Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Mam niecodzienny problem z BMW E34 524td z 1989roku.Dokładnie chodzi o kolegę z pracy,ale nie ma on dostępu do internetu.Od pół roku jest właścicielem tego auta,ale jak stwierdził nigdy nie miało kopa.Ostatnio rozsypała się mu turbina (olej szedł w dużych ilościach do kolektora ssącego i wirnik już ocierał o obudowę).Wymienił tą turbinę na inną w lepszym stanie i z nadzieją że może teraz auto trochę odzyska wigoru.I tu zaczęły się schody.Bo olej już nie dostawał się do kolektora,a mocy ani ciut ciut.No i zaglądneliśmy już w trójkę pod maskę i coś nam tu brakuje.Niestety nie ma nikt ze znajomych takiej BMW i nie mamy gdzie podpatrzeć czego brakuje.

Wszystko rozchodzi się o sterowanie turbiną.W tej chwili układ jest taki jak w momencie kupna samochodu,ale bardzo niewiadomej przeszłości.Cieńki wężyk ciśnieniowy jest pociągnięty od stronywysokiego ciśnienia na turbinie do "gruchy" sterującej zaworem upustowym.Problem w tym że jest tu coś nie tak skoro grucha pod wpływem wysokiego ciśnienia uchyla zawór upustowy i wszystko przy pełnym bucie uidzie w wydech. Czegoś tu musi brakować,skoro w VW są jeszcze po drodze zaworki do sterowania turbiną.Druga rzecz że na kolektorze ssącym od dołu powinien być zamontowany zawór recyrkulacji,a jest tylko zaślepka.

Wobec powyższego ujmę moją prośbę w parę punktów dla lepszej jasności:

1.Jeżeli można,to prosiłbym o udostępnienie zdjęcia (lub schemat) z komory silnika takiego samochodu ze zwróceniem uwagi na układ sterowania turbiną.

2.Czy w tych BMW "grucha" sterująca zaworem upustowym była sterowana nadciśnieniem czy podciśnieniem.

3.Czy były wersje bez recyrkulacji,tylko z zaślepką w miejscu zaworu.

 

Za jakąkolwiek pomoc z góry wielkie dzięki.

Pozdrawiam

Opublikowano
Na tej stronie są pokazane części składowe samochodu. Klikając na pozycje w tabelce "Subgroup" pokażą Ci się rysunki, a klikając na nie powiększą się. W trzech ostatnich pozycjach jest coś o turbinie.

Bayerische Motoren Werke AG Munchen


http://img201.imageshack.us/img201/1251/333lr9.jpg

Opublikowano

Jeszcze raz wielkie dzięki za zdjęcia,już wiele wiadomo.Mam tylko jeszcze małą prośbę.Nie muszą już być to zdjęcia,tylko opis.Chodzi mi dokładnie o te cienkie wężyki do sterowania turbiną.Skąd - dokąd są poprowadzone.Ten od "gruchy" gdzie jest podłączony?Zauważyłem że na kolektorze ssącym od dołu też jest jakiś wężyk,a u mnie go nie ma.Gdzie z kolei ten jest podłączony?

Ze zdjęć widzę że Ty też nie masz zaworu reyrkulacji od doły kolektora ssącego,tylko zaślepkę,wobec tego przyjmuję że tak było i nie jest to jakaś nieprawidłowość.

Opublikowano

ja mialem podobny problem. zakupilem auto z wypietymi wezykami.. jakos dalem sobie rady ale poleprzenia nie bylo..

 

 

problem rozwiazalem wymieniajac komputer z koncowka ....77 (wieksza wtyczka) jest on odpowiedzialny za sterowanie deska rozdzielcza, , czyli obroty itd a co za tym idzie pewnie strowanie turbina. i jest teraz gitara ---- aha nie doszedl bym do tego gdyby nie dzialajacy obrotomierz. komp kupilem aby dzialal obrotek i tu nagle taka duuuuza poprawa, az w fotel wciska, tempomat zaczal dzialac i jest super !! w sumie to ja myslalem ze to auto z takim silnikiem jest jednym wielkim zamulem ale okazalo sie ze nie jest az tak zle !!!

 

 

pozdrawiam

 

aha gdzie idzie naprawic wyswietlacz na desce ?? zanikaja mi literki :P

pozdro ... kiko

www.cwaniak.pl


chcesz troszke miejsca w sieci ? daj znac ..........

Opublikowano
sprawdźcie też wtryskiwacz sterujący to jest jeden z sześciu który ma kabelki u mnie był on czwarty, jak pamiętam to on powinien wykazywać jakąś oporność na omomierzu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.