Skocz do zawartości

320i [m54b22] problem z przepływomierzem


GabryK

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka,

Nie wiem czy podobny temat już był natomiast mój problem polega na tym że wymieniłem przepływkę siemens na siemens (używany). Na starej wywalało mi check engine (była uszkodzona mechanicznie). Dzisiaj przyszła używka która od razu wziąłem do samochodu i zamontowałem oraz usunąłem błąd. Przejechałem się kawałek ale niestety jest gorzej niż podczas jazdy bez przepływomierza. Auto ma mniej mocy, bardziej poszarpuje przy zmianie biegu i gdy stoję na światłach wolne obroty oscylują w okolicy 600-650. Co w takiej sytuacji ? Zacząć od szukania lewego powietrza ? Błędy jakie mam obecnie wg inpy to:

90 temperatura spalin przed kat Conv - Bank 1

91 temperatura spalin przed kat Conv - Bank 2

92 temperatura spalin za kat Conv -Bank 1

93 temperatura spalin za kat Conv -Bank 2

63 DME moduł sterujący lub sygnał temp. otoczenia via CAN (MS43)

62 Układ wtrysku powietrza wtórnego -Przełączanie zaworu

52 Zawór elektromagnetyczny -Klapa spalin


Z góry dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sondy, przepływka, przepustnica, może mieć problem z pierwszym uruchomieniem po takim zabiegu :)

Potem jazda tylko na pb (jeśli masz lpg) przez kilkadziesiąt km i potem sprawdzaj parametry, na początek sprawdź ile powinno pokazywać masy zasysanego powietrza na obrotach jałowych,

kostka od przepływomierza nie wygląda na uszkodzoną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Status na dzień dzisiejszy. Zebrałem się trochę na dogłębną analizę problemu i zacząłem szukać:

Znalazłem dziurawą gumę za przeplywką - wymieniona. Profilaktycznie wyczyszczony korkowiec (klapka latała swobodnie). Dodatkowo wymienione uszczelki na vanosie i włożona nowa uszczelka pod pokrywą zaworów. Wykasowane wszystkie adaptacje i przejechane około 200km na pb. Efekt jest taki że auto na zimnym silniku niesamowicie telepie, dusi się i zdarza się że zgaśnie. Do 3k rpm auto właściwie bez mocy, spalanie około 11 litrów wiec raczej w normie. Po zagrzaniu silnika falowanie obrotów ustaje ale moc pojawia się dopiero od około 3,5k rpm. Błędy jakie wywala inpa:

104 i 106 dotyczące walka wydechowego (foto poniżej). Dodatkowo po obserwacji vanosa w trakcie pracy silnika właściwie nic się nie zmienia (foto także poniżej)

https://files.fm/u/tza2zzcra

https://files.fm/u/8dt6u4eqb


Pytanie czy macie pomysł od czego zacząć dalsze grzebanie ? Podmienić solenoidy miejscami czy spróbować z czujnikiem walka wydechowego ?

Powoli tracę siły do tego auta…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Da się trochę wyraźniej te błędy?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wklej je wyraźnie, są opisy poniżej, ważne informacje.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sam robiłeś vanosa? Obudowa nie była uszkodzona/zużyta? Ktoś robił go wcześniej? Prawdopodobnie tu jest problem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, robiłem sam- raczej żadna filozofia. Poprzednie uszczelki były już płaskie, tłoczek latał luźno w obudowie, nowe zakładałem po kolei na każdym vanosie z osobna wiec pomyłka nie wchodzi w grę. Nie wiem co mogłoby tam pójść jeszcze nie tak :/

Obudowa też wyglądała bez zarzutów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz ciekawostka, wyczyściłem błędy, wypiałem jeszcze raz wtyczki od solenoidu i czujnika walka wydechowego, przeczyscilem styki, wpialem z powrotem i pojezdzilem (prawie 100km). Poprzednie błędy nie wróciły, natomiast pojawiło sie wypadanie zapłonu na 3 cylindrach.

Błędy 238, 241, 242 (zdjęcie poniżej)

https://files.fm/u/99gkun8pa

Co ciekawe vanos na wolnych obrotach także daje oznaki życia. Ktoś ma pomysł co się tutaj dzieje ? Bo ja już przestaje ogarniać :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kasowanie luzu na łożyskach tłoczków? Co raz częściej trafiają się vanosy robione przez kogoś, bo to żadna filozofia :roll: a luz nie skasowany, uszkodzenia na obudowie/tłoczkach i blokuje się właśnie. W jakim momencie to wypadanie zapłonu? Pod dłuższym postoju zaraz po odpaleniu czy podczas jazdy? Znowu niewyraźne zdjęcie, gdy będziesz robił screen'y to będzie wszystko czytelne, dodatkowo można to wrzucić tak, że wyświetla się od razu - Img.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.