Skocz do zawartości

Przednie wycieraczki nie działają


mercii85

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Na wstępie pragnę się przywitać, jest to mój pierwszy post na tym forum.


Mam duży problem z wycieraczkami przednimi w BMW 2 F45.

Mianowicie po próbie włączenia wycieraczek pojawia się komunikat na ekranie w samochodzie informujący że wycieraczki mają problem i wkrótce przestaną działać. Oczywiście wycieraczki przednie nie włączają się. Spryskiwacz szyb oraz tylna wycieraczka działa.

- Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki, przekaźniki. Wszystko ok.

W ISTA po odczycie błędów mam następujące:

804281 - Wycieraczka wolna, zwarcie z plusem lub przerwany obwód

804283 - Wycieraczka szybka, zwarcie z plusem lub przerwany obwód

804290 - Styk powrotnym Zwarcie do plusa

(możliwe że odczyt błędów robiłem przy odłączym silniku przednich wycieraczek, ale nie ma różnicy czy silnik jest podłączony czy nie, błędy są te same )

- Sprawdziłem napięcie na wtyczce do silnika wycieraczek. (są to 4 piny, 12v wolne, 12 v szybkie, reset, GND )

Niezależnie czy włączyłem wycieraczki manetką czy nie to wyniki są takie ( 0, 0, 12 v, GND ).

12v wolne, 12 szybkie, reset idą to modułu komfortu. Sprawdziłem połączeni wtyki do modułu z wtyczką od silnika wycieraczek. Jest przejście.

Żadne z powyższych kabli nie mają zwarcia.

- Rozebrałem moduł komfortu aby sprawdzić przekaźniki. Jest jeden odpowiedzialny za załączenie napięcia na 12 szybkie albo 12 wolne. Działa.

- Podłączyłem silnik bezpośrednio pod akumulator. Działa


1614946400_1661468306.jpg

I teraz rzecz która zastanawia mnie najbardziej. W silniku wycieraczek jest swojego rodzaju przekaźnik / krańcówka - nie wiem jak to nazwać.

W określonej pozycji wycieraczek dwa zaznaczone styki są zwierane. Tylko że zwierane jest reset (12 v na nim jest ) z GND.

Czy tak powinno być? Czy przypadkiem nie powinno być tak że na złączu reset brak napięcia a dopiero w określonej pozycji idzie na niego GND co informuje sterownik o właściwej pozycji wycieraczek?

Już nie wiem co dalej mogę samodzielnie sprawdzić:(


Pomierzyłem piny na module komfortu i to on generuje 12 v na złączu reset. Może tak musi być albo uszkodzony jest właśnie moduł.

Podpowiecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ISTA znalazłem schematy i dla silnika wycieraczek wygląda to tak jak poniżej.

Chodzi o przewód pod zaciskiem 36. Brązowo zielony. On budzi moje podejrzenia bo mam na nim cały czas 12v. (co chyba świadczyło by o awarii FEM). Jak rozumiem ten schemat to na zacisk 36 powinna być raczej kierowana masa po zadziałaniu przełącznika.

6100176100_1661519454_thumb.jpg


Mam jeszcze taki schemat.

8627246400_1661521086_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.