Skocz do zawartości

E91 330XD wibracje całego auta


Zioombek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam


A więc tak, przyszedłem dziś do was z problemem z którym nie mogę sobie za Boga poradzić i już ręce opadają, a więc zacznę od podstaw, mam BMW E91 z 2007r z silnikiem 330xd i skrzynia automatyczna, a problem polega na drganiu samochodu, całej budy w poszczególnych obrotach..


Drgania pojawiły się praktycznie z dnia na dzień, nie jestem w stanie określić po czym, dlaczego i tak dalej, ale opowiem całą historię.


Na początku było to najmocniej zauważalne na 3 biegu w obrotach 1.5-2.0k po muśnięciu gazu i puszczeniu czuć intensywnie, że przez cały samochód przechodzą wibracje, drgania, z czasem również zauważyłem że takie drgania przechodzą na innych biegach przy większych prędkościach, ale na tej trójce jest to najbardziej odczuwalne i jest to powtarzalne. Czasem jest tak, że jadę z równą prędkością i po przejeździe przez tory z czapy auto sobie zadrga. Drgania również występują na luzie, ale tylko i wyłącznie podczas jazdy, na postoju nie. Dodam, że to nie jest jakieś lekka wibracja, tylko dosyć duże drgania które faktycznie czuć pod dupskiem.


Zacząłem szukać, sprawdzać i nic.. ręce opadają


Zacząłem od typowych podstaw, czyli koła, zbieżność, felgi, wszystko w porządku. Sprawdzałem podporę wału, łącznik elastyczny, luz na wale, nic.. Wszystko wygląda w porządku, sprawdzałem półoski, przeguby, dyfer, no kompletnie nic. Sprawdzałem całe zawieszenie i również nie ma nigdzie luzu, zero tropu a wibracje jednak występują. W sensie nie powiem, bo ciężko jest mi stwierdzić jaki "luz" jest w normie a jaki nie, ale z pewnością NIC nie ma takiego luzu co mogłoby powodować aż tak mocne wibracje, sprawdzałem z innymi E90 i inne miały większy luz a nie było takiego czegoś.. Także nie mam już pojęcia, może ktoś miał podobny problem? Albo może ktoś pomoże odpowiedzieć na pytania?


1. Wyjebane poduszki silnika, skrzyni - nie jest zauważalna wibracja, poduszki na oko wyglądają dobrze, nie są popękane, trzymają silnik.


2. Wał, półoski? Nie widać, żeby miały jakiś większy luz, nic nie wali, nie zgrzyta, nie hałasuje + podczas jazdy gdy wrzucę N również są wibracje.


3. Skrzynia? Skrzynia zmienia biegi płynnie, nie przeciąga, nie wyje, nie zgrzyta + na N podczas jazdy też wibruje.


4. Dyferencjał? Nie wyje, nie zgrzyta, auto nie ma problemu podczas przyspieszania


5. Podpora wału, łącznik elastyczny? Auto nie ma problemu podczas przyspieszania, podpora jest cała, wygląda dobrze.


6. Koła, zbieżność? Sprawdzałem na innym komplecie, również to samo. Zbieżność zrobiona.


7. Silnik? Ciężko stwierdzić, czy silnik wpada w drgania, bo problem występuje tylko podczas jazdy, ale wibracje najbardziej czuć pod dupskiem, raczej powiedziałbym, że przechodzą od tyłu do przodu.


Sprawdzałem nawet czy śruby od wózka się nie poluzniły..


Nie mam już pomysłu, a koszta naprawy też nie są niskie, żeby sobie pokolei wymieniać wszystko i strzelać jak w płot. Bo wiem, że mogę dać wał do sprawdzenia, ale no jednak chciałbym zminimalizować koszta i nie wymieniać wszystkiego. Macie jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.