Skocz do zawartości

Executive Drive Pro w G30/G31


KUBsonex123

Rekomendowane odpowiedzi

Czwartkowych przemyśleń i nietypowych pomysłów ciąg dalszy... :wink:


Zważywszy na to, że szóstka GT typoszeregu G32 to bardzo podobny konstrukcyjnie do G30 samochód, to czy istnieje możliwość adaptacji zawieszenia Executive Drive Pro do piątki? Oczywiście to już nie są czasy E39 gdzie dało się zaadaptować większość rozwiązań z E38, ale biorąc pod uwagę spokrewnienie konstrukcyjne, to w sumie - czemu by nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Widzę, że nikt tematu nie podjął :cry: Może wyjaśnię, o co mi chodzi.

b317134c4decaeda82a21ff15e38

Mamy taki o panel. Jak widać, maksem w G30 niebędącym hybrydą były takie 2 guziczki. Natomiast w bliźniaczym G32 dochodzi nam do tego przycisk od spojlera (pomińmy) i od Executive Drive. Załóżmy, że jest ktoś taki jak ja - osoba nienawidząca zaślepek - i chce mieć absolutny wypas. Biorąc pod uwagę wzorce, np. E39 przyjmującą wiadra i łopaty wyposażenia z E38, można dojść do wniosku, że na dobra sprawę, to dla chcącego nic trudnego. Wystarczy tylko, żeby ktoś nam jakimś cudem zrobi taki przerobiony panel i następnym cudem zakoduje takie coś do działania. Tylko, że po co nam niedziałający przycisk? :think: W końcu nie mamy pneumatyki, sterowania nią, tylko jakiś guziczek i lampkę.

Stąd też pytanie z pierwszego posta - czy istnieje jakiś sposób na doposażenie G30 w Ex'a?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od przeczytania tego: https://f92.bimmerpost.com/forums/attachment.php?attachmentid=1956813&d=1545163806

G32 to w uproszczeniu hybryda G11 (przód) i G31 (środek i tył). Dlatego może mieć pneumatykę z przodu i z tyłu.

Executive Drive Pro to pneumatyka tył/przód, skrętna oś i aktywne stabilizatory.

Przycisk na konsoli, który jest w G32 obsługuje tylko wysokość zawieszenia, a nie cały system.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no, zdaję sobie sprawę że guziczek i kawałek poduszki z gumy zawieszenia pneumatycznym nie czyni. To logiczne. W piątce mamy też skrętną oś i stabilizatory aktywne (ręki sobie uciąć nie dam, ale w takim, ot powiedzmy M550d powinny być). Zakładam w takim wypadku, że ciężko bo ciężko, drogo, a nawet bardzo drogo, ale przy odpowiednich założeniach dałoby się Executive'a dołożyć do 5er. Może ktoś tam lepiej coś wie, i się wypowie :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.