Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam pytanie do doświadczonych kolegów, skąd bierze się drzewo sterowników w ISTA plus, dla serii E (konkretnie E91 2006).

Czy wynika ono z FA zapisanego w CAS, czy z adresów jakie odpowiedzą na sieciach, czy z konfiguracji w modułach, pośredniczących?


W jednym ze swoich aut(e91 2006 330xd jeszcze z linią K, fabryczne CCC prof) w miejsce zmieniarki wrzuciłem Mulf2 High i generalnie wszystko bez większych problemów zakodowałem, działa poprawnie.


Jednak auto tak jakby długo się usypiało(w porównaniu do innych które mam dostępne - ale wszystkie są nieco nowsze) i często zastaje je wybudzone - kontrolka P przy skrzyni(to samo zasilanie co multimedia MOST).


Ostatnio zauważyłem że na drzewie sterowników w ISTA mam TEL/MULF - którego nie mam i nigdy nie miałem, jak i ULF-SBX-H który mam i działa poprawnie.


Podejrzewałem niewłaściwe kodowanie ale nie znalazłem żadnego wpisu w VIN który mógłby sugerować że powinienem mieć jakieś usługi TCM(SOS np).


W inpa przy totalnej diagnozie moduł się nie pokazuje.


VIN w CAS i FRM jest zgodny, co ciekawe przy komunikacji dla NCS pokazuje się jeszcze FRM2 i też można odczytać VIN i tez jest taki sam.


Może ktoś się z tym spotkał i podpowie czy ten typ tak ma?


Czy może to być jakiś trop przy długim usypianiu i wybudzaniu, bo CAS czeka na ten sterownik?


http://www.pomniejszacz.pl/files/img20220507153316.jpg

http://www.pomniejszacz.pl/files/img20220507153545.jpg

http://www.pomniejszacz.pl/files/img20220507153552.jpg

http://www.pomniejszacz.pl/files/img20220507153602.jpg

http://www.pomniejszacz.pl/files/img20220507153609.jpg

http://www.pomniejszacz.pl/files/img20220507153717.jpg

http://www.pomniejszacz.pl/files/img20220507153154.jpg


Przepraszam za te słabe zdjęcia.

Używam K D CAN, ale jeżeli uważacie że coś trzeba zrobić ICOM to mam możliwość.

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Są trzy opcje

pierwsza to FA (opcje wpisane kody FA/VO) i data oprogramowania

druga to vin (po vinie odczytuje część danych )

trzecia to odczyt fizyczny sterowników poprzez obd

I bywa mimo że zmienimy datę oprogramowania i FA (kody VO) to czasami pokazuje braki sterowników

ty masz CBX odczyt poprzez OBD, ale po dacie oprogramowania powinieneś mieć MULF (633)

bywa że wpiszemy wszystko do FA i data oprogramowania, a i tak po vin widzi co innego

dopisywałem do FA inny silnik (wymiana w silnika 2d na 3d) , kod modelu zmieniłem i wszystko inne a vin wskazuje nadal stary silnik , co bywa irytujące przy diagnostyce silnika :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Silnik ista odczytuje po VIN, ale wyposażenie w E6x i E9x odczytywane jest po FA oraz I-level.


Masz dopisany 6FL, który w tym roczniku mógł nie występować samodzielnie(TCUM odpowiadał za bluetooth, a mulf za aux i usb) i stąd ista może domagać się komunikacji z tym modułem.



Podobnie jest w przypadku doposażenia w CIC. O ile w E6x mamy klucz kodowy dla CIC, to w E7x i chyba E9x ista ustala to na podstawie I-level produkcji jaka jest jednostka i gdy go nie zmienimy to będzie cały czas uparcie domagać się komunikacji z CCC zamiast CIC(robiąc reset MOST przy każdej diagnozie)

Opublikowano

Dziękuję, za odpowiedzi - myślałem że forum już umiera.


Nie pisałem tego wcześniej, żeby nie mieszać ale w E92 o rok młodszym z CCC z cyferkami po zmianie Mulf na mulf hi wszsytko jest w porządku a jest zaledwie o rok młodsze, nie ma jednak już lini K.

Podczas identyfikacji nie robi resetów MOST... widać cały system działa nieco inaczej, dlatego ciężko mi je porównywać, nie mam w rodzinie innego BMW z takim CCC.


To może pytania:

1. Czy może to wpływać waszym zdaniem na usypianie, oczekiwanie na ten czerwony moduł?


2. Czy zmiana daty produkcji(myślę tutaj o #0907 jak mam w E92, żebym mógł porównywać), bez aktualizacji i ewentualnej wymiany modułów do tego poziomu, ma jakiś sens, czy może tylko pogorszyć sprawę?


Czepiam się tego modułu widmo tylko i wyłącznie z powodu tego usypiania - doczytałem ostatnio że dla tego rocznika może być ono wydłużone, ale wybudzania nie wyjaśnia.

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dziękuję, za odpowiedzi - myślałem że forum już umiera.


Nie pisałem tego wcześniej, żeby nie mieszać ale w E92 o rok młodszym z CCC z cyferkami po zmianie Mulf na mulf hi wszsytko jest w porządku a jest zaledwie o rok młodsze, nie ma jednak już lini K.

Podczas identyfikacji nie robi resetów MOST... widać cały system działa nieco inaczej, dlatego ciężko mi je porównywać, nie mam w rodzinie innego BMW z takim CCC.


To może pytania:

1. Czy może to wpływać waszym zdaniem na usypianie, oczekiwanie na ten czerwony moduł?


2. Czy zmiana daty produkcji(myślę tutaj o #0907 jak mam w E92, żebym mógł porównywać), bez aktualizacji i ewentualnej wymiany modułów do tego poziomu, ma jakiś sens, czy może tylko pogorszyć sprawę?


Czepiam się tego modułu widmo tylko i wyłącznie z powodu tego usypiania - doczytałem ostatnio że dla tego rocznika może być ono wydłużone, ale wybudzania nie wyjaśnia.

1. Nie można tego wykluczyć. TIS podaje informację, że to z powodu modułu telefonu czas usypiana potrafi się wydłużyć(bodajże dla TCUM chyba nawet do 1h, dla pełnego uśpienia).


2. Możesz to zmienić, ale musisz być świadomy tej zmiany. Np. uruchomienie ISTA P automatycznie da inne wyniki niż w przypadku właściwego rocznika, a np. przy niektórych akcjach technicznych w aso, programują także sterowniki, warto o tym pamiętać i doprowadzić FA do serii przed oddaniem auta

  • 1 rok później...
Opublikowano

Po dwóch latach niepoprawnego usypiania i wybudzania auta, zawziąłem się żeby problem rozwiązać.

Po dokładnych oględzinach auto po zachowywało się tak:

-przez 5 minut spadek prądu z 5A do 180mA

-20 minut 180mA, 30g załączone

-wyłączenie 30g na 5 minut - pobór 9mA

-wybudzenie i powtórzenie

Każda doba to licząc z grubsza około 20Ah więc po 3 dniach oznaczało to kłopoty z odpaleniem.

Ogarnąłem, klapę, przyciski klapy, IBS, nowe aku, aktualizacje, programowania do FA, itd, niestety bez zmian.

Dopiero wywalenie tego telefonu(mulf z USB, usunięcie 644, 6FL, KMP3), bypass światłowodu i programowanie przywróciło poprawne usypianie.

Właściwie to co auto robiło to nie było usypianie a reset MOST - podobnie było jak zapinałem ISTA, teraz tego nie ma.

Potrzebuję porady jak to zaprogramować, żeby nie instalować TCU.

Niektórzy piszą o użyciu daty 0906, ale wątpię bo zmieniałem na 0907 i TCU nie ginęło, a dodatkowo był problem z FRM bo auto chciało NFRM...

A może problem jest trywialny i powinienem użyć 633, jednak ciągle sugeruje się konfiguracją ze swojego E92 0907 gdzie jest MULF podmieniony na MULF2 i 644, 6FL, KMP3, nie powoduje żadnych problemów. Teraz już wiem że elektryka w moim E91 i E92 jest już zupełnie inna, ale pewnie jeździ wiele przedliftów z MULF bez TCU które nie drenują akumulatora.

 image.thumb.jpeg.286552be6f05d46d9a70a3ad4214eece.jpeg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.