Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

Gorąca prośba o potwierdzenie lub zaprzeczenie moich obaw.

Mam problem ze zdiagnozowaniem czy termostat poprawnie działa, a nie chce przegrzać silnika. To jest auto mojej żony więc nie jestem w stanie zdiagnozować je w codziennej jeździe, tylko jak biorę je na "jazdę testową".

Dzisiaj po przejechaniu około 25km sprawdziłem rurę powrotu płynu do chłodnicy i była zimna. Nie dało mi to spokoju i popołudniu zabrałem auto na przejażdżkę, tym razem z włączonym "ukrytym" menu na opcji podglądu temp. - po osiągnięciu 105 stopni (po ok. 10minutach spokojnej jazdy) " przegoniłem" trochę auto- temperatura wachala się pomiędzy 103 a 105 więc uznałem że jest ok (jakieś kolejne 15minut jazdy) po powrocie do domu sprawdziłem kolejny raz rurę powrotu do chłodnicy - i ta nadal była zimna .... Temp płynu chłodzącego wskazuje że termostat działa, ale dlaczego w takim razie nie nagrzewa się powrót? Czy powinienem dużo dłuższa jazdę przeprowadzić ? Temperatura na zewnątrz wynosiła 5 stopni.

Opublikowano
95-110C to normalna temperatura pracy tego silnika, zazwyczaj utrzymuje się w okolicach 105C. Jeśli wskazania mieszczą się w tym zakresie nie szukałbym problemu.
Opublikowano
Sorry, że zapytam w tym temacie, ale mam taką samą temperaturę w F20 N20B20. Jak jadę pokazuje 100 - 105 stopni, jak się zatrzymam spada do 90 a nawet trochę mniej. W moim silniku to jest też normalne?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.