Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Niedawno kupiłem f20 118d 2.0d z 2016 roku. Jako ze w komputerze mam widoczne tylko 3 serwisy chciałbym się dowiedzieć jaka jest wasza rada co do płynów eksploatacyjnych. Przebieg 124k automat. Olej silnikowy/ skrzyni it lepiej wymienić na dzień dobry ?

Opublikowano

Witam,

moim zdaniem jeżeli przebieg i przeglądy są potwierdzone to bezzwłocznie trzeba wykonać kompleksowy przegląd.

1. Dobrej klasy olej silnikowy ( wymiany oleju max.

15 tys km.) plus filtry: olejowy, paliwa i powietrza

( MANN, KNECHT)

2. Koniecznie wymienić olej w skrzyni automatycznej, interwały co 60 - 80 tys km.

3. Sprawdzić stan wszystkich rolek, napinacz paska wielorowkowego, stan koła pasowego i oczywiście sam pasek.

To w pierwszej kolejności na szybko, wykonałbym jeszcze diagnostykę komputerową.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak kolego , rozrząd napędza łańcuch.


W serwisie BMW, jeśli jesteś właścicielem auta , poproś o wydrukowanie historii serwisu, tak abyś był pewny co do ewentualnych czynności które były wykonywane wcześniej przy twoim BMW.



Z mojej strony.....




1. Olej silnikowy

- co 7500 km , gdy jeździsz głównie po mieście

- co 10000 km , jazda miasto/trasa , 50/50

- co 15000 km głównie trasa


2. Filtry

- oleju wiadomo (sam zobacz stary filtr czy nie ma w nim opiłków metali ? )

- powietrza , w zależności po jakich drogach jeździsz, ja wymieniam co rok

- kabinowy , tu również zależy od zanieczyszczeń występujących w twojej okolicy , ja wymieniam co rok

- paliwa , serwis robi to co 50000 km, ja średnio co 30000km


3. Olej w automatycznej skrzyni biegów

- jeśli nie znasz historii auta ani byłego właściciela należałoby wymienić olej i filtr z miska. Fachowiec po spuszczeniu 100 - 200 ml oleju stwierdzi czy warto to robić ponieważ jest szansa , że ASB jest zajechania ? To może tylko pogorszyć sprawę. Oczywiście jest duża szansa ,ze skrzynia jest OK , to na tą chwilę warto wymienić CAŁY olej + filtr z miską.


4. Olej tylnego mostu, ja wymieniłem przy przebiegu 180kkm. Nie znam interwałów. Uważam, że raz na 100kkm będzie OK. Wchodzi jego niecały litr. Jest to szybka i tania akcja.


5. Płyn hamulcowy

- producenci zalecają co 2 - 3 lata, ja robię to średnio co 3 lata.





_________________________________________________________






1. Zrób serwis klimatyzacji - warsztat

2. Odrzyb parownik - praca własna

3. Należy sprawdzić klapki w kolektorze ssącym + czyszczenie kolektora + sprawdzenie stanu chłodniczki spalin - praca własna

4. Sprawdź tu na forum czy nie masz jakieś akcji serwisowej

5. Zaopatrz się w płatną aplikację BTool + adapter bluetooth dzięki której będziesz mógł kontrolować wypalanie filtra DPF i nie tylko

Opublikowano
Rozrząd chyba tez od razu do wymiany pójdzie żeby był spokój. Dzięki chłopaki za odpowiedzi krótko zwięźle i na temat! Pozdrawiam !

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.