Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,


W mojej piątce z 2012 roku 520d zbyt często kończą się łożyska z przodu.

Objaw: dźwięk "kulkowania" i szorowania podobny do załączonego na filmiku.

Od nowości do 115-120 tysięcy były oryginalne łożyska. Po zgłoszeniu problemu do mechanika - do wymiany łożyska.


Zdecydowałem aby wybrać FAG-a - obydwa zostały wymienione na nowe.

Niestety po około 15 tysiącach prawe łożysko znów zaczęło terkotać i "kulkować". Przy skręcaniu w lewo dźwięk bardzo się pojawia i słychać go szczególnie na zewnątrz samochodu.

Lewe łożysko również wydaje podobno dźwięk, jednakże z mniejszą mocą.


Wideo: https://youtu.be/dA8JtGjy7Pk


Zdecydowałem się wymienić FAG-a po prawej stronie na SKF-a.

Odesłałem łożysko do sprzedawcy i uwzględnił gwarancję i zwrócił mi koszt.

Niestety SKF wytrzymał około 7-8 tysięcy kilometrów. Lewy FAG nadal wydaje dziwny dźwięk, ale póki co nie słychać tych dźwięków w kabinie.

Być może ponownie będę reklamował prawą stronę - i lewą też. Lewa ma ponad 20 tysięcy (FAG), prawa 7-8 tysięcy (SKF). Obydwa podobny dźwięk podczas kręcenia kołami.


Docelowo z obydwoma łożyskami coś jest nie tak i szukam przyczyny, aby nie wymieniać ich kolejny raz na nowe. Koszt oryginalnego łożyska jest dwukrotnie większy niż FAG-a czy SKF-a.


Tylko pytanie czy jakość zamienników jest aż tak fatalna czy z moim autem coś jest nie tak?


Co dotychczas zrobiłem:

1) sprawdziłem zbieżność, jednak pan od zbieżności nie widział przyczyny - mechanik też

2) sprawdziłem wyważenie kół - 100% OK

Auto jest w 100% bezwypadkowe i ma 150 tysięcy przebiegu.


Z góry dzięki za jakąkolwiek opinie, bo szkoda kolejny raz wymieniać łożyska bez przyczyny.

--

gv

Opublikowano
Jakie masz ET felg? Masz założone dystanse? Tarcze hamulcowe proste?

Felgi oryginalne Styl 236 (17') - ET30

Tarcze hamulcowe ATE na drugim komplecie klocków (też ATE). Bez bicia podczas hamowania (kiedyś miałem ten problem - był zły montaż).

Jednakże nie sprawdzałem miernikiem czy 100% tarcze OK, tylko podczas hamowania jest "idealnie".


Sprężyny oryginalne, amortyzatory Bilstein B6 dwuletnie (w sense w 2020 były nowe) :8)

--

gv

Opublikowano
Ja obecnie mam 119tys km przebiegu, łożyska z przodu tak jak Ty musiałem wymienić podczas wymiany tarcz i klocków (jakiś miesiąc temu), gdyż chrupały. Na anglojęzycznych forach można znaleźć sporo postów mówiących o konieczności wymiany właśnie przy takich przebiegach i o tym, że kolejne założone łożyska nie są w stanie zrobić już takiego przebiegu...
Opublikowano
Ja obecnie mam 119tys km przebiegu, łożyska z przodu tak jak Ty musiałem wymienić podczas wymiany tarcz i klocków (jakiś miesiąc temu), gdyż chrupały. Na anglojęzycznych forach można znaleźć sporo postów mówiących o konieczności wymiany właśnie przy takich przebiegach i o tym, że kolejne założone łożyska nie są w stanie zrobić już takiego przebiegu...

 

Dzięki. Zastanawiam się nad oryginałami. Cena za sztukę powala. Sklepy twierdzą że nie powinno być problemu z Fagiem czy SKF-em..


Pozdrawiam

--

gv

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć,


Kupiłem dwa nowe fagi do przodu.

Okazało się, że po dwóch tygodniach (i cieplejszej temperaturze) problem nie występuje.

Wczoraj mój mechanik przyglądał się problemowi i okazało się że jest ok.


Jest podejrzenie... Zacisk hamulcowy...

--

gv

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.