Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam taki blad 279300 aplikacja bimmer tool .

Dokładny opis

279300 Pozycja siłownika klapy zawirowującej, dryf krótkoterminowy odchylenie pozycji zbyt duże (bieżący/ostatni cykl jazdy)

Dodam ze 1,5 miesiąca temu mechanik mi mial wymontować i wykodowac klapy wirowe.

W czym moze byc problem mial ktoś podobny błąd?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kody usterek BMW


Informacje o usterkach


Opis kodu błędu

Odchyłki położenia pomiędzy bieżącym pomiarem a ostatnim pomiarem siłownika przy otwartych i zamkniętych klapach żaluzjowych są obliczane w fazie adaptacji siłownika żaluzji.

Kod błędu jest rejestrowany, gdy jedno z tych odchyleń pozycji przekracza odpowiedni krótkoterminowy limit dryftu. Wartości graniczne to:

-Wartość graniczna odchylenia przy otwartych klapach zawirowujących: między 10% a 200% (w zależności od wersji).

-Wartość graniczna odchylenia przy zamkniętych klapach zawirowujących: 9 %

Warunki kodów usterek

Ogólne warunki Monitorowanie odbywa się w fazie adaptacji siłownika klapy zawirowującej.

Napięcie jednostki sterującej: 9,5 V do 16 V.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu usterki

Bez odbicia.


Plan serwisowy

1. Sprawdź i wyczyść układ mechaniczny klap wirowych (usterka może być spowodowana sadzą).

2. Sprawdź działanie klap zawirowujących z kontrolą działania w diagnostyce.

Jeżeli funkcja jest OK i klapy wirowe są sprawne mechanicznie:

Usuń kod błędu i usuń adaptację siłownika żaluzji z funkcją serwisową.

W przypadku ponownego wystąpienia błędu: Wymienić siłownik klapy zawirowującej.

Jeśli funkcja nie jest OK: Wymień siłownik klapy zawirowanej i usuń przystosowanie siłownika klapy za pomocą funkcji serwisowej.


Wpływ błędu

Nic

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Nic

Wiadomości Centrum sterowania


Uwagi serwisowe

Adaptacja aktuatora zawirowywaczy automatycznie uczy się po włączeniu zapłonu.

W przypadku wymiany klap wirowych należy wykonać następującą funkcję serwisową: Skasować adaptacje, układ przepływu powietrza.

© 2022 - BMWFaultCodes

Opublikowano

Powiedz mi bo mechanik wywalił klapy i mial je wykodować. Sądząc po błędzie albo tego nie zrobił ewentualnie cos zle tak??

Bo nie wiem czy się zgłaszać do niego z reklamacją..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Powiedz mi bo mechanik wywalił klapy i mial je wykodować. Sądząc po błędzie albo tego nie zrobił ewentualnie cos zle tak??

Bo nie wiem czy się zgłaszać do niego z reklamacją..

pytanie po co wywalać te klapy?

Opublikowano

Panowie ale po niby usunieciu klapek i bo wykodowaniu nie powinno być takich błędów dobrze myślę?

Jak najbardziej jest podstawą do reklamacji??

  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.