gdy wyciągam bezpiecznik od SGMa auto normalnie sie usypia a po 20min pobór stabilizuje się na wartości 0.09A. Z włożonym bezpiecznikiem prąd spada do 0.4A na minutę a następie auto sie wybudza, prąd rośnie do 6A i tak w kółko. Wykluczłem praktycznie wszystkie inne bezpieczniki w samochodzie (przy ich wyciąganiu nie było żadnej pozytywnej reakcji (samochód usypiał się i budził na zmianę)).

Opublikowano

Jeśli chodzi Ci o wizualne sprawdzenie, to jest w stanie idealnym, w bagażniku sucho, połączenie z MPM przez OBD nawiązuję bez problemu, po odłączeniu MPM nie usypia.


Klema IBS zmieniona na polift e90. Tymczasowo rozwiązałem problem. W module SGM jest możliwość zakodowania odłączenia poszczególnych pinów podczas "snu" samochodu.


Wyłączyłem wszystkie piny które miały taką możliwość (w ncs dummy) i już się nie wybudza, strzelam, że problem jest w drzwiach pasażera lub w SZL (przełącznik zespolony kierownicy), bo po przekodowaniu SGM po uśpieniu, drzwi pasażera(przy otwieraniu nie zaryglowanych drzwi) i SZL (po ruszeniu przykładowo dźwignią kierunku) nie wzbudzają samochodu przy niezaryglowanych drzwiach(zamknięte tylko "na klamkę").


Jednakże po uśpieniu i przy odpaleniu samochodu rano pojawił się błąd poduszek, jak wrócę z roboty to będę walczył dalej, mam stary SZL na podmiankę(podejrzewam, że to on zgłosił błąd poduszek przez zanik prądu czy coś)


Błąd poduszek 932f - Problem fizyczny w SGM-SIM, moduł do wymiany, czekam na kolejny


EDIT:

Łącząc wszystkie problemy, czyli - nie usypianie i trudne odpalanie (kreci nie pali, za drugą próbą pali z "obrotu") stawiam na uwalony CAS, postaram się znaleźć w mojej okolicy majstra który podejmie się klonowania CAS i zdam relację czy problemu ustaly.


Tymczasem jeżdżę na przekodowanym SGM-SIM tak, żeby po prostu usypiał i nie niszczył akusa.


EDIT:

Poprzedni właściciel lub jego mechanik postanowił podłączyć jakiś przewód do pinu 28 (Signal, engine start) w CAS co zakłócało normalny start silnika, po obcięciu tej lewizny (a wczesniej niepotrzebnych wymianach rozrusznika, czujników wałków, czujnika wału, pompy paliwa, filtra paliwa na nowe) silnik zapala z mniej niż jednego obrotu rozrusznikiem.


Cóż, przynajmniej mam już wszystko nowe i mnie to nie zaskoczy. Zostaje problem z usypianiem który mam nadzieję rozwiązać zgodnie ze sztuką (obstawiam uwalony CAS).

Opiszę dalsze poczynania w kolejnych update'ach

Opublikowano

UPDATE!!!


Z pomocą Kamila z MILO Diagnostyka https://www.milodiagnostyka.pl/ został skopiowany mój CAS jednak nie on okazał się problemem ponieważ nic to nie zmieniło. Podejrzenia padły na drzwi kierowcy, a konkretniej na zamek drzwi kierowcy (nie mam softclose, zwykły 7 Pinowy), czekam aż przyjdzie mi z allegro i dalej będę aktualizował ten temat dla potomnych.

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.