Skocz do zawartości

E39 530dA BRAK MOCY NA NISKICH OBROTACH


Ekto

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,


Borykam się z problemem braku mocy na niskich obrotach w moim E39 530dA POLIFT. Auto zaczyna wgniatać w fotel dopiero przy około 3000 obrotów. Dodatkowo kopci mocno na czarno przy gwałtownym przy przyśpieszaniu.


Po podłączeniu kompa INPA nie pokazała żadnych błędów, więc wybrałem się na przejażdżkę. Chciałem zbadać wskazania przepływomierza i turbo. Zaobserwowałem, że zmierzone ciśnienie doładowania turbiny jest dużo niższe niż docelowe. Dopiero powyżej 3000 obrotów osiąga ponad 2 mbar. Przy spokojnej jeździe (film 1) na obrotach około 2000 ciśnienie docelowe od zmierzonego różni się o 400 mbarów! Powinno być 1500, a zmierzyło 1100.


FILM 1 https://youtu.be/SdfPI7kBhLc


Na kolejnym nagraniu widać pomiary przy przyśpieszaniu 50-130 z butem w podłodze (film 2). Widać ewidentnie, że doładowanie zmierzone jest za niskie i opóźnione względem docelowego, a maksymalnie osiąga niecałe 2100 mbar. Odczucia są takie, że auto zamula na niskich obrotach, a zaczyna jechać dopiero powyżej 3000.


FILM 2 https://youtu.be/Q7v3DiA1SgM


Znalazłem film, który nagrywałem dwa lata temu (film 3) i tam wszystko działało jak należy - ciśnienie zmierzone zwiększało się bez opóźnień i osiągało w szczycie ponad 2200 mbar. Na początku trzeciego filmu zanim zacząłem przyśpieszać (przy prędkości około 70kmh) ciśnienie jest takie jak docelowe - około 1500 mbar.


FILM 3 https://youtu.be/IDeQACVqaBY


Jeżeli chodzi o przepływomierz to w obydwu przypadkach odczyty moim zdaniem są poprawne i przy bucie w podłodze wartość wynosi ponad 1000 jednostek i nie ma żadnych skoków. Dla pewności przejechałem się z odpiętym przepływomierzem i auto jechało jeszcze gorzej niż z podpiętym, dlatego przepływkę jak narazie wykluczam.


Wiem, że przyczyną tego może być wiele rzeczy, dlatego chciałbym się dowiedzieć od czego zacząć. Elektrozawory ? Przewody podciśnienia ? Pompa podciśnienia ? Nieszczelny dolot ?


Samą turbinę chciałbym zostawić na sam koniec, bo to największy koszt i nie chcę jej wyciągać. No chyba, że da się ją szybko sprawdzić bez wyciągania.


Proszę o pomoc ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kopci, bo leje paliwo, a tlenu mało. W jakim stanie EGR ? Wymiana wężyków podciśnienia na silikonowe to pierwsza rzecz, od której należy zacząć. Można też przy okazji wyczyścić filterek przetwornika turbo choć to zwykle niewiele daje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nowe przewody podciśnienia (wszystkie), zamiana przetworników ciśnienia miejscami (turbo i egr), przewód podciśnienia do egr zaślep.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się na szybko znaleźć nieszczelność w dolocie. Dziurawa jest rura pomiędzy EGR, a intercoolerem. Chodzi o nr 6 na schemacie https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=DL81-EUR-03-2003-E39-BMW-530d&diagId=11_7581 Dodatkowo sam intercooler z prawej strony jest strasznie zawalony olejem i zastanawiam się co z tym robić. Chyba zacznę od tego.


Jeżeli chodzi o przewody podciśnienia to czy jest jakiś schemat jak one idą i ile ich jest ? Druga sprawa to ile metrów będzie potrzebne do wymiany wszystkich ? Domyślam się, że bez demontażu kolektora nie ma opcji się wszędzie dostać. Najważniejsza rzecz to czy da się to zrobić w warunkach garażowych bez podnośnika. Nie jestem mechanikiem, ale lubie pogrzebać trochę w aucie. Nie wiem jak skomplikowane to by były działania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sprawdź co się dzieje z odmą skoro IC jest zalany olejem. Druga, gorsza przyczyna to wycieki z turbo.


Do wymiany wężyków trzeba zdjąć kolektor. Schematu całości nie ma na jednym obrazku, ale to niepotrzebne. Pod kolektorem masz magistralę podciśnienia, wymieniasz ko kolei. Ja użyłem wężyka VTR 3mm. Kupiłem chyba 5m, ale to za dużo tym bardziej, że odpada połączenie do klapek (mam nadzieję, że je wyrzuciłeś) oraz do EGR, chyba, że ktoś używa.

...czy da się to zrobić w warunkach garażowych bez podnośnika.

Jak masz garaż to nie narzekaj :D ja mam tylko podjazd pod domem. Najgorzej wymienić do poduszek silnika, bo trzeba się wczołgać pod auto. Możesz ewentualnie wymienić ten kawałek, który idzie od przetwornika spod kolektora do trójnika przy lewym kole. Potem do poduszek zostawić na bardziej sprzyjającą okazję, bo nie trzeba wtedy znowu zwalać kolektora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wymieniłem nieszczelne kolano przy EGR do intercoolera, ale to nic nie pomogło. Odłączyłem i zaślepiłem przewód podcisnienia do EGR i efekt jest taki, że auto kopci na czarno duuuużo mniej.


W weekend zabieram się wymianę przewodów podciśnienia. Dodatkowo kupiłem nowy elektrozawór podciśnienia turbo (pierburg 270zł), który wymienię, a w miejsce tego zaworu od EGR wsadzę ten od turbo albo zostawie stary. Dodatkowo kupiłem też filterek odmy na wymianę.


Chciałem też zmierzyć wartość podciśnienia przed zaworami oraz za nimi. Jakie powinny tam być wartości ? Gdzieś czytałem, że przed turbo powinno być około 0,7 bara ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.