Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siemaneczko, mam pytanie odnośnie podpięcia licznika z wersji LOW pod instalacje od wersji HIGH.

Mianowicie na aucie mam 42Piny które idą w 3 kostkach do licznika, a potrzebuje przerobić to na wersję LOW która ma tylko 30Pinów w 2 wtyczkach i zostaje mi 14Pinów w ręce. Mam zamiar przelutować te dwie kostki od wersji LOW po kolorach i chciałem zapytać czy ktoś już robił takie mody? Może ktoś dysponuję rozpiską poszczególnych pinów na kostkach? Tak żebym miał pewność co do czego lutuje i czego brakuje.


Tak dla jasności, robię ten mod tylko i wyłącznie ze względów ekonomicznych jest to moje daily ;)


Furka to 523i 1996r

Opublikowano
Licznik zmieniony, wiązka z wersji low już siedzi podpięta pod ori wiązkę z mojego licznika. Oczywiście żeby nie było za łatwo w liczniku nie działa prędkościomierz, obroty oraz kontrolki światła włącznie z kierunkami :cry:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z jakiego rocznika masz licznik w wersji LOW. Według jakiego schematu to przerabiałeś. Zrobiłeś mostek na linii I-BUS i I-BUS? Trzeba jeszcze przekodować LCM na wersję LOW. Trochę mnie dziwi że przechodzisz z wersji HIGH na LOW.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

Dobre pytanie, niestety nie wiem z jakiego rocznika był samochód z którego pochodzi licznik z wersją LOW nie robiłem żadnych mostków, podpiąłem wg kolorystyki kabli oraz grubości został mi jeden kabel (czarno-żółty) z licznika z wersji low do podpięcia. Ze schematów które znalazłem w sieci po 2h poszukiwania wynika, że nie podpięta jest linia "CAN-Bus High" ale zlokalizowałem już która to linia na na obu wtykach i zaraz idę to podpiąć, natknąłem się również na jakimś anglojęzyczny forum gdzie mieli właśnie nie podpięty CAN-Bus i był problem z tymi wskaźnikami jak u mnie. Co do LCM powiedz mi czego potrzebuje do przeprogramowania go i czy jest to jakiś bardzo zaawansowany temat ? Tak samo jeśli chodzi o linie I-BUS co może krzaczyć bez tego mostka ? Tak wiem "laik" zabrał się za bmw :mrgreen: ale lubię sam grzebać i czegoś się przy okazji nauczyć.


Zmieniam bo to już 2 taśma w przeciągu roku od wersji high która się rozleciała. A podobno w wersji low nie padają jak muchy :( A szczerze mówiąc nawet ładny ten zegar z wersji low.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak masz auto z rocznika 96 to tam nie ma jeszcze lubi CAN. Na liczniku który kupiłeś powinna być naklejona karteczka z data produkcji. CAN pojawił się w licznikach jakoś koło 09.97

Tu masz wszystko czego potrzebujesz.

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=389300&hilit=+Licznik

Do przekodowania LCM potrzebujesz pasofta lub DISa

Do licznika z HIGH była podłączona linia ibus (biały z szarym paskiem i żółtymi kropkami) i Kbus (biały z szarym paskiem i czerwonymi kropkami) trzeba je połączyć w jeden i podpiąć pod Kbus w liczniku LOW

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.