Skocz do zawartości

[E38] 728i (M52B28) - losowe szarpnięcie a po nim spadek moc


Szponiasty

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Walczę z gremnlinami w E38. Generalnie jeździ normalnie, ale od czasu do czasu (najczęściej przy dość szybkim pokonywaniu zakrętów, nie ważne czy w lewo czy w prawo), samochodem potrafi maksymalnie szarpnąć (tak jakby silnik chciał wejść na lewe obroty). Po tym często traci moc i ledwo ciągnie nawet na 3-ce. Po wyłączeniu i włączeniu silnika, problem ustaje. Dodam, że zarówno czujnik położenia wału jak i wałka są praktycznie nowe BMW OE, nie zamienniki. Oba wymienione 8 miesięcy temu (oba padły prawie równocześnie). Pompa paliwa nowa Continental, wymieniona jakoś w styczniu. Nie ma problemu z odpalaniem ani na zimnym ani na ciepłym. Raz zdarzyło mi się też, że zgasł na światłach od tak sobie gdy czekałem na zielone. Ale odpalił bez problemu, z półobrotu. Komputer nie pokazuje błędów. Skrzynia manualna więc kłopoty związane z automatem odpadają. Pomocy, może ktoś miał podobny problem! Gdzie szukać? Lewe powietrze może powodować takie problemy? Czy na kompie wyszłoby jeśli czujniki spalania stukowego są niesprawne? Czy w ogóle niesprawny czujnik spalania stukowego może takie problemy robić? Podpowiedzcie coś.
http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiem sam sobie znowu. Pojechałem ją trochę "pokatować" na wyższych obrotach (4000-5000) przez pół godziny i w końcu pojawił się błąd: a więc jednak czujnik położenia wału. Będę reklamować, nie całe 8 miesięcy przeżył i to BMW OE a nie jakiś chiński (chiński, który wcześniej tam siedział nie przejeździł 3 dni...). Kupiony nowy, znowu niby BMW OE tym razem Made in France. Mam nadzieję, że to to, bo problemy pojawiają się w całkowicie losowych sytuacjach i nie zawsze, choć ostatnio się zintensyfikowały.
http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
To pomyśl o moich rozterkach i zdziwieniu, kiedy w czerwcu odebrałem z Bawarii Motors pompę paliwa do mojego E39, na której jest wytłoczone "made in Poland". :D

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oby posłużyła :) Też jestem świeżo po wymianie pompy, z tym że moja made in france (Continental) i już raz miałem problemy z odpaleniem samochodu. Ciemno to widzę. Z dobrych wiadomości, oddałem uszkodzony czujnik na gwarancji i o dziwo uznali i zwrócili kasę, z tym, że po ponad miesiącu.


PS. Mogę się uśmiechnąć odnośnie E34? Odrestaurowuję 525i i szukam wszelkiej maści dupereli, typu listewki na błotnik i drzwi. Właściwie to dużo różnych rzeczy szukam :)

http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie, że odrestaurowujesz. :cool2:

:-) Mam wprawdzie dużo zapasów, ale albo to są nówki na przyszłość albo stare na wzór. :D

Przedwczoraj odebrałem komplet listew tylnego zderzaka (bo przednie mam nowe od 2008r. - te bardziej matowe i dopiero teraz sobie przypomniałem, żeby tylne z tym zgrać) - tyle że nie wiem, kiedy je będę zmieniał (raczej nie w tym roku) i co będę robił ze starymi. Jeżeli uznam, że nie jest mi potrzebny akurat taki zapas (w sumie przednie stare wyrzuciłem bez wahania kiedyś), to dam Ci znać. ;-)

Poza tym, to wątpię, żeby mi coś zbywało, bo od dawna dość łapczywie wyławiam z rynku różne rzeczy, które mi się przypomną i trzymam w pudłach. :-)

Tak, czy inaczej - dasz radę. :-) Do E34 jeszcze dużo da się dostać.


Co do pomp paliwa w tych naszych młodszych - dobrze jest wraz z nową pompą włożyć też nowy filtr paliwa. Ja pompę zmieniałem w czerwcu, a filtr też już czeka na włożenie przy okazji kolejnych rzeczy, za które się niebawem w E39 zabiorę.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Też wszystko co mi wpadnie kupuję. Ostatnio dorwałem nawet fotel w świetnym stanie i to na szrocie, z taką tapicerką jak u mnie :) Problem w tym, że to fotel pasażera a potrzebuję kierowcy, więc muszę rozebrać oba i przełożyć siedzisko i oparcie (tylko po to kupiłem, żeby nie obszywać fotela). Nie no są problemy spore z częściami (mówię tu o oryginalnych używkach). Nie jestem przekonany do zamienników nawet OE, a na kupowanie kompletu listewek za 1000+zł w ASO nie tyle mnie nie stać, co jednak wolę wydać na coś innego - np na narzędzia, części i spróbować samemu coś naprawić. Ostatnio w swojej E38 zregenerowałem wentylator chłodnicy klimy (i znowu mam sprawną klimę! :)). Normalnie musiałbym 900zł wydać na nowy zamiennik, a tak mam oryginał zgodny z VIN...


Jeśli coś na zbyciu będziesz miał ślij info. Od czasu do czasu się loguję, na pewno się dogadamy (a i może kiedy na zlocie się zobaczymy). Obserwuję Twoją E34 od pierwszego dnia jak tu jestem, czyli chyba jakoś 2007 :)

http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki! Cieszę się! Także z tego, że też trzymasz się tematu zarówno E34, jak i E38. Współczesne foty już nie blakną, pamięć też łatwiej sobie odświeżać bez zniekształceń – wspominając 2007r. mówimy o czasie sprzed aż 15 lat, a jednocześnie chyba nie wydaje się to aż tak odległe, jak np. lata 70te z perspektywy lat 90tych.


A’propos fotela – pokrycie siedziska to pierwsza rzecz, która zetknęła mnie już w 2008r. z problemem niedostępności jakiejś części w katalogu BMW. W momencie zamawiania było dostępne, a kilka dni później zrobiło się niedostępne i kolega z Bawarii Motors już nie dał rady mi tego znaleźć nigdzie na świecie. Ale przynajmniej gąbka siedziska z tamtego zamówienia przyszła (za mniej, niż 1/3 dzisiejszej ceny :wink: ). Samo pokrycie siedziska, tak jak Ty wyhaczyłem potem w idealnej używce w 2010r. z całym fotelem pasażera. Na dziwną rzecz trafiłem niedawno - jakaś część (nie pamiętam teraz która) jest niedostępna już dla E39, a analogiczna dla E34 jest.


Ja zamawiam najczęściej te nówki, żeby nieraz zaoszczędzić na czasie mycia, czy regenerowania, bo i tak bardzo rozwlekam każdą swoją akcję serwisową (zwłaszcza przy E34, a przy E39 też potrafię przeciągać i zataczać szeroki krąg przy okazji roboty przy czymś). Czasem jednak też mam przykłady satysfakcji z regeneracji – np. pompa sprzęgła w moim E34 jest w połączeniu z kompletnym zestawem naprawczym BMW ponownie całkowicie nową częścią (bo to nie jakieś tandetne niesilikonowe gumki rzemieślnicze, tylko cały tłok z uchem, uszczelkami, osłoną i zabezpieczeniem).


Dawaj regularnie jakieś info w galeriach z tego, co się dzieje przy autach. :cool2: Dobrze, że to forum przez tyle lat działa i ma utrwalony cały zapis jakiejś wiedzy i wymiany informacji. :D

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.