Skocz do zawartości

[E38] 728i (M52B28) - losowe szarpnięcie a po nim spadek moc


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Cześć. Walczę z gremnlinami w E38. Generalnie jeździ normalnie, ale od czasu do czasu (najczęściej przy dość szybkim pokonywaniu zakrętów, nie ważne czy w lewo czy w prawo), samochodem potrafi maksymalnie szarpnąć (tak jakby silnik chciał wejść na lewe obroty). Po tym często traci moc i ledwo ciągnie nawet na 3-ce. Po wyłączeniu i włączeniu silnika, problem ustaje. Dodam, że zarówno czujnik położenia wału jak i wałka są praktycznie nowe BMW OE, nie zamienniki. Oba wymienione 8 miesięcy temu (oba padły prawie równocześnie). Pompa paliwa nowa Continental, wymieniona jakoś w styczniu. Nie ma problemu z odpalaniem ani na zimnym ani na ciepłym. Raz zdarzyło mi się też, że zgasł na światłach od tak sobie gdy czekałem na zielone. Ale odpalił bez problemu, z półobrotu. Komputer nie pokazuje błędów. Skrzynia manualna więc kłopoty związane z automatem odpadają. Pomocy, może ktoś miał podobny problem! Gdzie szukać? Lewe powietrze może powodować takie problemy? Czy na kompie wyszłoby jeśli czujniki spalania stukowego są niesprawne? Czy w ogóle niesprawny czujnik spalania stukowego może takie problemy robić? Podpowiedzcie coś.
http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Opublikowano
Odpowiem sam sobie znowu. Pojechałem ją trochę "pokatować" na wyższych obrotach (4000-5000) przez pół godziny i w końcu pojawił się błąd: a więc jednak czujnik położenia wału. Będę reklamować, nie całe 8 miesięcy przeżył i to BMW OE a nie jakiś chiński (chiński, który wcześniej tam siedział nie przejeździł 3 dni...). Kupiony nowy, znowu niby BMW OE tym razem Made in France. Mam nadzieję, że to to, bo problemy pojawiają się w całkowicie losowych sytuacjach i nie zawsze, choć ostatnio się zintensyfikowały.
http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
To pomyśl o moich rozterkach i zdziwieniu, kiedy w czerwcu odebrałem z Bawarii Motors pompę paliwa do mojego E39, na której jest wytłoczone "made in Poland". :D

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

Oby posłużyła :) Też jestem świeżo po wymianie pompy, z tym że moja made in france (Continental) i już raz miałem problemy z odpaleniem samochodu. Ciemno to widzę. Z dobrych wiadomości, oddałem uszkodzony czujnik na gwarancji i o dziwo uznali i zwrócili kasę, z tym, że po ponad miesiącu.


PS. Mogę się uśmiechnąć odnośnie E34? Odrestaurowuję 525i i szukam wszelkiej maści dupereli, typu listewki na błotnik i drzwi. Właściwie to dużo różnych rzeczy szukam :)

http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Opublikowano

Fajnie, że odrestaurowujesz. :cool2:

:-) Mam wprawdzie dużo zapasów, ale albo to są nówki na przyszłość albo stare na wzór. :D

Przedwczoraj odebrałem komplet listew tylnego zderzaka (bo przednie mam nowe od 2008r. - te bardziej matowe i dopiero teraz sobie przypomniałem, żeby tylne z tym zgrać) - tyle że nie wiem, kiedy je będę zmieniał (raczej nie w tym roku) i co będę robił ze starymi. Jeżeli uznam, że nie jest mi potrzebny akurat taki zapas (w sumie przednie stare wyrzuciłem bez wahania kiedyś), to dam Ci znać. ;-)

Poza tym, to wątpię, żeby mi coś zbywało, bo od dawna dość łapczywie wyławiam z rynku różne rzeczy, które mi się przypomną i trzymam w pudłach. :-)

Tak, czy inaczej - dasz radę. :-) Do E34 jeszcze dużo da się dostać.


Co do pomp paliwa w tych naszych młodszych - dobrze jest wraz z nową pompą włożyć też nowy filtr paliwa. Ja pompę zmieniałem w czerwcu, a filtr też już czeka na włożenie przy okazji kolejnych rzeczy, za które się niebawem w E39 zabiorę.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Też wszystko co mi wpadnie kupuję. Ostatnio dorwałem nawet fotel w świetnym stanie i to na szrocie, z taką tapicerką jak u mnie :) Problem w tym, że to fotel pasażera a potrzebuję kierowcy, więc muszę rozebrać oba i przełożyć siedzisko i oparcie (tylko po to kupiłem, żeby nie obszywać fotela). Nie no są problemy spore z częściami (mówię tu o oryginalnych używkach). Nie jestem przekonany do zamienników nawet OE, a na kupowanie kompletu listewek za 1000+zł w ASO nie tyle mnie nie stać, co jednak wolę wydać na coś innego - np na narzędzia, części i spróbować samemu coś naprawić. Ostatnio w swojej E38 zregenerowałem wentylator chłodnicy klimy (i znowu mam sprawną klimę! :)). Normalnie musiałbym 900zł wydać na nowy zamiennik, a tak mam oryginał zgodny z VIN...


Jeśli coś na zbyciu będziesz miał ślij info. Od czasu do czasu się loguję, na pewno się dogadamy (a i może kiedy na zlocie się zobaczymy). Obserwuję Twoją E34 od pierwszego dnia jak tu jestem, czyli chyba jakoś 2007 :)

http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Opublikowano

Dzięki! Cieszę się! Także z tego, że też trzymasz się tematu zarówno E34, jak i E38. Współczesne foty już nie blakną, pamięć też łatwiej sobie odświeżać bez zniekształceń – wspominając 2007r. mówimy o czasie sprzed aż 15 lat, a jednocześnie chyba nie wydaje się to aż tak odległe, jak np. lata 70te z perspektywy lat 90tych.


A’propos fotela – pokrycie siedziska to pierwsza rzecz, która zetknęła mnie już w 2008r. z problemem niedostępności jakiejś części w katalogu BMW. W momencie zamawiania było dostępne, a kilka dni później zrobiło się niedostępne i kolega z Bawarii Motors już nie dał rady mi tego znaleźć nigdzie na świecie. Ale przynajmniej gąbka siedziska z tamtego zamówienia przyszła (za mniej, niż 1/3 dzisiejszej ceny :wink: ). Samo pokrycie siedziska, tak jak Ty wyhaczyłem potem w idealnej używce w 2010r. z całym fotelem pasażera. Na dziwną rzecz trafiłem niedawno - jakaś część (nie pamiętam teraz która) jest niedostępna już dla E39, a analogiczna dla E34 jest.


Ja zamawiam najczęściej te nówki, żeby nieraz zaoszczędzić na czasie mycia, czy regenerowania, bo i tak bardzo rozwlekam każdą swoją akcję serwisową (zwłaszcza przy E34, a przy E39 też potrafię przeciągać i zataczać szeroki krąg przy okazji roboty przy czymś). Czasem jednak też mam przykłady satysfakcji z regeneracji – np. pompa sprzęgła w moim E34 jest w połączeniu z kompletnym zestawem naprawczym BMW ponownie całkowicie nową częścią (bo to nie jakieś tandetne niesilikonowe gumki rzemieślnicze, tylko cały tłok z uchem, uszczelkami, osłoną i zabezpieczeniem).


Dawaj regularnie jakieś info w galeriach z tego, co się dzieje przy autach. :cool2: Dobrze, że to forum przez tyle lat działa i ma utrwalony cały zapis jakiejś wiedzy i wymiany informacji. :D

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.