Skocz do zawartości

N43b20 gaśnie po odpaleniu, check engine


pablo294

Rekomendowane odpowiedzi

Problem dotyczy E61 z tym silnikiem, ale w trójkach jest ich więce, więc tutaj proszę Was o pomoc.

Od niedawna posiadam e61 z N43B20 170KM. Zdarza mu się, że po odpaleniu zgaśnie. Podobnie jest przy przegazowaniu na postoju do 3k obrotów - czasami zgaśnie. Wczoraj przy normalnej jeździe zapalił mi się check engine - bez żadnego ostrzeżenia w BC - po prostu sama ikonka na liczniku. Od tego czasu da się wyczuć nie idealnie płynne przyspieszenie. Z faktur serwisowych wynika, że 5 lat temu auto już miało wymieniane wszystkie wtryskiwacze, rozrząd i sondy.


Błędy jakie odczytałem to 2A26, 2A27 - katalizator

30DE, 2C32, 2C6C, 2AF4, 2AF2, 2AF6


Mały update :samochód źle odpala na ciepłym - długo kręci, słabo łapie.


Po skasowaniu zostają błędy 2AF4, 2, 6.

Zauważyłem też, że zasiarczenie pokazuje 0%

Sprzedam:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

2AF4, 2AF2, 2AF6 - to są wszystko błędy związane z sondą NOx, masz ją walniętą

30DE - może być następstwem powyższego, niepoprawna korelacja lambdy wykrytej przez sondę lambda z tą "wykrytą" przez czujnik NOx (który nie działa)


2C32 - czujnik lambda przed katalizatorem


Tutaj zapewne standardowo, trzeba kupić NOXem, zrobić poprawne adaptacje i będzie lepiej -> przy założeniu, że sondy lambdy działają poprawnie, to też trzeba sprawdzić, niepoprawna mieszanka paliwowa mogła im dać w kość, ale NOXem i tak polecam. Mam od 3 lat i żadnych takich błędów nie ma. Źle zrobione i z czasem coraz mocniej rozjeżdżające się adaptacje mogą się przyczynić do gorszego odpalania. Ale jak nie to może to być także czujnik położenia wałka, tym bym się jednak teraz nie przejmował dopóki nie rozwiążesz początkowego problemu.


Zastanawia mnie dlatego zasiarczenie wskazuje 0 mg...Teoretycznie powinno się zwiększać...czy ktoś tu mógł wykodować katalizator NOx albo sondę NOx?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.

Wskazywanie 0% zapełnienia było przez uwalonego noxa.

Wymienione świece na Boscha. Kupiony zamiennik noxa, zamontowany. Zasiarczenie pokazuje, błędy pokasowane i od 60 km się nie pojawiają. Wtryski w korektach bardzo dobre, missfire'ow komp nie zanotował.


Podczas jazdy z równą prędkością czasami szarpnie, tak samo ba postoju. Niestety, jak odpalał na ciepłym źle, tak odpala dalej. Na zimnym jest dobrze. Na ciepłym długo kręci, ciężko wstaje. Im cieplej na dworze, tym gorzej. Nawet jak auto jest mega nagrzane od słońca, a stało cały dzień to też ciężej kręci...

Sprzedam:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.