Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Na wstępie pragnę się przywitać, jest to mój pierwszy post na tym forum.


Mam duży problem z wycieraczkami przednimi w BMW 2 F45.

Mianowicie po próbie włączenia wycieraczek pojawia się komunikat na ekranie w samochodzie informujący że wycieraczki mają problem i wkrótce przestaną działać. Oczywiście wycieraczki przednie nie włączają się. Spryskiwacz szyb oraz tylna wycieraczka działa.

- Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki, przekaźniki. Wszystko ok.

W ISTA po odczycie błędów mam następujące:

804281 - Wycieraczka wolna, zwarcie z plusem lub przerwany obwód

804283 - Wycieraczka szybka, zwarcie z plusem lub przerwany obwód

804290 - Styk powrotnym Zwarcie do plusa

(możliwe że odczyt błędów robiłem przy odłączym silniku przednich wycieraczek, ale nie ma różnicy czy silnik jest podłączony czy nie, błędy są te same )

- Sprawdziłem napięcie na wtyczce do silnika wycieraczek. (są to 4 piny, 12v wolne, 12 v szybkie, reset, GND )

Niezależnie czy włączyłem wycieraczki manetką czy nie to wyniki są takie ( 0, 0, 12 v, GND ).

12v wolne, 12 szybkie, reset idą to modułu komfortu. Sprawdziłem połączeni wtyki do modułu z wtyczką od silnika wycieraczek. Jest przejście.

Żadne z powyższych kabli nie mają zwarcia.

- Rozebrałem moduł komfortu aby sprawdzić przekaźniki. Jest jeden odpowiedzialny za załączenie napięcia na 12 szybkie albo 12 wolne. Działa.

- Podłączyłem silnik bezpośrednio pod akumulator. Działa


1614946400_1661468306.jpg

I teraz rzecz która zastanawia mnie najbardziej. W silniku wycieraczek jest swojego rodzaju przekaźnik / krańcówka - nie wiem jak to nazwać.

W określonej pozycji wycieraczek dwa zaznaczone styki są zwierane. Tylko że zwierane jest reset (12 v na nim jest ) z GND.

Czy tak powinno być? Czy przypadkiem nie powinno być tak że na złączu reset brak napięcia a dopiero w określonej pozycji idzie na niego GND co informuje sterownik o właściwej pozycji wycieraczek?

Już nie wiem co dalej mogę samodzielnie sprawdzić:(


Pomierzyłem piny na module komfortu i to on generuje 12 v na złączu reset. Może tak musi być albo uszkodzony jest właśnie moduł.

Podpowiecie?

Opublikowano

W ISTA znalazłem schematy i dla silnika wycieraczek wygląda to tak jak poniżej.

Chodzi o przewód pod zaciskiem 36. Brązowo zielony. On budzi moje podejrzenia bo mam na nim cały czas 12v. (co chyba świadczyło by o awarii FEM). Jak rozumiem ten schemat to na zacisk 36 powinna być raczej kierowana masa po zadziałaniu przełącznika.

6100176100_1661519454_thumb.jpg


Mam jeszcze taki schemat.

8627246400_1661521086_thumb.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.